משרד התחבורה הודיע כי החל מה-30 במרץ 2024 תחל רכבת ישראל להפעיל רכבות במהלך כל הלילה בין תחנות הצפון לתחנות תל אביב, נמל התעופה בן גוריון וירושלים. הרכבות יפעלו בכל לילות השבוע — מלבד שישי.
2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת יצחק נבון
תחנת הרכבת יצחק נבון
תחנת הרכבת יצחק נבון
(צילום: רועי אלמן)
2 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
רכבת ישראל
(צילום: רועי אלמן)
על פי הודעת משרד התחבורה, החל ממוצאי שבת ה-30 במרץ הרכבות יפעלו במהלך כל הלילה בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת"א סבידור מרכז ונתב"ג. הירושלמים יוכלו להגיע לתחנת יצחק נבון שתהיה פתוחה כל הלילה, לעלות על הרכבת לנתב״ג ושם לבצע החלפה לכל יעד אחר בארץ. אלו שיבקשו להגיע לכיוון ירושלים, יבצעו את ההחלפה בכיוון ההפוך.
בתוך כך מזכירים במשרד התחבורה כי כמידי שנה בהתאם לשעון הקיץ, יעודכנו שעות סיום ותחילת הפעילות בימי שישי ומוצ"ש. בימי שישי תנועת הרכבות תסתיים עד השעה 17:00 (בקירוב). במוצ"ש תנועת הרכבות תחל בשעה 22:00 (בקירוב). 


מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מביאים היום שורה של בשורות שירותיות לנוסעי הרכבת בצפון ובדרום, וזאת למרות האתגרים העצומים העומדים לפתחנו מאז תחילת המלחמה, ובראש ובראשונה מחסור בעובדים שגויסו לשירות מילואים, לצד אילוצים בטחוניים ותפעוליים רבים. לשמחתי הצלחנו לשפר את השירות הרכבתי באיזורים אלה, להגדיל את תדירות הרכבות ולהרחיב את מסלולי הנסיעה, ולהפעיל שירות לילה לתושבי הצפון. כל זאת תוך שמירה על רמת דיוק גבוהה״.