תכירו את אחד משלושת הנציגים הירושלמים שלנו במאסטר שף: הסוחר מרחוב יפו, כיומרס מלכאן נכנס לנבחרת של "מאסטר שף" (העונה ה-10). יחד עמו נכנסו לנבחרת שני ירושלמים נוספים - יניב שחר ושרה מלכה. בשיחה עם mynet ירושלים סיפר מלכאן מה היה הכי קשה לו במהלך התכנית וגם עם איזה סוג של אוכל הוא מעדיף שלא להתעסק.
5 צפייה בגלריה
כיומרס מלכאן
כיומרס מלכאן
כיומרס מלכאן. מבשל כבר 17 שנים
( צילום: רונן אקרמן)

מלכאן מבשל כבר 17 שנים בעקבות המקרה האישי שלו – אשתו סבלה מפוסט טראומה בזמן פיגועי האינתיפאדה השניה בירושלים, ולאחר שהתרסקה נפשית היא נטלה את חייה. בראיון מיוחד לציון 20 שנה לפיגוע בסבארו התראיין מלכאן ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" וסיפר על הטרגדיה. כיום הוא מעלה מתכונים בעמוד הפייסבוק שלו לחברים ולמשפחה ויש לו מעל אלפיים חברים.
קראו גם:
מי שרשם אותו לאודישנים היא דווקא אחיינית שלו. "הכל היה די ספונטני, אני בד"כ מעלה לחברים שלי בפייסבוק מתכונים. בת אחותי רשמה אותי, וכשהתקשרו הייתי מאוד חשדן וביקשו שאבוא לאודישן. אמרתי להם שאני אדם די עסוק והנציגה התעקשה ואמרה שישר אכנס לאודישן", הוא מספר, "אמרתי שאם אני נכנס למשהו זה או הכל או כלום. הכנתי מנה שאני מכין לחברים, וראיתי שהשף שאל אותי שאלות והיה חשדן כאילו לא היה בטוח שאני הכנתי את זה. ניגשתי לעוד ראיון קטן אצל תחקירנית ומיד לאחר מכן לאודישן נוסף בתל אביב. היה שם בחור פרסי שאמר לי שאני מזכיר לו את האוכל של אמא שלו".
5 צפייה בגלריה
מלכאן אחוז בתמונת רעייתו המנוחה, במקום בו אירע הפיגוע
מלכאן אחוז בתמונת רעייתו המנוחה, במקום בו אירע הפיגוע
מלכאן אחוז בתמונת רעייתו המנוחה, במקום בו אירע הפיגוע
(צילום: יואב דודקביץ')

איך הגבת כשבישרו לך שאתה בנבחרת?
"זה מאוד החמיא לי. ארבעת השפים אישרו אותי כאחד שיודע לבשל ברמה כזו שאני יכול להיכנס לתכנית. אחרי התכנית הראשונה, כשראו אותי בפעם הראשונה קיבלתי טלפונים מכל מיני מקומות בעולם. שאלתי אותם: 'מתי הספקתם לראות את זה?' עצם העובדה שאני בנבחרת זה כבר ניצחון, זה כבר לא משנה מי מקום ראשון וכו'".

"יש גבולות גם במטבח"

מהי המנה המועדפת עליך? חוץ מהמקלובה שהכנת באודישן.
"אני אישית אוהב את המוסקה הטורקית עם אורז צדה ליד. הילדים אוהבים מקרוני בולוינז. סופריטו אני גם אוהב – סופריטו בשר ועוף".

5 צפייה בגלריה
מימין: המוסקה של מלכאן ומומלאים שהכין
מימין: המוסקה של מלכאן ומומלאים שהכין
מימין: המוסקה של מלכאן ומומלאים שהכין
(צילום: כיומרס מלכאן)

עם איזה סוג של אוכל היית מעדיף שלא להתעסק?
"יגידו שאני שמרן, אני שמרן גם בהתנהלות ובחיים שלי אני לא מתירן. אני נוסע בשבת, וגם חלק מהילדים שלי שומרים שבת אבל בחזיר לא היית נוגע. יש לי כל כך הרבה מה לאכול. אני לא אוכל גם שרצים".
ואם תצטרך להכין במהלך התכנית?
"אני לא אגע בזה. יש פה גם עניין עקרוני, יש אמירה כמו כל דוגמנית. היא יודעת מה הגבולות שלה, עם בגד ים, בלי בגד ים, היא מחליטה על עצמה. יש גבולות גם במטבח. זה אני. חינוך מבית זה משהו שגדלתי אני לא יכול לזרוק את זה במכה אחת".

5 צפייה בגלריה
מרק שעועית עם בשר בקר וגרונות הודו נקבה, ותאדיג
מרק שעועית עם בשר בקר וגרונות הודו נקבה, ותאדיג
מרק שעועית עם בשר בקר וגרונות הודו נקבה, ותאדיג
(צילום: מתוך האינסטגרם של כיומרס מלכאן)

מה היה לך קשה הכי הרבה במהלך התכנית?
"השעות. יום צילומים מתחיל בשעה 8 בבוקר, ולפעמים גם בשעה 7. צריך לקום בבוקר מוקדם, אני מניח תפילין בבוקר וגם מתקלח. יום הצילומים אינטנסיבי ומסתיים בסביבות 8-9 בערב. הייתי מגיע הביתה בשעה 11 בלילה. הקדשתי את עצמי 100 אחוז לתכנית וצריך גם להיות בפוקוס כל הזמן. אני איש של לילה, אני בשעות שאנשים הולכים לישון אנשים מתעוררים. כל השעות התחלפו לי. עבדתי מספיק אז אני יכול להרשות לעצמי".

פרזנטור של ירושלים? משה ליאון כדאי שתשקול את זה

איזו מסעדה אתה הכי אוהב בירושלים?
"פינתי. אני אוהב אוכל ביתי, הפשוט, הטעים, תסלחי לי על ביטוי - בלי פלצנות. בלי לעשות 'שואו'".
דווקא ירושלים שיש בה לא מעט קולינריה בחרת מסעדה ביתית?
"ירושלים היא מרכז הקולינריה. תל אביבים חושבים שהם המציאו את הגלגל, הכל התחילה פה – ארומה, הלל, מלא שפים ירושלמים שעברו למרכז. יש לנו פה מסעדות מעולות. אבל אני אוהב אוכל פשוט. אני אוהב את האוכל של אמא, זו לא מילת גנאי , אני 'אולד פאשן'. בשביל להכין את האוכל של אמא צריך מיומנות, צריך ידע, צריך דיוק, לא כל אחד יכול לעשות את זה".

5 צפייה בגלריה
"נולדנו ונמות פה". מלכאן בחנותו
"נולדנו ונמות פה". מלכאן בחנותו
מלכאן בחנותו. "לא מחליף את ירושלים בעד שום עיר בעולם"
(צילום: יואב דודקביץ')

מלכאן הוא הקטן במשפחתו מבין שמונת האחים, וכיום יש לכולם עסקים במרכז העיר. "כששאלו את אבא שלי לאן אתה רוצה לעלות הוא אמר לירושלים לא לישראל. הגענו בהתחלה לקטמון ו', בשנת 1979 עברנו לסנהדריה המורחבת עד שהיא נהייתה חרדית, אחר כך עברנו לגור בגבעת זאב, עד היום אמא שלי שם. כולם כיום מתגוררים במרכז העיר ויש להם חנויות כאן, וכשהתחתנתי קניתי בית בפסגת זאב מזרח".
על ירושלים הוא אומר: "מירושלים תצא הקולינריה, הכל מתחיל מכאן. כל המועדונים הכי גדולים מתחילים מפה, הרבה לא יודעים שאומן זה רחוב בירושלים. אף פעם לא הייתי צריך לנסוע לירושלים כדי לבלות. יש מה לעשות בירושלים, מי שגר כאן יכול להיות גאה בעיר שלו, אין שום בעיה מבחינת קולינריה, טיולים, מבחינת עניין, אין על העיר הזו. לא מחליף את ירושלים בעד שום עיר בעולם. הייתי בהרצליה לפני שבועיים, ואמרתי להם אם תיתנו לי בית בחינם אני לא מחליף את ירושלים בעד שום דבר בעולם".
לעמוד האינסטגרם של כיומרס - לחצו כאן.