השר לביטחון פנים, עומר בר לב החליט השבוע לפטר משורות המשטרה את מפקד מרחב מג"ב בירושלים לשעבר, תת-ניתב איציק סבן. הסיבה הרשמית: "לא נמצא לך שיבוץ".
1 צפייה בגלריה
תנ"צ סבן. "לא היה מנוס מסיום שירותך"
תנ"צ סבן. "לא היה מנוס מסיום שירותך"
תנ"צ סבן. "לא היה מנוס מסיום שירותך"
(צילום: בית מורשת מג"ב)

אין מנוס מפיטורים

במכתב שקיבל תנ"צ סבן כתב השר בר לב: "באוקטובר 2017 הודחת מתפקידך כמפקד מרחב מג"ב בירושלים, על ידי המפכ"ל לשעבר בעקבות חילוקי דעות עם מפקד מג"ב דאז המשמש כיום כמפכ"ל. מאז הוצבת כמסופח בתפקיד פרויקטור בארגון, ללא שיבוץ לתפקיד קבוע וזאת במשך כארבע שנים וחצי. במספר ראיונות שנערכו לך הן על ידי המפכ"ל לשעבר הן על ידי ממלא מקום המפכ"ל והן ע"י המפכ"ל וסגן המפכ"ל הנוכחיים, הובהר לך כי אם לא יימצא לך שיבוץ תקני בארגון, לא היה מנוס מסיום שירותך".
קראו גם:

שכר ללא תפקיד

עוד צוין במכתב הפיטורים כי "במהלך ארבעה סבבי שיבוצים בארגון, בשנים 2021-2017 - לא נמצא לך שיבוץ לתפקיד, כשבכלל הפעמים לא קיבלת תיעדוף על ידי אף אחד מחברי סגל הפיקוד הכללי, על אף העובדה שהצבתך כפרויקטור היוותה פלטפורמה לחשיפתך והכרת יכולתך במפני מפקדים בארגון. בנסיבות אלה, עמדת המפכ"ל וגורמי המשטרה בנושא, ולפיה, אין זה סביר שארגון יחזיק קצינים בכירים מבלי שניתן למצוא להם שיבוץ וישלם להם שכר ללא תפקיד וזאת לאורך זמן – מקובלת עליי, ואני נאלץ לסיים את דרכך בארגון באמצעות פיטוריך בעילה של היעדר שיבוץ, בהתאם לסמכותי".
סבן, שימש בעברו כראש ענף אגף מבצעים, סגן מפקד מרחב מג"ב דרום וכאמור - מפקד מרחב מג"ב בירושלים עד ספטמבר 2018. בשנת 2020 מונה לפרויקטור מיוחד להיערכות לקראת החלת הריבונות ביהודה ושומרון.