הסוחר כיומרס מלכאן (55), בעל חנות אופנה ונעליים ברחוב יפו במרכז העיר, עבר אמש (א') את האודישן הראשון של התכנית "מאסטר שף".
3 צפייה בגלריה
כיומרס מלכאן
כיומרס מלכאן
כיומרס מלכאן
(צילום מסך, קשת 12)

מלכאן נולד בפרס ועלה ארצה כשהיה בן 5 שנים ולכן הוא בחר להכין מקלובה "בדרך שלו" עם קבב ועוף. "החיבור יהיה בסיר", אמר באודישן, "אני בא עם ביטחון כי אני יודע דבר או שניים בבישול". בנוסף, הוא הכין מרק עם קציצות חזה עוף ופרגית, בצל והל מוגש עם אורז פרסי מאודה עם שמיר ואפונה.
3 צפייה בגלריה
המקלובה של מלכאן
המקלובה של מלכאן
המקלובה של מלכאן
(צילום מסך, קשת 12)

לאחר שהציג את עצמו בפני השופטים הוא סיפר על הטרגדיה האישית שלו - אשתו מירי, סבלה מפוסט טראומה בזמן פיגועי האינתיפאדה השניה בירושלים, לאחר שהתרסקה נפשית היא נטלה את חייה. "הייתי הראשון לחלץ אנשים בפיגוע ב'סבארו'. זה היה שדה קרב. פחד אימים, כל בוקר הגענו עם פחד ובסוף הפסקנו לפחד. השלמנו עם המוות. היינו מגיעים כמו רובוטים לעבודה. באינתיפאדה זה היה שדה קרב. המוח היה רואה דברים והיה קשה לו לפענח מה שהוא רואה. היא לקחה את זה קשה. היה לה פחד והוא השתלט עליה. היא היתה בטיפול ושלוש שנים לאחר מכן היא נכנעה ושמה קץ לחייה. מירי היתה בת 30. היא היתה אישה למופת".
לפני שנטלה את חייה, מירי כתבה למלכאן מכתב פרידה. "אני לא כועס", הוא אומר, "אני לא מבזבז אנרגיות על כעס, אני בן אדם שמח".
בראיון מיוחד לציון 20 שנה לפיגוע בסבארו התראיין מלכאן ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" וסיפר על הטרגדיה: "אשתי זה קורבן שאף אחד לא סופר בכלל. זה כמו הירושימה – פיצצו פצצת אטום, מתו אנשים במיידי, ואותם סופרים. אבל מה עם כל אלה שמתו אחר כך?"
3 צפייה בגלריה
מנת האודישן של מלכאן
מנת האודישן של מלכאן
מנת האודישן של מלכאן
(צילום מסך, קשת 12)

בסיום האודישין, החליטו פה אחד כל חמשת השופטים להעביר את מלכאן שלב. "גונדי כל כך נפלא אני לא טעמתי בחיים שלי", אמר השף אייל שני. "יש אנשים שמגדיר אותם זיכרון, ויש אנשים שמגדיר אותם מסורת, ויש אנשים שמגדיר אותם מה שהם עושים, ויש אנשים שמגדיר אותם אהבה אבסולוטית לילדים", אמרה השופטת מיכל אנסקי, "במקרה שלך - לקחת על עצמך תפקיד והחזקת את המשפחה שלך בשתי הידיים. כשטעמתי את האוכל שלך הבנתי איך. יש המון אהבה וכוונה באוכל הזה ונדיבות. ריגשת אותי מאוד".