כבר שנה שהשף אלדד שמואלי נמצא קרוב יותר למחוז ילדותו. עם פתיחת הפטיסרי-בולנז'רי שלו 'נעה' הוא מוצא את עצמו מגיע מדי יום לקריית ענבים שם הוא כנראה מצא מחדש את השלווה. הפטיסרי של שמואלי הפך למוקד עליה לרגל לחובבי הפחמימות כשהוא מתאפיין כבית מאפה עם סוגי חיטה שאין בכל מקום והם הבסיס לכל הטוב שתמצאו ב'נעה'.
4 צפייה בגלריה
שף אלדד שמואלי, מימין
שף אלדד שמואלי, מימין
שף אלדד שמואלי, מימין
(צילום: חיים יוסף)
4 צפייה בגלריה
שף אלדד שמואלי
שף אלדד שמואלי
שף אלדד שמואלי
(צילום: חיים יוסף)

שמואלי שגדל ביישוב 'עופרה' הוא אחד השפים המוערכים והותיקים בארץ עם רקורד של 20 שנה (הרברט סמואל, שקוף, צפון אברקסס, קלארו) והתמחויות במסעדות מישלן כמו פאט דאק, פלאזה אתנה, פרנץ' לונדרי. לפני שנה כאמור הוא עזב הכל בכדי להגשים את החלום ופתח את נעה שקרויה על שם אימו.
"פתיחת המקום בערב היא אבולוציה טבעית של נעה", מסביר שמואלי, "בעוד שהבוקר ניזון ומזין מדברי מאפה לצד אוכל שאינו רק מאפים, הרי שהערב שם במרכז את מטבח האש באמצעות חיבורים שעובדים כמו ירקות, דגים, בשרים ובצקים. נעה היא מסעדה של ממש שמציעה חוויה קולינארית המשלבת קסם מעצם מיקומה באזור הכפרי המעניק רוגע ושקט".

4 צפייה בגלריה
נעה
נעה
נעה
(צילום: חיים יוסף)
4 צפייה בגלריה
נעה
נעה
נעה
(צילום: חיים יוסף)

אז מה נאכל? בימים אלה 'נעה' פותחת את שעריה גם כמסעדה שתפעל בשעות הערב בה האש הגלויה תהווה את בסיס התפריט והאוכל שיוגש. התפריט מבוסס על מנות המונפקות מקיר אש הנמצא בלב המטבח וניזון מעצי פרי וזאת לצד מנות טאבון. האש נוגעת בכל מנה ומנה, בצורה של אש גלויה, חריכה קלה או כשחלק מהמנה עובר עישון.

קראו גם:

מקיר האש (שני מטר אורכו) מנפיק שמואלי מנות כמו פורל מעושן עם קרם חזרת ותפוח אדמה, רוסטביף באיולי דבש וחרדל, רוסט טלה דק. מבישול ארוך דרך אפייה שמוציאה טעמים עמוקים ומרקמים ייחודיים ועד צלייה על להבה נמוכה של ירקות, טאבון גדול עם רצפת אבן שמוט משלים את חווית האש שבנעה עם מנות כמו עוף על פוקאצ'ה מחמצת וירקות קלויים, דג ביין לבן וחמאה עם קרעי חלה שרופים וירקות צלויים בטאבון המשודכים לקרעי לחם, זעתר טרי, טחינה וחריף ירוק.
מה עוד? המיקום הפסטורלי של 'נעה', על פסגות הרי יהודה עם מרפסת המשקיפה לעין נקובא ועין ראפה הוא מביאה חוויה בפני עצמה למי שמגיע. נכון להיום המקום בהרצה ופתוח משני עד חמישי 18:30-23:30 החל מה-1 בספטמבר תעבור המסעדה למתכונת מלאה (כולל שישי שבת) בימים א-ש באותן שעות.
שימו בוויז ״נעה אפייה מקומית״, קריית ענבים 02-565-5390