עשרות כלבים משוטטים שמסתובבים בלהקות באזור שכונת הגבעה הצרפתית מטילים פחד ואימה על התושבים.
3 צפייה בגלריה
צומת הגבעה הצרפתית
צומת הגבעה הצרפתית
צומת הגבעה הצרפתית
(צילום: אדווה חולי)

"הם נצפים בעיקר ברחובות נהגי הפרדות, בר כוכבא ליד המסוף, מבוא העשרה, גולי קניה ובכל הפארקים וגני השעשועים", אומר תושב השכונה. "מדובר בכלבים בוגרים גדולים. אנחנו כל הזמן פותחים קריאות לפיקוח העירוני ללכוד אותם אבל עד שהם מגיעים הכלבים כבר ממשיכים הלאה".
לדברי התושבים בפיקוח העירוני מבינים את גודל הבעיה, "זו להקה שהולכת ומתרבה וזה לא נעים, ילדים פוחדים מהכלבים. מדובר בכלבים רעבים ועזובים שאנחנו לא יודעים אם הם חולים. הם מסכנים בסך הכל, כלב משוטט מחפש גם ביטחון".
"כבר חודשים הם מסתובבים והם נורא תוקפניים", טוענת תושבת אחרת מנגד, "הם מסתובבים מתחת לבית שלנו. פנינו לעירייה שוב ושוב ושוב והם אומרים שהם שולחים מישהו אבל עובדה שאין טיפול משום שהכלבים כבר חודשים מסתובבים. בתחושה שלנו אין מאמץ על ידי פקחי העירייה לתפוס את הכלבים. הם גם אמרו שיש רק טנדר אחד לתפוס את הכלבים ולוקח להם זמן. הילד שלי עלול להיות מותקף חלילה, והיו מקרים שתושבים הותקפו. אני חוששת כי לא יודעת איזה מחלות יש לכלבים. הם הרי בטוח לא מחוסנים".

3 צפייה בגלריה
כלבים משוטטים בשכונה
כלבים משוטטים בשכונה
כלבים משוטטים בשכונה
(צילום: פרטי)

"אנחנו כבר מיואשים", הוסיפה תושבת אחרת. "יש אנשים שפוחדים לצאת מהבית וגם פוחדים להוציא את הילדים החוצה. אני הייתי ברחוב וראיתי אותם וממש מתתי מפחד. אנחנו מבקשים שהעירייה תטפל בזה בהקדם האפשרי. יום אחד התקשרתי לדווח ובשעה 2:00 לפנות בוקר חזרו אליי לשאול איפה הכלבים, כאילו כלב פשוט עומד ומחכה".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
כלבים משוטטים בשכונה
כלבים משוטטים בשכונה
כלבים משוטטים בשכונה
(צילום: פרטי)

לדברי גורם המעורה בפרטים עיקר הבעיה היא הקרבה לשטחי יהודה ושומרון שם אין לכידת כלבים. כלבים רבים, מגיעים לעיר בחיפוש אחר מזון ומחסה, בעיקר משכונות מזרח העיר ושכונות הקצה. לדברי הגורם, חלק מהכלבים לא ניתן ללכוד בשיטות הרגילות ולשם כך נעזר השירות בחיצי הרדמה, שיטה שנאסרה לשימוש מטעמי בטיחות מאז 7 באוקטובר ורק לאחרונה הותרה שוב לשימוש.
מהעירייה נמסר בתגובה: "השירות הווטרינרי העירוני מטפל בין היתר בפניות המתקבלות בסוגיית הכלבים המשוטטים. מתחילת השנה, נלכדו והוסגרו מעל 500 כלבים בכל רחבי העיר, מתוכם 5 כלבים שנלכדו רק לאחרונה בגבעה הצרפתית. העירייה, באמצעות השירות הווטרינרי, תרחיב את הפעילות בשכונת הגבעה הצרפתית, כמו גם בשכונות תפר נוספות, במטרה לטפל בתופעה".