אוטוטו פסח ועם ישראל מתכונן טוב טוב לתקופת החגים שגולת הכותרת שלהם היא 'על האש'. אלו שלא ממש מסתדרים עם מצות או כאלה שפותרים את ארוחות החג שיוצאות על יום חול, מעדיפים להרים מנגל שווה וסוגרים עוד ארוחה משפחתית.
3 צפייה בגלריה
קצביית גמילאל
קצביית גמילאל
קצביית גמילאל
(צילום: אסף קרלה)

3 צפייה בגלריה
קצביית גמילאל
קצביית גמילאל
קצביית גמילאל
(צילום: אסף קרלה)

יש את הסופרים ששם ניתן למצוא לא מעט בשרים, אבל יש גם קצביות בוטיק, כמו 'גמליאל' החדשה שנפתחה לפני כמה שבועות ברחוב הדישון ב'מלחה', שם הקצב, ליאון אביטבול הוא דור שני לקבצים שעלו מצרפת לישראל והתמקמו בסצנת הבשר בעיר. השילוב של אביטבול יחד עם הבעלים גמליאל קריספל בא מאהבה. קריספל: "ראשית האהבה שלי לבשר זה משהו שידוע לקרובים אליי, אני ממש ממש אוהב בשר. אני וליאון חברי ילדות מאוד טובים והוא קצב ואני מת על בשר אז מכאן הגיעה ההחלטה לעשות משהו יחד" .

3 צפייה בגלריה
קצביית גמילאל
קצביית גמילאל
קצביית גמילאל
(צילום: אסף קרלה)

מה נאכל? כשאתה הולך לקנות בשר אצל קצב אתה מקבל יותר ממה שיש בסופר, ושאתה הולך לקצב צרפתי אתה מבין שיש דברים שאתה מגלה פתאום כמו למשל מחלקה שלימה של נתחים מעגל חלב כמו צלעות ורולדה מיוחדת. מחלקה של טלה בה מוצאים צלעות טלה בייבי, רבע טלה, חזה (ספירבס) ואפילו צוואר טלה טרי.
בבוטיק יש גם נתחים מוכרים יותר ומיושנים כמו פלאט איירון סטייק, פיקניה פרימיום, דנבר, שקדי עגל, אנטריקוט, סינטה, פילה בקר ועוד. בגזרת העופות יש מחלקה שלימה של עוף הודו שנחשב היום בריא יותר ונכנס ליותר בתים. בשיטוט במחירון של הקצביה, למרות שמדובר בבוטיק, המחירים נוחים ותואמים את השוק.


מה עוד: הבתים הישראלים השתנו. אם בעבר אימהות ואבות היו לוקחים חלק אחורי של פרה ומסדרים אותו לפי חלקים, בשר לחמין, בשר לקציצות ועוד אז היום הקצבים עושים את העבודה הקשה, מנקים את הבשרים ומנגישים ישירות לבישול ולצלייה. ב'גמליאל' יש גם כמה דברים מיוחדים שחוסכים גם את עבודת התיבול כמו ארעייסים, סוכריות ארעייס, קבבים מתובלים, בורגר מוכן ועוד. במקום ישנה גם מעדנייה של סלטים טריים הום מייד.
שימו בוויז: גמליאל, רחוב הדישון 1 מלחה. הקצביה אומנם נמצאת במלחה אבל היא משרתת את כל תושבי העיר ועושה משלוחים פרטיים אבל יש גם חנות בוולט.
צילום: אסף קרלה