בחודשיים האחרונים ליד קונדיטוריית "תופיניי" ברחוב האומן נבנה לו בוטיק בגדים קטן ומלא אהבה. SIS שמו (אחות באנגלית) והוא הוקם בכדי לתת לנשים בכל הגילאים שיש להם אירוע חשוב את האופצייה לבוא, למדוד, לבחור ואפילו להתייעץ עם סטייליסטית, ללא עלות.
3 צפייה בגלריה
קרן אור
קרן אור
קרן אור
(צילום: רפי קוץ)

יוזמת הפרוייקט היא קרן אור מכלוף, חולת אופנה מושבעת וגם קצת "משוגעת" לצבעים וסגנונות שונים אבל בעיקר, סטייליסטית טיפולית. היא אמא לארבעה, יהלום בן 19, נריה בן 17, הללי בת 13 ותבל בת ה-10. היא נשואה לברק, הבעלים של "תופיניי" שהוא מבחינתה, מגשים חלומותיה: "הקדשתי את חיי למען הילדים שלי, הזוגיות והבית ואני שמחה שהייתה לי את האפשרות הזאת. היום אני חיה חיים של עצמאית. עובדת בעסק המשפחתי ומתפעלת את SIS מאחורי הקלעים״. ״הייתה לי פנטזיה לפני שנים לפתוח סטודיו לבגדי ארועים ללא עלות. סיפרתי לבעלי ואבא שלי על המיזם והם בהתחלה היו בשוק. אבא שלי נתן לי את ברכתו וברק בעלי תוך שבוע העמיד את המקום לתפארת. בלעדיו זה לא היה קורה. חשוב לו שאני אגשים את עצמי ואעזור לנשים לאהוב את עצמן“.

3 צפייה בגלריה
קרן אור
קרן אור
קרן אור
(צילום: רפי קוץ)

אז איך עובד הבוטיק? "כל אישה מוזמנת להגיע אליי. אם זה נערות מהוסטל שדאגתי להוציא אותן נסיכות אמיתיות כולל איפור ושיער ועד נשים שלא חסר להן מבחינה כלכלית אבל הן פשוט אוהבת את הסטייל שלי. התחלתי לפרסם את הבוטיק ברשתות ולמרות שאמרתי שזה ללא עלות הן עדיין שואלות את טווח המחירים. אחרי שיחת טלפון קצרה להכרות הן נפגשות איתי, אנחנו בוחרות יחד את הלוק המושלם לגוף שלהן ולאחר 3 ימים הן מחזירות לי את הבגד. זה מעגל קסמים. האהבה שאני מקבלת עושה לי טוב בנשמה".
קרן אור לא סתם חובבת אופנה, הוריה, שון ואורה מזרחי הם פאשניסטיים בפני עצמם וכבר כשהייתה בת 15 ארון הבגדים שלה היה אחד השווים. "גדלתי להורים מגניבים ואופנתיים מגיל קטן אני זוכרת שההורים שלי היו מתוקתקים כאלו. בילדותי אבא שלי היה קונה לי את הבגדים . הוא אומנם אוהב ג׳ינס וטישרט אבל הכל נראה עליו וואו ויוקרתי. בניגוד אליו, אצלי הכל מוגזם. היום אני ואמא עושות מסיבת החלפות בגדים כי היא צבעונית ומגניבה. אני והבנות פושטות על חדר הארונות שלה ומרש גישות בלונה פארק".

3 צפייה בגלריה
קרן אור
קרן אור
קרן אור
(צילום: רפי קוץ)


קרן אור גדלה לא רק בבית של אופנה אלא גם של עשייה ונתינה גדולה מצד הוריה ששניהם אנשי חסד ולא בכדי מצאה את עצמה לומדת פסיכותרפיה גופנית כשהייתה בשנות העשרים של חייה. הלימודים המחברים בין גוף לנפש היו מרתקים בעניה והביאו אותה גם לעבור תהליך שיקומי בעצמה. "אחרי שעברתי דבר אחד או שניים בחיים החלטתי שאני עושה מה שאני אוהבת. נרשמתי לקורס סטיילינג אצל שיפרית אביב, למדתי את החוקים היבשים והתחלתי לעבוד עם נשים. הרגשתי שמשהו חסר לי, ואז הבנתי שאפשר לחבר בין לימודי פסיכותרפיה גופנית לבין מה שאני הכי אוהבת, להלביש נשים".


נשמע כבר מסובך. "לא, ההפך. הלכתי ללמוד סטיילינג טיפולי אצל עדי לנדאו המדהימה. הקורס חיבר לי את התהליך שעברתי בשנים האחרונות שהפגיש אותי שוב עם העבר שלי והתפתחות הלבוש שלי מילדותי ועד עצם היום הזה. הבגד הוא עניין בחיינו, נקודה. היום אני יודעת איך לגשת לנערה או אישה בצורה הכי מכילה ולא שופטת. למדתי לזהות מצוקות קשות, טראומות גופניות ונפשיות שיש לנערות ונשים. יש לי רגישות יתרה לנשים ונערות שעברו תקיפה מינית, אני מזהה את זה מיד. העבודה איתן היא סופר רגישה ועדינה. צריך לדעת להלביש גוף שעבר טראומה. צריך הסכמה מלאה מצד הנערה והאישה אפילו שאני רוכסת רוכסן בשמלה. אני לא סטייליסטית רגילה אני סטייליסטית שנוגעת בלב ובנשמה לפני שאני מלבישה".
ומאיפה כל הבגדים שהבאת לבוטיק? "מארוני הפרטי בעיקר. יש מספר מעצבות ששמעו על הבוטיק והעבירו אליי דברים וגם פתחתי את האופציה עבור הקהל להעביר אליי בגדי ארועים במצב מצויין בלבד כי אני לא מתפשרת. לכולנו יש בגד שתפרנו או קנינו במלא כסף והוא חד פעמי, כזה שיושב שנים בארון, זה הזמן לחלוק אותו. קיבלתי גם קולקציה של בנות מצווה וגם שמלות כלה. הכל חדש. ככה אני יוצרת מעגל של אהבה ונתינה ולמעשה כולן שותפות למצווה הזאת".