בעוד שבוע בדיוק יגמר הקיץ באופן רשמי והסתיו יתחיל — רמזים לכך נקבל כבר בימים הקרובים עם הקלה משמעותית בעומס החום, עננים רבים שיכסו את השמים ואפילו כמה טפטופים שעשויים להפוך לגשם קל.
1 צפייה בגלריה
עננים מעל ירושלים
עננים מעל ירושלים
עננים מעל ירושלים
(צילום: אדווה חולי)
מזג אוויר בירושלים

בראשון תימשך הקלה המשמעותית בעומס החום עם 26 מעלות בלבד בצהריים, בלילה הטמפרטורות ירדו ל-19 מעלות. יהיה מעונן ויתכן טפטוף. בשני מזג האוויר יהיה דומה, בבוקר יתכן גשם קל. בשלישי יהיה מעונן חלקית, עם 26 מעלות בצהריים ו-18 בלילה. ברביעי התבהרות ועליה בטמפרטורות עם 29 מעלות בצהריים.
״בימים שני ושלישי ישררו טמפרטורות נמוכות מהרגיל, בעיקר בהרים, וגם צפויים גשמים מקומיים, ברובם קלים, בעיקר בצפון ובמרכז. שימו לב כי כבר בשבת הים יעשה בהדרגה מסוכן, אך במחצית הראשונה של שבוע הבא הים יהיה גבוה מאוד — למעשה הגבוה ביותר מאז תחילת הקיץ ולכן מסוכן מאוד לרחצה", נמסר מהשירות המטארולוגי.


עונת הסתיו תחל באופן רשמי ביום ראשון הבא — יום השוויון ה-22 בספטמבר שהוא אחד משני ימים בשנה בהם היום והלילה שווים באורכם. ״ביום השוויון השמש חולפת בדיוק בנקודה בה מתלכדים שני מישורי הסיבוב של כדור הארץ — מישור המילקה, שהוא המישור שבו כדור הארץ מקיף את השמש, ומישור קו המשווה - שהוא מישור המאונך לציר הסיבוב של כדור הארץ סביב עצמו. למעשה זה קורה פעמיים בשנה, פעם אחת ביום הראשון של הסתיו ופעם אחת ביום הראשון של האביב.
הפעם, השמש תעבור את הנקודה מצפון לדרום, ויגיע שוויון הסתיו (בלועזית: Autumnal Equinox). ב-21 במרץ עוברת השמש את נקודת החיתוך השנייה מדרום לצפון, ויתרחש שוויון האביב (Vernal Equinox)״, כך מסבירים בסוכנות החלל הישראלית.