"אני רואה הרבה דמעות של קושי אבל גם הרבה דמעות שמחה, וזה כנראה מה שמחזיק אותי כאן כבר 25 שנה", אומרת השבוע יעל, מזכירה ביחידת IVF (הפריה חוץ גופית) בהדסה הר הצופים. "אני באה בכל בוקר באהבה גדולה, למקום שבו אני יכולה לתת ולעזור".
2 צפייה בגלריה
פקידות הקבלה יאנה ויעל
פקידות הקבלה יאנה ויעל
מזכירות היחידה יאנה ויעל
(צילום: באדיבות המרכז הרפואי הדסה)
יעל ויאנה מאיישות יחד את עמדת הקבלה ביחידת ה-IVF, מקום אליו מגיעים זוגות ונשים עם תקווה גדולה להריון, בדרך כלל אחרי שכבר עברו מסלול רווי אכזבות קודם לכן.
יעל מספרת שקושי אחד גדול של המטופלות הוא כל הנושא המנהלתי, הרדיפה אחר ההתחייבויות ולעיתים חוסר בהירות לגבי אישורים, ועדות והתנהלות מול קופות החולים.
יעל, שכאמור כבר נמצאת 25 שנה בתפקיד, לעיתים קרובות פונה בעצמה למזכירות וועדות ומסבירה שהמטופלת צריכה שיתקדמו במהרה עם האישור שלה. "הן מגיעות אלי בוכיות ואני מתקשרת ומנסה לבקש ולעזור", היא מספרת.
קראו עוד בערוץ הפוריות >>
היא מגיעה בכל בוקר עם רצון גדול לסייע כמה שניתן למטופלות של היחידה. היא ויאנה הן הכתובת הראשונה של מי שמופנית למחלקה.
"אני חושבת שהשיחה הראשונה היא הכי חשובה. אני שואלת שאלות ומבהירה שאני כאן בעבורה. אנו הפנים של היחידה ובמפגש הראשוני זו הזדמנות לקבל את המטופלים במאור פנים. המטופלות מגיעות לכאן מאוד מפוחדות, הן חוששות ולא יודעות מה יקרה בעתיד הקרוב והקשר הראשוני הזה הוא מאוד חשוב", אומרת יעל.

התאמה בין המטופלת לרופא

יעל מספרת שניכר שהמטופלות מגיעות למחלקה כשהן עם תקווה גדולה שהטיפול יעבור מהר מאוד. "לצערנו זה לא תמיד קורה מהר, וכמעט תמיד יש את האכזבה הראשונית של חוסר ההצלחה בטיפול הראשון גדולה. אחרי שיחה עם האחות המטופלת מופנית אלי לקביעת תור חדש, ואז גם הרבה פעמים הדמעות זולגות", מספרת יעל.
2 צפייה בגלריה
הריון כימי
הריון כימי
פקידות הקבלה בהדסה מתאימות לזוגות את הרופא המטפל
(צילום המחשה: shutterstock)
היא מספרת שלאורך שנות עבודתה במחלקה, למדה להכיר את הרופאים היטב, ובשיחה ראשונית עם מטופלת היא יודעת בדרך כלל איזה רופא יתאים לה.
"מאוד עוזר לי כשאני אומרת שאצלנו בהדסה יש ליווי אישי, את יכולה לבחור את הרופא שלך והוא יהיה זה שילווה אותך לאורך כל ההליך", היא מספרת.
בשנות עבודתה ראתה כבר את כל סוגי ההריונות. "מטופלת שחלתה בסרטן ונכנסה להריון מתרומת ביצית ויש לה תשובה חיובית, גברים שמזילים דמעות בהמתנה, לפעמים אני רואה זוגות שקשה להם מאוד להכיל את הטיפולים.
היא מספרת שהקושי לראות את ההתמודדות הוא גדול, אבל איתו גם תמיד קיימת התקווה שהקושי יהפוך לשמחה, כשהטיפול יצליח.
"בעל שראיתי אותו יושב כאן ובוכה, אחר כך ראיתי אותו בוכה דמעות של שמחה". היא מספרת על זוגות שהיא פוגשת שבמשך שנים רבות היו בטיפולים והקשר איתם היה עמוק, וכמובן גם השמחה כאשר הצליחו להביא ילדים לעולם.
"כשאנשים נכנסים לכאן אני אומרת להם שאנחנו מתחילים דרך, לפעמים היא קלה ומצליחים מהר ולפעמים היא קצת יותר קשה, אבל בסוף היא נגמרת", אומרת מלחי.
שירות לציבור. בחסות חברת מרק (Merck).
פורסם לראשונה: 14:09, 20.10.21