מדינת ישראל הייתה מאז ומתמיד מעצמה של טיפולי פוריות, ואנו המדינה היחידה בעולם שמסבסדת טיפולי פוריות לנשים ובה מבוצעים בכל שנה מעל ל-40 אלף מחזורי טיפולי פוריות.
הקמת משפחה והבאת ילדים לעולם היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית שמעודדת את הילודה ולכן אנו גם המדינה היחידה בה אישה יכולה לעבור טיפולי פוריות עד 45.
2 צפייה בגלריה
כסף - תמונה מותאמת פייסבוק
כסף - תמונה מותאמת פייסבוק
פער עצום במחיר בין טיפול ציבורי לפרטי
(צילום המחשה: shutterstock)
אמנם המדינה מסבסדת את טיפולי הפוריות' אך יש הרבה אותיות קטנות והוצאות נלוות שאינן מסובסדות, וכל זוג או אישה שנכנסים להליך צריכים להכיר את המספרים כדי לדעת ולהתכונן היטב לקראת הבאות.

שלבי הפריה חוץ גופית

שלבי ההפריה רבים וכוללים את הגברת הביוץ, את השבחת הזרע, את שאיבת הביציות ואת הפרייתן והחזרתן לרחם. ההליך נעשה במעבדה והוא כולל שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, כאשר ישנה אפשרות לבחור ברפואה פרטית או ציבורית.
קראו עוד בערוץ הפוריות >>
הרפואה הפרטית הינה יקרה, כמו בכל תחום אחר, כאשר סבב טיפולים אחד יכול להגיע לסכומים של 20 ואף 30 אלף שקלים. פגישה אחת עם רופא פוריות פרטי יכולה להגיע גם ל-1,000 שקלים.

הרפואה הציבורית והתרופות

כאשר מדובר על הרפואה הציבורית, הטיפול מסובסד וללא עלות, אך יש לזכור שקיימת השתתפות כספית של המטופלת בתרופות שהאישה נוטלת ו/או מזריקה בכל יום במהלך מחזור הטיפול שלה. בעלות ביטוח רפואי פרטי יכולות גם כן לקבל החזר כספי עבור סכום ההשתתפות בתרופות בהתאם לפוליסה ובמידה שטיפולי הפוריות כלולים בפוליסה.

הזכאות לטיפולי פוריות

כאמור, ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמממנת את טיפולי הפוריות לנשים למחזור רב כל כך של טיפולים, אך גם למחזורים אלו יש תנאים והגבלות, אם כי רחבים במיוחד, בוודאי ביחס למדינות אחרות בעולם.
2 צפייה בגלריה
טיפולי פוריות
טיפולי פוריות
ישראל הראשונה בעולם במימון טיפולי הפוריות
(צילום המחשה: shutterstock)
סל הבריאות כולל טיפולים עבור ילד ראשון ושני עבור זוגות או בני זוג שאין להם ילדים בנישואים נוכחיים, או כאשר מדובר על אישה שמעוניינת להביא ילד. הטיפול ניתן לנשים בגיל הפוריות עד גיל 45 (כשמדובר על תרומת ביצית הסבסוד הוא עד גיל 54).
ישנן גם הגבלות על טיפולי הפוריות, והם לא ניתנים לכל אחת וללא הפסקה. נשים שמלאו להן 42 לא יוכלו לבצע יותר משלושה מחזורי טיפול עוקבים בהם לא הצליחו להגיע לשלב בו הוחזרו עוברים. כמו כן, בכל גיל לאחר שמבצעים ארבעה מחזורי טיפול ללא החזרת עוברים או כאשר בוצעו שמונה מחזורי טיפול ולא הושג הריון – נערך דיון של הצוות המטפל לגבי אפשרויות המשך הטיפולים.
שירות לציבור. בחסות חברת מרק (Merck).