יותר ויותר נשים בוחרות להביא לעולם ילד באמצעות תרומת זרע מסיבות רבות, ואחת השאלות הגדולות שנשאלות היא – מה ניתן לדעת על תורם הזרע? זאת מתוך הבנה כי בסופו של דבר תהיה לאותו אדם, על כל תכונותיו הפיזיות והאישיות השפעה גנטית על הילד שייוולד.
2 צפייה בגלריה
תרומת זרע
תרומת זרע
תורם הזרע יעבור בדיקות רפואיות
(צילום המחשה: shutterstock)
בישראל משרד הבריאות קבע פרמטרים ברורים לשאלה מי יכול לתרום זרע. התרומה היא אנונימית לגמרי, התורם לא יודע את זהות מקבלי הזרע ולהיפך – מקבלי הזרע לא יודעים את זהותו גם כן.
התנאים לתרומת זרע הם גברים שלהם אחריות והבנה למעשיהם, מעל גיל 18 ורצוי עד גיל 30, רווקים בלבד ולא נשואים, גרושים או אלמנים.
מומלץ שיהיו בעלי תעודת בגרות ותואר אקדמי, ללא הגבלת דת או מוצא והתורם צריך להסכים לשמירת DNA לבדיקות עתידיות אם יידרשו.
קראו עוד בערוץ הפוריות >>
הליך המיון כולל ראיון טלפוני ופגישה ראשונה בה מעריכים ובודקים את הזרע. לאחר מספר בדיקות הכוללות הקפאה והפשרה, הצוות של בנק הזרע מחליט האם התורם מתאים.
לאחר מכן מתקיים ראיון אישי עם מנהל בנק הזרע ובו נבדקת ההיסטוריה הרפואית של התורם, ההיסטוריה האישית והמשפחתית שלו ובכלל זאת מחלות גנטיות שונות, רקע חברתי, השכלה, בדיקות דם ובדיקות לאיתור מחלות.
2 צפייה בגלריה
תרומת זרע
תרומת זרע
איזה מידע ניתן לקבל על תורם הזרע?
(צילום המחשה: shutterstock)
לאחר מכן מתקיימת הערכה כללית של ועדה ובה מתקיימת החלטה האם התורם מתאים להיות תורם זרע, במידה והתשובה חיובית הוא מוחתם כי הוא מנוע מלקבל מידע על הריונות ולידת חי, והוא מתוגמל על כך כספית.
בשנות ה-90 החלו לקום בארץ בנקי זרע, וכיום יש בהם מאגר רחב של תורמים, כאשר רבים מהם הם סטודנטים שעברו הליך מיון קפדני ונמצאו כבעלי איכות זרע גבוהה.
מתוך כל המידע שהתורם מספר לבנק הזרע על עצמו, המידע שמגיע למקבלת מנת הזרע הוא: צבע עור, צבע שיער, צבע עיניים, גובה, מבנה גוף, מוצא, דת, סוג דם, השכלה ועיסוק.‬ לא ניתן לקבל תמונה של התורם, אך ממספר בנקי זרע בחו"ל כן ניתן לקבל מידע מורחב יותר, ובמקרים מסוימים אפילו ליצור עם התורמים קשר.
שירות לציבור. בחסות חברת מרק (Merck).