2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו | צילום: יואב דודקביץ'
יוסי חביליו | צילום: יואב דודקביץ'
יוסי חביליו | צילום: יואב דודקביץ'
הרבה מכירים אותו מהמאבקים שניהל, אחרים משלטי החוצות שנתלו ברחבי העיר לקראת הבחירות הקרובות. אך לא רבים יודעים מי הוא באמת יוסי חביליו. "קודם כל אני נשוי ואב לשלושה ילדים", הוא אומר השבוע, בראיון מיוחד שיש בו הכול - חוץ מפוליטיקה. "אני מציין את היותי אב לשלושה ילדים, כי אחד הדברים שמגדירים בן אדם זה המשפחה שלו. בעיניי זו המהות של בן אדם. בני איתי בן ה־30 עובד בחשב הכללי במשרד האוצר, בתי דנה מתמחה אצל היועץ המשפטי לממשלה, ובני הצעיר גיא משרת בצה"ל".
״אוהב את כולם ולא שונא אף אחד״
אז מיהו בעצם יוסי חביליו?"הוריי אומרים תמיד שחביליו זה ראשי תיבות 'חזקים בתורה יחיו לאורך ימים ושנים'. אני משתדל להיות בן אדם טוב. הדנ"א שלי זה אדם שמוכן לשלם מחיר כדי לסייע לזולת. אני מוכן לשלם מחיר, וכבר שילמתי מחיר על האמת שלי".
מהי ירושלים בשבילך?"זה ההורים שלי, זה לבוא לאמא לארוחת שישי יחד עם המשפחה, זה החמימות הירושלמית, זה שוק מחנה יהודה, זה העיר העתיקה, זה ללכת לסליחות בערב ראש השנה, זה לצום ביום כיפור, הפועל ירושלים בכדורסל. כל זה ירושלמי בעיניי".
מהו המקום הסודי שלך?"אני מאוד אוהב טבע. כשאני רוצה להיות לבד אני הולך לגן סאקר עם אופניים, או שאני הולך לבית ספר לוריא המיתולוגי ומשחק כדורסל עם הילדים או עם עצמי".
ובשעת לחץ, לאן אתה הולך?"או שאני הולך הביתה להתייעץ עם אשתי, או שאני הולך לעשות ספורט. זה נותן לי מנוח לנפש".
מי המסעדה האהובה עליך בירושלים?"הסנדוויץ' של צ'וצ'י ברחוב דהומי בקרית מנחם".
2 צפייה בגלריה
עובדות על חביליו | mynet
עובדות על חביליו | mynet
עובדות על חביליו | mynet
והמאכל האהוב?"בראש ובראשונה אני אוהב לסיים את היום עם מלפפון ועגבנייה, האוכל הכי בריא ומזין. "בארוחת צהריים אני פוגש את החולשה שלי שזה קבב וצ'יפס, אבל בתנאי שלא מדובר בצ'יפס משקית קפואה. אני יודע שזה לא מקורי".
ומה לגבי טלוויזיה?"אני רואה בעיקר ספורט. בדרך כלל אתלטיקה, אבל גם כדורסל, ליגות ישראליות. בתור ספורטאי העדיפות הראשונה שלי בטלוויזיה היא לספורט"."הכושר שלי לא בשיאו"
מהי משפחה בשבילך?"זה הדבר הראשון שאתה חוזר אליו ברגעי מצוקה. משפחה זה הבית והחיים. מקפידים להיפגש בכל יום שישי בערב".
מתי אתה קם בבוקר?"עושה השכמה בשש בבוקר, מתרחץ, מצחצח שיניים, ואז יושב לקפה ועוגה עם אשתי. לאחר מכן אני נוסע לעבודה. הבעיה היא שמהרגע שבו אני נכנס לרכב אני מתחיל מייד בשיחות טלפון, עם דיבורית כמובן. אשתי תמיד כועסת עלי על כך".
למי הטלפון הראשון שאתה עושה בבוקר?"אני מתקשר להוריי לדרוש בשלומם, או מדבר עם חברים טובים".
הבילוי המשפחתי האהוב עליך?"טיולים. אני עושה את שבילי ישראל. לעשות את זה עם הילדים זה הכיף והעונג בהתגלמותם".
מתי בפעם האחרונה יצאת לריצה?"ביום שבת בבוקר. בכל שבת אני רץ. אני נהנה לשמור על הכושר. לצערי אני לא מצליח לרוץ יותר מחצי שעה. הכושר שלי לא בשיאו".
איזה רכב יש לך?"ג'יפ טויוטה לנד קרוזר שנת 2003. זה כי אני אוהב שטח, יוצא הרבה מאוד לשטח בימי החורף".וגר חרדי עם חילוני תגיד, אתה שונא חרדים?"ממש לא".
ועדיין, חרדים רבים יעידו שאתה פועל נגד המגזר מתוך שנאה עיוורת. "אני אוהב את כולם ולא שונא אף אחד. יש דברים שאני כועס על החרדים ויש לי ויכוחים איתם. יש לי יחסים טובים עם יוסי דייטש ועם שאר הפוליטיקאים החרדים ואין לי שום דבר נגדם. הם רואים בי שונא חרדים מכיוון ששימשתי כיועץ המשפטי לעיריית ירושלים. התפקיד שלי היה להיות שומר סף. הרבה פעמים התפקיד הזה הוביל אותי למצב שנתתי חוות דעת שמנוגדת להשקפת החרדים. כך למשל כשקבעתי שמצעד הגאווה יתקיים, וגם כשמנעתי תקציב עירייה לאירוע פוליטי מובהק של ש"ס. זה היה תפקידי ולכן צוירתי כך. אורי מקלב היה בזמנו חבר מועצה. גם הוא זעק שאני שונא חרדים, אבל כשהיה רואה עוולות, בשקט בשקט היה מגיע אלי".
אתה מתחרט על משהו?"ברמת הכלל התשובה היא לא. ברמת הפרט אני חושב שלמשל בעבירות בנייה או בעבירות קלות הייתי יכול ללכת באמת מידה ולהקל יותר עם אנשים ולנהוג יותר במידת החסד והרחמים. ברמת המאקרו עשיתי את הדברים כמו שהיה צריך לעשות והייתי מוכן לשלם את המחיר".
לסיום, איך אתה רואה את ירושלים בעוד עשור?"אני מייחל לעיר עם יחסים טובים יותר בין הקהילות. אני הולך היום באזור חילוני ורואה אנשים שרועדים מהתחרדות השכונות. כשאתה חושב על זה, יש בזה ממד של גזענות.
"כשאני רואה את החרדים המודרניים שיוצאים לשוק העבודה ומתערים בחברה הישראלית, הם קרן האור. אם חרדי קונה דירה בשכונה חילונית אנשים ישר נכנסים ללחץ. כשחרדי מגיע אז כולם בפאניקה. אני מייחל שהדבר הזה ישתנה. אני רוצה חרדי שאין לו בעיה שהשכן שלו נוסע בשבת וחילוני שנכנס לשכנו החרדי להגיד לו שבת שלום, ושזה יהיה מובן מאליו. כשהייתי ילד, שכני הדתי הלך לבית הכנסת ואני הלכתי לים. הנושא הדתי־חילוני פשוט לא היה קיים אז".