ועדת הבחירות בראשות השופט אריה רומנוב הוציאה היום (חמישי) כרטיס אדום למיזם אוטובוס השבת של סיעת ״התעוררות״. המיזם יצא לדרך בחודש אוגוסט 2023 ומציע לכל החפץ בכך הסעה ללא תשלום מירושלים לחופי העיר תל אביב, בימי שבת.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס השבת של "התעוררות"
אוטובוס השבת של "התעוררות"
אוטובוס השבת של "התעוררות"
(צילום: התעוררות)
בתגובה ליוזמה, סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג החליט לפעול להפסקתה. בעתירה שהגיש לוועדת הבחירות המרכזית טען קינג: "מתן הסעות חינמיות לחוף הים מהווה מתן מתנה הקשורה בתעמולת בחירות אשר הוא בבחינת תעמולה אסורה על פי חוק". היום כאמור קינג יכול לרשום לעצמו ניצחון במאבק נגד הציבור הפלורליסטי בירושלים.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס השבת של התעוררות וקינג
אוטובוס השבת של התעוררות וקינג
אוטובוס השבת של התעוררות וקינג
(צילום: יואב דודקביץ ושקד להיס)

״אנחנו מקבלים ומכבדים את החלטת השופט רומנוב לעצור את מיזם ההסעות בשבת. אריה קינג נציגו של בן גביר בירושלים אולי ניצח בעתירה אבל לא במלחמה על חיים ליברלים בירושלים. העתירה, שהיא כולה כפייה במסיכה, מוכיחה כי הדרך היחידה להילחם בקיצוניות בעיר היא חיזוק הרוב הציוני במועצת העיר שיבטיח הפעלת תחבורה בשבת באופן מוסכם. אנחנו נשוב להפעיל את מיזם התחבורה בשבת לאחר הבחירות, על אף התנגדותו של קינג״. עוד בחדשות:

בהתעוררות הוסיפו: ״אריה קינג לא רוצה תחבורה בשבת ומושך את העיר למקום משיחי וקיצוני שדוחק ציבור ליברלי מתון מכל הגוונים. אנחנו לא ניתן לאיתמר בן גביר להביא את הקיצוניות האלימה לירושלים. רק התעוררות בירושלים תילחם בקיצוניים, תדאג לצעירים ותבטיח ירושלים ציונית, סובלנית ויצרנית״.