יוצאת לדרך חדשה: ד"ר לורה ורטון, שמכהנת כיום כחברת מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת מרצ, הודיעה כי היא תתמודד שוב בבחירות הקרובות למועצת העירייה והפעם ברשימה עצמאית. ורטון קיימה מפגש ראשוני אצלה בבית, לקראת הקמת סיעה בשם "ירושלים דמוקרטית" שתתמודד בבחירות באוקטובר 2023.
2 צפייה בגלריה
ורטון
ורטון
לורה ורטון
(צילום: רפי קוץ)
למפגש הצטופפו עשרות שותפים וגובשה רשימה לגרעין המייסד של כמאה איש ואישה, ביניהם אנשי מרצ וגם תושבים פעילים משכונות ירושלים מתחומי עשייה שונים, לרבות סביבה, פמיניזם, פלורליזם, רווחה, ומזרח העיר.
ורטון מסרה: "אנחנו יוצאים לדרך. תודה לכל השותפים שהגיעו לתמוך, לחזק ולהתארגן לקראת הבחירות בירושלים. מדובר בפעילים רבים שאני מכירה מפעילויות משותפות בירושלים בשנים האחרונות, למען החופש, הסביבה והמרחב הציבורי, חלוקה צודקת של המשאבים העירונים, קידום השוויון המגדרי, קידום מזרח העיר, המאבק בשחיתות ועוד. ביחד נרים את ירושלים מעלה".

קראו גם:

עוד הוסיפה ורטון: ״המשימה הפוליטית החשובה ביותר בתקופה זו היא לאחד כוחות על מנת לחזק את הציבור בעיר שרוצה לראות שוויון ופלורליזם, לא העדפה או כפייה של מגזר זה או אחר. אנחנו חייבים לקדם את הדמוקרטיה, שהיא מבוססת על שוויון. אנחנו ניצור חזית מאוחדת, גם עם חיבורים נוספים, ואני מזמינה כל מי שרוצה להיות שותפים לחזון זה לפנות אלי."
ומה עם סיעת מרצ עמה רצת שנים? "אני עובדת ובונה יחד עם הרבה אנשים שהיו במרצ וחברי מרצ אבל גם רבים אחרים שלא יכלו בדיוק להזדהות עם מרצ בדיוק כפי שהיתה ואני מבחינת ערכים של שוויון בין בני אדם וחופש. יש אנשים מוכשרים שהיו במרצ אבל אין להם כעת בית ואני רוצה להקים יחד איתם ועם אנשים רבים נוספים ששותפים לערכים שאני רוצה לקדם וליצור משהו חדש שיוכל לחבר בין ציבורים רבים יותר. מרצ עם השנים לצערי נכנסה לנישה קטנה מידי ולא פנתה מספיק החוצה לרתום אנשים שיכלו להיות וצריכים להיות שותפים לדרך. אני מתכוונת לרכז מאמצים לפנייה ושיתוף של קהלים רבים יותר".

2 צפייה בגלריה
לורה ורטון
לורה ורטון
לורה ורטון
(צילום: יואב דודקביץ')

את לא חוששת שתתרסקי בבחירות כמו מרצ? "אנשים ממרצ רבים אחרים כמוני יודעים שאנחנו צריכים להתאושש ולבנות מחדש מחנה שמושתת על ערכי מגילת העצמאות וערכים של מרצ. אני השתתפתי בהפגנות למען הדמוקרטיה בחודשים האחרונים ונפעמת ושואבת השראה מהאנרגיות החיוביות שיש בקרב הצעירים שהיו בהפגנות, ואנחנו חייבים לנתב את האנרגיות לבניה פוליטית חדשה גם בירושלים. בירושלים אנחנו במצב שכוחות מתבדלים ומגזרים שהמדינה והשוויון והפתיחות הם לא תמיד בראש מעייניהם ואני עובדת לאחד את הציבור שמאמין במדינה דמוקרטיה ובניית הבית הלאומי בו זכינו להיות על פי החזון המקורי".
פורסם לראשונה: 09:31, 02.04.23