בשורות טובות: חולה מספר 77 שמחה פרידמן (45), ממעלה אדומים שוחררה היום (ג') מבית החולים שערי צדק לאחר שבועיים בה שהתה במחלקת האשפוז לחולי קורונה.
פרידמן חזרה מחו"ל ונכנסה לבידוד ביתי. אחרי חמישה ימים היא התחילה לפתח חום ושיעול והתקשרה למד"א שלקחו ממנה בדיקה. לאחר מכן הודיעו לה שהבדיקה יצאה חיובית. "הייתה תמיכה אדירה ומהמשפחות ששלחו חבילות ואוכל מהבית", אמרה.
1 צפייה בגלריה
שמחה פרידמן
שמחה פרידמן
שמחה פרידמן
(צילום: אלינור פבריקר)
"אלף תודות לכל הצוות של המרכז הרפואי", אמרה פרידמן במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בשערי צדק, "אין מילים אמנם מאחורי מסכות וכפפות אבל הרגשנו את כל המסירות והאכפתיות. מקווה שכולם יחלימו מהקורונה. זה לא נורא כל כך, יש כמה ימים קשים אבל אחר כך יוצאים מזה. בסך הכל שפעת".
פרידמן סיפרה בשיחה עם מיינט ירושלים כי היא לא היתה מודעת למתרחש מחוץ לבית החולים והבינה משמועות שהגיעו אליה שכל החנויות, בתי הקפה והמסעדות סגורים. "לא האמנתי שהעולם סביבי השתנה כל כך בתוך שבועיים", אמרה, "אני חוזרת הביתה לכביסות, לניקיונות, לילדים, ומקווה שאוכל לראות את המשפחה בחג".
מה היה הרגע הכי קשה באשפוז?
"בשבת האחרונה, פתאום באמצע הארוחה אחד מהחולים (אריה אבן ז"ל) מת לנו מול העיניים. זה היה עצוב".
ד״ר רמזי קורד, מנהל מחלקת כתר: ״שמחה היא מהמטופלים הוותיקים של המחלקה והיא טופלה במשך תקופה עם עליות ומורדות ואני שמח שהגענו לרגע השחרור שהיא במצב טוב ובריא ויכולה לחזור לשגרת חייה".
(שמחה פרידמן משתחררת מבית החולים. צילום: אלינור פבריקר)
פרופ׳ עופר מרין: ״אני מברך את שמחה ומאחל לכולנו שהשער הזה יפתח לכיוון היציאה עם מחלימים נוספים רבים. אני מודה לצוותי סיירת כתר על הפעילות המסורה שלהם סביב השעון שמצטרפת למאמצים הרבים שמשקיע בית החולים לטיפול בחולי קורונה הרבים שאותרו בשבועות האחרונים ולהתמודדות עם המגפה העולמית".