"בהר הצופים נקים מרכז שיקום גדול ומפואר שעוד לא נראה כמותו לא בישראל ולא בעולם כולו", גילתה ברברה גולדשטיין, סמנכ"לית משרדי הדסה בישראל, בראיון מיוחד באולפן "ידיעות ירושלים" ו-mynet.
2 צפייה בגלריה
פאנל הדסה
פאנל הדסה
ברברה גולדשטיין במשדר
(צילום: רפי קוץ)
גולדשטיין סיפרה בראיון: "כבר תרמנו עבור הקמת מחלקת שיקום בהר הצופים לפני 40-30 שנה, אבל כיום זה לא מספיק. מאז הספיקו להגיע לארץ העליות הגדולות מרוסיה ואתיופיה, ויש צורך להרחיב את השירותים שמספק הר הצופים לתושבי העיר.
צפו גם:
"בנוסף אנחנו מקדמות ומגייסות תרומות לשיפוץ המיון בהר הצופים, ועבור שיפוץ הבניין העגול בעין כרם נתרמו כבר כ־50 מיליון שקל".
בראיון ציינה גולדשטיין גם את החשיבות שרואה הארגון היהודי הגדול בעולם בפיתוח התשתית הרפואית במדינת ישראל. רק בחודשים האחרונים, מתברר, גייס הארגון כ־30 מיליון שקל עבור בתי החולים וההתמודדות עם מגפת הקורונה. כלומר, אף שבתי החולים בכל העולם חוו משבר, בחרו נשות הדסה להקדיש את המשאבים הכספיים שלהן לטובת בתי החולים בארץ במקום לאלה הקרובים למקום מגוריהן.
התרומות, שהגיעו מארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, אוסטרליה, ארה"ב וישראל, שימשו לציוד, לבדיקות קורונה, מכונות הנשמה ועוד. גולדשטיין מציינת כי הן ממשיכות לתרום באופן עקבי בשל המשמעות שרואות נשות הדסה בתרומה דווקא למדינה שיוצרת את החיבור בין היהודים בעולם למדינה שלהם.
"שורש המילה 'תרומה' נמצא גם במילה 'התרוממות'. עבורנו זו מהות התרומה", סיכמה גולדשטיין.
צפו בשידור:
המשדר "משדרים מהעיר" נערך בשיתוף ארגון נשות הדסה
2 צפייה בגלריה
משדרים מהעיר
משדרים מהעיר
משדרים מהעיר