ערב חגי תשרי, מדבר ראש העירייה בראיון חג על הקשיים בניהול העיר תחת קורונה, על מערכת החינוך שלאחר הסגר, על עבודות התשתית הנרחבות בעיר וגם על תכניות הבניה הנרחבות. "אני צופה השקעות משמעותיות מכיוון איחוד האמירויות ובחריין, כבר החלו גישושים" הוא מגלה, ומבטיח כי יעשה הכל על מנת לשטח את גרף התחלואה. וגם: כיצד הוא יחגוג את ראש השנה תחת הסגר?
2 צפייה בגלריה
ראש העירייה, משה ליאון
ראש העירייה, משה ליאון
ראש העירייה, משה ליאון
(צילום: שלו שלום)
הסגר הראשון המיט מכה קשה על העסקים בעיר. מה יהיה עליהם בסגר הקרוב?
"אני חושב שהממשלה צריכה קודם להבין שעליהם לפצות את העסקים בגין ההפסדים שהם יחוו מהסגר. באופן אישי הגשתי בקשה לפטירת עסקים מארנונה במהלך הסגר. ניסיתי להנהיג מהלך במסגרתו המדינה תפטור את בעלי העסקים מתשלום שכר דירה, אך לצערי זה לא הסתייע. אני כן יכול להגיד שפניתי לבעלי נכסים וחלקם באופן עצמוני החליטו ללכת לקראת בעלי העסקים בתקופה הזו. אני שב וקורא לכל בעל נכס שיכול להקל בשכר דירה על עסקים בעיר, לעשות כן".
צפו גם:
לאחרונה התבשרנו על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. האם פנו אליך בנוגע להשקעות?
"בשלב זה כבר החלו גישושים, אבל לא משהו רציני שאפשר לבשר עליו. אני אכן צופה שההסכמים והקשרים הכלכליים יביאו להשקיות משמעותיות בעיר. ישנו את פרויקט הסיליקון ואדי, במסגרתו יוקם מתחם היי-טק ענק במזרח העיר, ואני בהחלט מקווה שההשקעות תתחלנה משם".
לסיום, כיצד אתה באופן אישי מכוון לחגוג את ראש השנה תחת הסגר? "לצערי, השנה נחגוג את החג רק אשתי סתווית ואני. אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, וכולי תקווה שבשנה הבאה באמת נחזור לחגוג את תחילת השנה כפי שנהגנו במהלך אלפי שנים. חג שמח ושנה טובה לכל תושבי ירושלים".
צפו בראיון המצולם:
  • המשדר "משדרים מהעיר" נערך בשיתוף עיריית ירושלים
2 צפייה בגלריה
משדרים מהעיר
משדרים מהעיר
משדרים מהעיר