ירושלים כעיר שחוברה לה יחדיו, מתמודדת עם המורכבות הדמוגרפית והחברתית שלה יחד עם ההתמודדות מול נגיף הקורונה. במסגרת המשדר של "ידיעות ירושלים" ו-mynet התקיים פאנל שבו השתתפו ראש העירייה משה ליאון, יו”ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל, ראש מינהל תפעול איציק נידם ויועץ ראש העירייה למזרח העיר אורי יקיר.
2 צפייה בגלריה
פאנל התמודדות עם הקורונה במגוון זוויות
פאנל התמודדות עם הקורונה במגוון זוויות
פאנל התמודדות עם הקורונה במגוון זוויות
(צילום: רפי קוץ)
"התאמנו את פעילות אגף התברואה לאתגרי התקופה" הסביר כבר בפתיחה ראש העירייה ליאון, "כך לדוגמה, עובדי האגף מגיעים עד פתח הדלת לאנשים שנמצאים בבידוד או קשישים שאינם יכולים לצאת מהבית ולזרוק את האשפה".
צפו גם:
נידם הדגיש: "חלק ממהפכת הניקיון שהוביל ראש העירייה הייתה לטייב את השירות לתושב ולהיות עם האצבע על הדופק. לכן כאשר תושב מבחין במפגע תבראותי, ישנם צוותים מיוחדים שמיד מגיעים למקום ומטפלים בו".
מה היא הסכנה המרחפת מעל העובדים בירושלים?
בונפיל: "עברנו ימים קשים מאוד. המנכ"לים והמנהלים ניצלו את הקורונה לפיטורי עובדים, ליציאה לחל"ת, ניסו להיאבק בוועדי העובדים. אני מציע לשר האוצר ישראל כ"ץ לא להתעסק עם העובדים, כי אם זה יקרה אז ההפגנות בבלפור יהיה כאין וכאפס לעומת ההפגנות שאארגן נגדו. שלא יפגע בעובדים".
הרבה זמן שרצו לבצע מהפכת ניקיון בעיר ולא הסתייע. מדוע?
בונפיל: "בכל מקום שהולכים כאן, רואים את מהפכת הניקיון. לא הסכמתי לראש העירייה הקודם ניר ברקת לבצע את הרפורמה הזאת באגף התברואה, אבל משה ליאון הגיע אלי בהתחלה ועשינו הכל בהידברות. העירייה שילמה לא מעט כסף על מנת שלא לפגוע בעובדים. והנה, המהלך יצא לפועל בצורה מושלמת".
מהם האתגרים האמיתיים בהתמודדות עם הנגיף במזרח העיר?
יקיר: "הבעיה הייתה בעיקר בחתונות. הקמנו חמ"ל שמתעסק רק במתן פתרונות לתושבי מזרח העיר, קשובים גם לבתי החולים במזרח שמהווים חלק אינטגרלי בטיפול בנגיף. יש את עניין התיאום של כניסת עובדים מהרשות הפלסטינית אל עבר מזרח העיר, אנחנו פועלים בכל הגזרות".
צפו בשידור:
המשדר "משדרים מהעיר" נערך בשיתוף "עיריית ירושלים"

2 צפייה בגלריה
משדרים מהעיר
משדרים מהעיר
משדרים מהעיר