בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל לפני מספר ימים את החלטת בית משפט השלום, לפיו אזור שוק מחנה יהודה אינו "אזור מגורים" ובכך בעצם נתן אור ירוק לפעילות הפאבים בליווי מוזיקה — גם אחרי השעה 11 בלילה.
3 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: רועי אלמן)
3 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: רועי אלמן)

שוק מחנה יהודה הפך מזמן למוקד חיי לילה תוסס בירושלים, ואולם מאז שנת 2019 החלה עיריית ירושלים לאכוף באזור את חוקי איסור הקמת רעש החלים על אזור מגורים כנגד בעלי הברים. על פי נתונים של חוק חופש המידע שהוגשו לבית המשפט, בשנים 2019 עד 2022 ניתנו 683 דוחות לבעלי העסקים רק בגין רעש. העירייה טענה שאזור השוק הוא אזור מגורים לעניין חוקי הרעש, ולכן משעה 23:00 יש חובה לסגור את המוזיקה. בהתאם למדיניות זו, נתנו פקחי העירייה אלפי דוחות בשנים האחרונות והחרימו רמקולים של בעלי עסקים
אלא שלא כולם אהבו את המצב ועתירה שהוגשה ביקשה להכיר באזור השוק כאזור שהוא אינו אזור מגורים. בית משפט השלום כאמור קיבל את הטענה, אך ביום חמישי האחרון השופטת רבקה פרידמן פלדמן, בשבתו כבית הדין לערעורים פליליים, קבעה שהחלטת בית משפט השלום, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, בסוגיית אכיפת חוקי העזר העירוניים בעניין הרעש בשוק מחנה יהודה בטלה. בהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי, יוחזר התיק לדיון חוזר בבית משפט השלום והחלטתו כי השוק אינו אזור מגורים - בטלה באופן מיידי.

3 צפייה בגלריה
מחנה יהודה. מקומות הבילוי נפגעים פעמיים
מחנה יהודה. מקומות הבילוי נפגעים פעמיים
מחנה יהודה. מקומות הבילוי נפגעים פעמיים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

עיריית ירושלים, באמצעות אגף התביעה העירונית, הגישה ערעור על החלטת בית משפט לעניינים מקומיים. בערעור, טענה העירייה כי במהלך הדיון בבית משפט לעניינים מקומיים, לא נשמעו טענות העירייה וכן טענות התושבים והמינהל הקהילתי לעניין הכרעה זו, הואיל והדיון אמור היה להתמקד בטענות מקדמיות בלבד.


העירייה טענה שלא ניתנה לה הזדמנות להביא ראיות מטעמה בנוגע לשאלת קיומם של בתי העסק באזור מגורים. בית המשפט המחוזי קיבל את טענות העירייה והורה לבטל את החלטת בית משפט לעניינים מקומיים כי שוק מחנה יהודה אינו אזור מגורים. בית המשפט אף קבע כי יש להחזיר את התיק לדיון לגופה של סוגייה.
פסק הדין אינו בגדר קביעה סופית, ושאלה זו תתברר בבית המשפט לאחר שתינתן לעירייה ולתושבים הזדמנות להביא טיעונים ועדויות מטעמם ולאחר שבית המשפט ישמע מחדש את כלל הנסיבות והראיות.