למרות שבמספר ערים גדולות ובהן תל אביב, שכר הדירה ירד בשנה האחרונה, בירושלים הוא דווקא עלה ב-6.8% בהשוואה למרץ 2023. מי שבדקה את הנתונים ב-11 ערים גדולות היא חברת WeCheck שגילתה כי בממוצע המחירים כעת נמוכים ב-2.5% בהשוואה למחירים לפני שנה. במרץ 2024 התשלום הממוצע ששילמו שוכרים הוא 4,354 שקל לחודש, לעומת 4,464 שקל במרץ 2023.
1 צפייה בגלריה
דירה להשכרה בירושלים
דירה להשכרה בירושלים
דירה להשכרה בירושלים
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)
ברוב היישובים שנבדקו המחירים בחודש מרץ היו יותר נמוכים לעומת החודש המקביל אשתקד. כך למשל ת"א (3.1%-), אשקלון  (3.3%-), הרצליה (3%-), חולון (2.7%-), ראשון לציון (1.4%-), אשדוד – (0.4%-) ובאר שבע (0.7%-).
יצוין, כי שוק הדיור להשכרה סובל מחוסר יציבות בארבע השנים האחרונוץ בתקופת הקורונה נוצר משבר שגרר קיפאון ואפילו ירידת מחירים מוגבלת. בהמשך המחירים זינקו, אבל באפריל 2022 בנק ישראל החל להעלות ריבית, פעם אחר פעם, בין השאר בניסיון לצנן את שוק הנדל"ן. מלחמת חרבות ברזל, עזרה גם היא לשינוי, בו משוק שבו ידם של המשכירים היתה העליונה, הכוח עבר אל השוכרים. עם זאת, מאחר ורבים מהמפונים מהצפון והדרום עברו בתחילה למלונות בירושלים וחיפה ואחר רבים מהם ניסו לשכור דירות בישובים האלה, המחיר הממוצע כיום הוא גבוה יותר מאשר בשנה שעברה, זאת בניגוד לערים אחרות ובהן תל אביב.  


מנכ"ל Wecheck, רמי רונן: “המגמה התחילה בהעלאות הריבית באפריל 2022. ראינו את העצירה בפרויקטים חדשים ובמשכנתאות וזה הגיע גם לשוק ההשכרה. ראינו מצב שבו במחצית הראשונה של השנה היו עליות מחירים שהדביקו את עליות מחירי הדירות. זה קרה באיחור כפי שזה תמיד קורה עם מחירי השכירות. בקרב הערים המתייקרות מככבות ירושלים וחיפה, שרשמו עלייה של 6.8% ו-4.5% לאורך השנה בהתאמה". רונן הוסיף וציין כי בהנחה ולא תהיה הסלמה משמעותית בצפון, ועל רק היצע הדירות שממשיך לרדת, ההערכה היא שבקיץ המחירים יעלו וההיצע יהיה נמוך מהביקוש.