רק שתהיו בריאים: אחת השאלות המשמעותיות לגבי היכולת של בית"ר לעשות עונה מוצלחת, היא היכולת של ברק יצחקי לחלק את עומסים ולשמור את הסגל שלו רענן לאורך זמן.
2 צפייה בגלריה
מתמודד עם כאב ראש לא קטן. יצחקי
מתמודד עם כאב ראש לא קטן. יצחקי
מתמודד עם כאב ראש לא קטן. יצחקי
(באדיבות בית"ר ירושלים)

במציאות בה כרגע לפחות אין מחליף אמיתי לאיסמעילה סורו, ולמרות שיש ליצחקי כמעט שני שחקנים על תפקיד, הפער באיכות בחלק מהמקרים בין שחקני ההרכב לשחקני הספסל הוא גדול, מה שאומר שלאורך כמעט ארבעים משחקים, חייבים לדעת לבצע חלוקה חכמה של מאמץ ודקות כדי שלא יווצר אפקט דומינו.
2 צפייה בגלריה
שלמה המר
שלמה המר
שלמה המר
(צילום: דוברות מאוחדת)

שלמה המר, פיזיותרפיסט ומטפל בפציעות אורתופדיות וספורט במאוחדת מחוז ירושלים, וב-JLM Physio, מסביר: "צריך לשים לב שלא תמיד כל השחקנים שיש למאמן בסגל נמצאים באותו מקום מבחינת הכשירות והיכולת לעמוד בעומסים. קצת כמו בצבא, הכל צריך להיעשות בהדרגה למרות האינסטינקט לרצות לעשות את הדברים מהר ובכל הכוח".
מה זה אומר?
"עונת כדורגל היא כמו ריצת מרתון צריך לדעת לנהל זמן, דרגות קושי ועומסים. חשוב שהמאמן ינהל דיאלוג מתמיד עם כל שחקן לגבי איך מרגיש. זה לא רק בנוגע לכשירות הפיזית, אלא גם לבדוק מצב עייפות, כאבים או דברים שמפריעים. מומלץ גם לנתח את ההיסטוריה הרפואית של כל שחקן כי אם למשל מישהו סבל בעבר מפציעות בשרירים, גם אם הוא מאוד רוצה לעשות כל תרגיל בדרגת מקסימום, לדעת לעצור אותו ולא לחרוג ממה שמתאים לו ספציפית.
"במקרה של בית"ר, בגלל הרצון לשחק בצורה אינטנסיבית עם משחק לחץ, צריך לשבור את הפרידגמות של המאמץ הפיזי עם תרגילי יוגה, מדיטציה או פילאטיס שעוזרים מאד לרענון של הגוף וליכולת לשמור על ריכוז וחדות לאורך זמן. צריך לדעת לאפשר לשחקנים תמהיל שבו לצד עבודה פיזית קשה נותנים להם להשתעשע עם הכדור לעשות כל מיני משחקונים ודברים שהם קצת היתוליים כדי לפרק מתחים.

קראו גם:

"צוות האימון צריך לשים לב, שבכל תלונה או תשומת לב לכאב של שחקן כזה או אחר, לטפל בצורה מייידית. הרבה פעמים כדורגלנים שסובלים מפגיעה נושכים שפתיים והמערכת דוחה את הטיפול בהם כי צריכים אותם בדחיפות למשחק הקרוב אבל זה מתכון רע מאד כי אז הפציעה מחמירה, ההיעדרות הופכת להיות ארוכה וכך גם השחקן וגם הקבוצה מפסידים".