3 צפייה בגלריה
הפינה של שלומי אהרוני
הפינה של שלומי אהרוני
הפינה של שלומי אהרוני
(צילום: עוז מועלם ואלכס קולומויסקי)

חוכמת הבדיעבד אומרת שעם הגרלה כמו זו שקיבלה בית"ר, מול הפועל ב"ש בחוץ, אז אולי כבר היה עדיף לקבל את עמדת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בקיץ, שדרשה להרחיק את המועדון מהמפעל אחרי הפריצה לכר הדשא בגמר הגביע. זו כמובן מסקנה אחרי מעשה, וברור שעדיף היה לתת לבית"ר את ההזדמנות להגן על תוארה, הגם שהיא סיימה את דרכה במפעל כבר בשלב הראשון.
האכזבה בבית וגן ובכלל, מההפסד אתמול בטוטו טרנר היא עצומה כי בית"ר הציגה משחק כדורגל טוב וגם קופחה כשלא נשרק פנדל לטובתה אחרי ההכשלה של בריירו על עדי יונה. צריך רק לתהות, איך מעזים בההתאחדות לכדורגל לשלוח למשחק כזה קריטי שופט בלי צוות ואר? איך הם, יכולים לקחת על עצמם את ההפסד הכלכלי הנזק המקצועי והחלום לזכות בתואר הכי רלוונטי בכדורגל הישראלי (אחרי שמאבק האליפות הוא דו ראשי ויישאר כזה ב-20 השנים הקרובות) ולנהוג בצורה כל כך חסרת אחריות?

3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

בבית"ר היו גאים אחרי המשחק בבאר שבע אבל מתוסכלים, כי תוכנית המשחק של יוסי אבוקסיס לנסות להכתיב את הקצב במגרש כל כך ביתי מול יריבה שניצחה שבעה משחקי ליגה ברציפות עבדה מצוין. הבעיה של אבוקסיס ושל הסגל שלו היא שאין לבית"ר מוציא לפועל בחלק הקדמי.
מיירון ג'ורג' עם המשקל העודף שלו ומבלי לפגוע לא יכול לתרום כלום להתקפה של בית"ר. פרד פריידי משחק על אדי הדלק האחרונים שלו כי הוא בקריסה פיזית. יש לבית"ר ועד שהיא לא תביא חיזוק זה לא ייפתר בעיה של חוסר איזון. כשההגנה מתייצבת ומצליחה לא לספוג או לספוג שער בודד חמש דקות לסיום, ההתקפה סובלת מבצורת. כשההתקפה פורעת שטרות אז ההגנה פרוצה וחסרת אחריות. בלם זר בעל שיעור קומה ושחקן התקפה אמורים לפתור את הבעיות הללו. הבעיה היא שכרגע זרים איכותיים לא מוכנים להגיע לאיזור מוכה מלחמה כמו ישראל ובבית וגן ימשיכו בחיפושים. במקביל נעשים מאמצים להחתים את יעקב בריהון מאשדוד, לבדוק את הסטטוס של איתמר שבירו בנתניה שכרגע לא משוחרר ולנסות לגרום לטרזי תומא לבקש שחרור.

3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

בבית"ר ידעו שאיש המפתח של באר שבע הוא רותם חטואל שכבש שעבר לפני שלושה שבועות בתיקו בין הקבוצות בטדי 4:4. חטואל לא פתח בהרכב בגלל סדרת חינוך שהעביר אותו אליניב ברדה אבל ההגנה של בית"ר שוב לא הצליחה להסתדר איתו למרות משחק כמעט שלם של הגנה שעמדה טוב מול החלק הקדמי של המקומיים. במידה רבה מאד, שחקן מסוגו של חטואל זה בדיוק מה שחסר לאבוקסיס כי כשפריידי וג'ורג' לא מוצאים את הרשת אין על הספסל אף חלוץ שיכול להיכנס ולעשות את ההבדל.
עוד בחדשות:

עד כמה שההדחה מהגביע כואבת, ומוציאה משהו מהעוקץ של העונה הזו, עדיין השתלבות בפלייאוף העליון נותרה משימת על ובית"ר תצטרך לרשום רצף ניצחונות כדי לעמוד במטרה הזו. אחרי הניצחון על הפועל ת"א, ביום שלישי תגיע לטדי הפועל פתח תקוה וביום ראשון הבא יתקיים הדרבי הירושלמי. רצף כשלונות חלילה במשחקים הללו ואפשר כבר בפברואר ללכת לים ולהתחיל לחשוב על העונה הבאה. צריך לקוות שאבוקסיס והשחקנים שלו לא יפספסו. על זה אמר אבוקסיס בסיום המשחק: "אנחנו לא עושים סיכום באמצע העונה. אנחנו קרובים לפלייאוף העליון ואם לא היו מורידים לנו נקודות, גם היינו בתוכו. אמנם עפנו מהגביע, אבל זה משחק שנתן הרבה דברים טובים לבית"ר. המשחק שלנו, איך ששיחקנו פה, בטח במחצית הראשונה. אני לא זוכר קבוצה שלחצה פה את הפועל באר שבע כמו שאנחנו לחצנו אותה היום. ההחמצות רודפות אותנו כל העונה".