1. הפועל עלתה ביום שלישי לטדי למשחק מול נוף הגליל כשהיא מודאגת ולחוצה. ארבעה שחקנים לא עמדו לרשותו של המאמן זיו אריה בגלל מחלה: עידן שמש, גל מאיו, אוואקה אשאטה ואילוז' יאהו (יצאו שליליים בבדיקת קורונה), וגם גיא בדש שהיה על הספסל סבל ממחלה. אבל דווקא בסיטואציה הבעייתית הזו השיגו האדומים את הניצחון הגדול שלהם העונה. זה התחיל רע, עם פיגור כבר בדקה החמישית, אבל יכולת נהדרת של וילי אגדה, אחמד סלמן וגיא חדידה (שלושתם גם כבשו) - והפועל לראשונה העונה מעל הקו האדום.
1 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה
(צילום: אורן אהרוני)

"אמרתי כבר כמה פעמים, צריך להפריד בין היכולת לבין התוצאות", עסק המאמן זיו אריה בטרוניות על חלב שנשפך. "זה יישמע מצחיק אך הכדורגל במחצית הראשונה בחיפה בשבת היה יותר טוב מהמשחק נגד נוף הגליל. נפלו עלינו ארבעה חולים שהיו צריכים לפתוח בהרכב והרוטציה נפגעה כי שישה שחקנים שלא היו אמורים לפתוח פתחו בהרכב, אבל השחקנים, בעיקר הילדים, הגיבו בצורה מדהימה". הפועל יכולה לרשום וי גדול כי היא ניצחה משחק על שש נקודות, וביום ראשון בדרבי מחכה לה עוד אחד כזה. אגב, כל השחקנים החולים של הפועל יבלו את סוף השבוע במנוחה כשהם מטופלים באנטיביוטיקה.
2. בחלק האדום של העיר יש שתי צורות התייחסות לדרבי בעוד יומיים. כלפי חוץ, בהפועל עושים הכל כדי להנמיך פרופיל, לשמור על צניעות ולנסות לבוא קטנים ולצאת גדולים. מעל לפני השטח, כל מי שקשור למועדון, כולל צוות מקצועי, הנהלה שחקנים ואוהדים, מצפה בכליון עיניים לסגור עם בית"ר חשבון ספורטיבי על התבוסה במחזור השני ללא תנאי (3:0).
"לא משנה איך נגיע ביום ראשון. הדרבי הקודם היה ביזיון למועדון ולקהל, ואני לוקח את מלוא האחריות", אמר זיו אריה. "מעבר להיותו דרבי, זה משחק תחתית שכל נקודה בו חשובה. הדרבי חשוב בעיקר בגלל מה שקרה בדרבי הראשון, ואנחנו נעשה הכל, הכל, הכל והכל בשביל להחזיר את הכבוד לאוהדים, ואני מקווה שנצליח. גם בסיבוב הראשון דיברו שאנחנו פייבוריטים. אני רוצה להיות שנים במועדון הזה. יש לנו עוד דרך עד שנדגדג את ההישגים של בית"ר. כרגע יש הבדל בין המועדונים, לא משנה באיזה מצב בית"ר. העוצמות, הקהל, הם עשו תארים, אנחנו תמיד נהיה אנדרדוג מולם, רק הפעם נצטרך לשחק כמו אנדרדוג, לא כמו בדרבי הקודם". אם לפני המשחק מול נוף הגליל ההיענות של אוהדי הפועל לקראת הדרבי היתה מנומנמת, אז הניצחון ביום שלישי העיר את הקהל האדום ו־3,000 אדומים ינסו לדחוף את הקבוצה שלהם לניצחון ראשון בדרבי בליגה אחרי 30 שנה.
3. עד שלזיו אריה נפל האסימון והוא החליט לפתוח ביום שלישי עם עידן שמש בהרכב, החלוץ נעדר מהמשחק ביום שלישי בגלל מחלה. שמש, וזו האמת, לא פתח במשחק הגביע מול מכבי חיפה בשבת שעברה מתוך מטרה 'לשמור' אותו למשחק מול נוף הגליל. המשחקים הבאים יהיו קריטיים: אם שמש יהיה כשיר ולא יקבל דקות משחק הוא יבקש לעזוב בינואר. יש לו אינספור הצעות ממכבי פתח תקווה, אשדוד, הפועל חיפה, סכנין, וגם בליגה השנייה בבני יהודה והפועל פתח תקווה. בהפועל אמרו לנו השבוע ששמש יהיה כאן עד סוף העונה. נחכה ונראה.
4. חלון ההעברות של ינואר בפתח. בהפועל ינסו להתחזק בחלוץ ובמגן שמאלי. הוועד המנהל פנה ליוסי ליפקין ובירר איתו אם יהיה מוכן לחזור לוועד ולעזור במימון רכש לסגל. בשמונה השנים האחרונות ליפקין לא אמר לא להפועל, וגם הפעם הוא צפוי להירתם. ביום ראשון בכל מקרה האדומים יגיעו לטדי בטירוף כדי להשיג ניצחון שני רצוף. למרות מזג האוויר החורפי, צפוי להיות חם.