הדרבי הערב (20:00) טדי, הוא כנראה אחד הדברים האחרונים שהיתה צריכה בית"ר על הראש אחרי שבוע כל כך סוער. הצהובים שחורים מגיעים למשחק הזה כשהם עדיין לא עיכלו לגמרי את חילופי המהלומות המילוליים בין יוסי אבוקסיס לברק אברמוב אבל בלי שום קשר לסוגית המאמן, המשחק הערב הוא קריטי משום ששתי היריבות של בית"ר, מכבי נתניה ובני סכנין הפסידו הערב וניצחון היום, מעבר ליוקרה העירונית ייתן לבית"ר עמדת זינוק נהדרת לכיוון מקום בפלייאוף העליון.
3 צפייה בגלריה
בית״ר והפועל
בית״ר והפועל
בית״ר והפועל
(צילום: עוז מועלם)

על הקווים הערב יהיה גל כהן שמונה למאמן הזמני של המועדון. כהן, שנמצא כאן כבר שלוש עונות והוא נאמן באופן טוטאלי למערכת, כבר הספיק לאמן את בית"ר כממלא מקום בגלל הרחקות של אבוקסיס ועזיבה של המאמן ההולנדי ארווין קומאן. הוא מעולם לא השיג ניצחון כמאמן ראשי ונדמה שבעניין הזה של המאצ' אפ בין המאמנים יש להפועל יתרון בולט.


3 צפייה בגלריה
אוהדי בית״ר, הערב בטדי
אוהדי בית״ר, הערב בטדי
בית״ר ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

המשחק הערב בקור מקפיא, יביא איתו למעלה מעשרת אלפים אוהדי בית"ר זועמים. הם לגמרי בצד של אברמוב בסוגית המאמן, הם לא מוכנים לשכוח ולסלוח לאבוקסיס שאחרי שנטש את בית וגן לפני 23 שנים לטובת הנמסיס הפועל ת"א הוא בדרכו לעשות את זה שוב. אוהדי בית"ר אוהבים אקשן והמשחק הערב עבורם הוא סוג של מלחמת שוורים. גם היריבה העירונית ממול גם פרשת אבוקסיס ברקע כל המרכיבים שמהם עשויים אמוציות.


כהן צפוי לפתוח עם אופיר קריאף בעמדת הקשר האחורי ולא לעשות שינויים מפליגים ביחס למה שראינו בתקופת אבוקסיס. בית"ר מאד חשופה בהגנה וכהן הסביר לשחקניו שרק משחק של קבוצה מכווצת שבו כל החלקים במגרש משתתפים במאמץ ההגנתי תוכל להוביל לניצחון. יהיה מעניין לראות איך ירדן שועה שאבוקסיס הוא המאמן היחיד שהצליח להפיק ממנו תוצרת יתאקלם בעידן של פוסט המאמן. כמו כן, יהיה מעניין לראות איך כהן מעמדת המאמן יכול, אם בכלל על אף חוסר הניסיון שלו להוביל את הספינה הלחוצה הזו.



3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים. הכי טובים שיש
אוהדי הפועל ירושלים. הכי טובים שיש
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)


בצד של הפועל ישנם יותר מדי חוסרים של שחקני מפתח והאדומים מגיעים למשחק הערב עם קבוצה חצי פצועה שחלק גדול מהמשחק יעברו מבחן כשירות סמוך מאד לשריקת הפתיחה. הפועל תחסר את מקס גרצ'קין ואווקה אשטה, שניהם בעקבות פציעה בקרסול, ואור רויזמן שעדיין מתאושש ממחלה. על פי האימון המסכם לא ידוע בבירור מהו ההרכב להערב, כיוון שקאפיטה שחזר לאימונים עדיין לא כשיר במאת האחוזים בעקבות בקעגם מתן חוזז בספק. החלוץ הקמרוני החדש קווים סוני שחתם בהפועל ביום שישי, צפוי להיות בסגל הערב.
זיו אריה אמר: "אני כרגיל לא אתייחס למצב אצל היריבה שלנו, היא קבוצה טובה ואני מכבד אותה ואת האיכויות שלה כולנו מכירים. צריכים לעשות את העבודה שלנו על הדשא, עם כל התסכול הספורטיבי על התוצאות שלנו ותחושת החוסר מימוש העונה".
פורסם לראשונה: 15:40, 04.02.24