זה היה מחזה מזעזע ומכמיר לב. מוצאי השבת שעברה, השעה 20:00. אוהדי הפועל ממתינים לשריקת הפתיחה שתגיע תוך שניות ספורות. בוואטסאפ, רצות ידיעות עם שמותיהם של גופות חטופים שחולצו, בין השמות שמו של הרש גולדברג-פולין.
5 צפייה בגלריה
הרש גולדברג פולין. הכאב בלתי נתפס
הרש גולדברג פולין. הכאב בלתי נתפס
הרש גולדברג פולין. הכאב בלתי נתפס
(צילום: אלבום פרטי )

בין האוהדים ליבי, אחותו של הרש, ללא טלפון נייד ובלי שום ידיעה על המתרחש. כולם מנסים להסתיר ממנה את המידע. עוברים ממקום למקום ופורצים בבכי תוך כדי שהם בודקים שאין איתה שום קשר עין כדי לא לעורר את חשדה. אחד מאוהדים האלה סיפר לנו השבוע שהבכי שביטא כאב עצום, התערבב בין היגון על הרש ועל הדאגה האמיתית שמא ליבי תגלה את הבשורה המרה כשאף אחד לא יודע אם יש אמת בסיפור הזה, ומתפלל שהיא פייק ניוז אחד גדול.
כידוע, החדשות הנוראיות התבררו כנכונות. הרש, יחד עם עוד חמישה חטופים נרצח בדם קר על ידי בני עוולה שטניים בסוף השבוע שעבר, ועם לכתם ולכתו, נשבר ליבה של מדינה שלמה, של קהילה שלמה, של כל מי שהתפלל לשלומם ולשלומו, בין אם הוא חבר של הרש ליציע, אוהד הפועל או סתם ישראלי ממוצע שליבו כפי שחרוט על הדיסקית חטוף בעזה.
× × ×
ביום ראשון בבוקר כשהגיעה ההודעה הרשמית, כל הלו"ז של הקבוצה הבוגרת התבטל, כמו גם כל עניין הרשתות החברתיות של המועדון וכולם קיבלו הוראה להגיע להלוויותו של של הרש שהתקיימה ביום שני. מסע ההלוויה המרשים עם כמות אדירה של אוהדים ואלפי אנשים ליווה את הרש גולדברג פולין כשמכל עבר מתנוססים דגלים וצעיפים של הפועל.

5 צפייה בגלריה
הלוויתו של הרש
הלוויתו של הרש
הלוויתו של הרש
(צילום: אלכס קולומויסקי)

דברים מרגשים במיוחד אמר לאחר ההלוויה יו"ר הוועד המנהל של הפועל יותם כרמון: "330 ימים בהם קראנו בשמו ופעלנו בכל דרך שאנחנו יכולים כדי לקדם ציבורית את חזרתו - תמו בטרגדיה. אין מילים לתאר את הכאב, האכזבה, הזעם. האבל הקולקטיבי שהקהילה האדומה חווה היום הוא אירוע מטלטל, היסטורי עבורנו. לא יהיה קל להמשיך הלאה, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה במצוותו של הירש והוריו האציליים, שכל הווייתם ופועלם נבעו מאמונה בטוב האדם, בדו קיום בעיר הזו, בלי פריבילגיה להיות פסימיים ולהתייאש. הקהילה שלנו תמשיך פה לצעוד בשמו של הירש, ותנציח את זכרו".
מספר אוהדי הפועל נשאו דברים לזכרו של הרש ואמרו: "התאהבנו בך כילד צעיר ביציעים. גדלנו והתבגרנו לצידך. נסענו יחד לקחת חלק פעיל עם ברמן בגרמניה מקווים שהרגשת כמה הם לקחו חלק במאבק לשיחרורך ובתמיכה האינסופית. הרש כמה אתה חסר לנו, רוח השטות שלך בכל משחק. בכל מקום תמיד היית שם בשורה הראשונה צמוד לגדר צמוד לתוף עם דגל הפועל ירושלים ביד. תודה שהיית פה ללמד אותנו ולחלוק איתנו את טוב ליבך. עשינו הכל למען השחרור שלך. תפאורות עם הפנים הטובות שלך, דגלי ענק עם הדיוקן וכל מה שאפשר לעשות כדי שישמרו עלייך. כל היציע שר את שמך וקרא לשחרור שלך. השחקנים לבשו חולצות של הרש בכל משחק. שטפנו את הרחובות בהפגנות הכל למענך הרש. סלח לנו שלא הצלחנו במשימה הגדולה שלנו. נותר לנו לרפא את החברה שלנו, לאסוף את השברים של הלב להיות פה בשביל אורלי וליבי ובשביל ההורים המדהימים שלך. אוהבים אותך אח קטן שלנו. מקווים שכבר עכשיו אתה מבלה עם ענר. אתה תמיד תהיה בליבנו בכל מקום, בכל משחק ובכל יציע. נוח בשלום אהוב ליבנו מתגעגעים זוכרים כואבים, בריגדה מלחה". ביום שני בערב, התכנסו כמאה אוהדים בפאב "הסירא", שתו בירות ושרו שירים לזכרו של הרש.

5 צפייה בגלריה
הרש ביציע
הרש ביציע
חובב ספורט מושבע. הרש ביציע
( צילום: אלבום פרטי )

× × ×
ביום שלישי הגענו לאוהל האבלים של משפחת הרש. ניגשנו לאביו של הרש, ג'ון, שבסבלנות אין קץ חיבק כל אחד ואחת ממי שביקש לנחם אותו, ועל פי רוב לא מצא את המילים. "כל קהילת הפועל ירושלים חיבקה תמכה עזרה וחיזקה אותנו אנחנו מרגישים חלק ממשפחת הפועל ירושלים והם חלק ממשפחתנו לעד".
בכניסה לאוהל, עמדה נערה גרמניה, אוהדת ורדר ברמן שלא הפסיקה לבכות. מאז שנשבה, אוהדי הפועל, חבריו ליציע של הרש, כרתו ברית עם הקבוצה הגרמנית הירוקה שלאורך כל החודשים האחרונים הניפו תמונות של הרש ושל ענבר היימן ז"ל וקראו לשחרורם. בתחילת השבוע, התקשורת הגרמנית עסקה רבות במותו של הרש ובין היתר נכתב שם ש: "הנרות דולקים וזרי הפרחים מונחים בזה אחר זה בחזית האיצטדיון. ככל שהשעות נוקפות, הם הולכים ומתרבים. לצידם תמונתו של הרש גולדברג פולין מחויך וצוחק, לבוש בחולצה של ורדר. המשפט 'שחררו אותו' מודפס באותיות גדולות. עכשיו הרש 'סוף סוף חופשי', כפי שאמרה אמו - אבל לא באופן שבו כולם קיוו.
"אין אוהד אחד של ורדר ברמן שלא מושפע מהחדשות הקשות בנוגע לגורלו של הרש, גם אלו שלא הכירו אותו באופן אישי", הוסיפו בכתבה. "ב-11 החודשים האחרונים, המאבק למען הרש הביא לגל של סולידריות שאין שני לה. אוהדי ורדר ברמן הזכירו אותו בכל הזדמנות, יצרו קמפיינים למען החטופים ועשו אינספור פעולות למען המאבק הצודק של ישראל". גם הנהלת ברמן הביעה את תנחומיה למשפחה ומספר אוהדים של ברמן הגיעו במהלך השבוע בטיסה מיוחדת מגרמניה כדי לבקר באוהל ולנחם את המשפחה.

5 צפייה בגלריה
 חולק כבוד אחרון לגיבור האדום. שי אהרון בהלוויתו של הרש
 חולק כבוד אחרון לגיבור האדום. שי אהרון בהלוויתו של הרש
חולק כבוד אחרון לגיבור האדום. שי אהרון בהלוויתו של הרש
(צילום: אלכס קולומויסקי)

קראו גם:

בצד, בין רכבו של יו"ר מפלגת 'כחול לבן' בני גנץ שבא לבקר ולנחם, לבין תינוק שהתערסל בידי אמו שהביטה ארוכות בצעיף האדום שהתנוסס בכניסה, ישב טל בן עזרא, חבר הוועד המנהל של הפועל. הוא לא מצליח לעצור את הדמעות מאז מוצאי שבת. מנסה לתמוך ולסייע למשפחה, לשמש אוזן קשבת לאוהדים שבורים, שהזכירו איך ביום שבו פורסם סרטון עם אות חיים מהרש, יצאו בכמויות לכיוון בית ראש הממשלה כדי להפגין ולדרוש את חזרתו של חברם ליציע.
בן עזרא דיבר איתנו מדם ליבו. "הרש הוא משפחה שלנו" אמר. "כולם הכירו את הדמות הנהדרת והנעימה הזו מהיציע. בשבת הארורה ההיא, של השביעי באוקטובר, כשהבנו זו היתה מכה קשה. מיהרנו ליצור קשר עם המשפחה ובדקנו מה צריך לעשות כדי להעלות בכל פלטפורמה אפשרית, את המודעות להשבתו אם זה ברשתות החברתיות, אם זה השחקנים עלו לכל משחק עם תמונתו של הרש, הדגל ביציע עם דיוקנו הענק. הלב שלנו נקרע. היתה לנו מטרה להחזיר אותו הביתה ונכשלנו".

5 צפייה בגלריה
(במרכז), זר מועדון הפועל ירושלים שהונח על קברו של הרש
(במרכז), זר מועדון הפועל ירושלים שהונח על קברו של הרש
(במרכז), זר אוהדי הפועל ירושלים שהונח על קברו של הרש
(צילום: אלכס קולומויסקי)

הצבא החזק במזרח התיכון והמדינה, הם שנכשלו.
"בתחושה שלנו, המשימה החשובה בעולם מבחינתנו היתה להחזיר את הרש הביתה ולא עמדנו במשימה. אנחנו נמצא כל דרך אפשרית כדי להנציח אותו כפי שראוי שנכבד אותו ואת משפחתו".
הפועל תנציח את זכרו של הרש במשחק הקרוב אחרי הפגרה מול הפועל חיפה. השחקנים יעלו עם חולצות עם דיוקנו של הרש במקום שורת הספונסר על החולצה. מחלקת הכדורסל, ביקשה ממנהלת הליגה לעלות עם דיוקנו על גופיות השחקנים לצד סמל המועדון.
בשולי הדברים: בשבוע כזה, התיקו מול חדרה על המגרש בטדי בשבת שעברה מתגמד. היה יכול להיות יותר טוב ויותר גרוע מבחינת החניכים של זיו אריה. ניפגש אחרי הפגרה.