העירייה וחברת עדן, המנהלים את החניונים הציבוריים בעיר, לכאורה באים לטובת התושבים. בשעות העבודה מחייב החניון את הנהגים בתעריף שעתי מוזל ביחס לחניונים אחרים (14 שקלים לשעה). בשעות ה'ערב' נגבה ממשתמשי החניון סכום אחיד וקבוע מראש, 'תעריף לילה' בגובה 24 שקלים שאינו תלוי במשך החניה ומסתיים ב־8 בבוקר.
1 צפייה בגלריה
חניו ז'ראר בכר
חניו ז'ראר בכר
חניו ז'ראר בכר
(צילום: אדווה חולי)

הבעיה מתחילה בשעה ,17:00 כשלפי 'עדן' זו השעה בה תעריף הלילה נכנס לתוקף. זאת בעוד שבפועל עדיין מדובר בשעה של פעילות עבור העסקים והשירותים והתושבים המגיעים למרכז העיר עבור סידורים של שעה פלוס מינוס, נאלצים לשלם כמעט פי 2 יותר.
אפילו בתל אביב, לדוגמא, שם חברת 'אחוזת חוף' שמפעילה את החניונים הציבוריים, מתחילה את הסדרי התשלום הקבוע בחלק מהחניונים ב־19:00 ובאחרים ב־22:00 כך מי שמגיע לזמן קצר עד שעות הערב נהנה מתעריף לפי שעה, ומי שמחנה בערב יכול לבלות אל תוך הלילה, בלי לעשות חשבון.
"השעה חמש היא עדיין שעת סידורים ועבודה", מתלונן ח' תושב העיר ש'נכווה' מהחיוב הגבוה לאחר 50 דקות חניה ב'מנורה'. "מי שמגיע לקופת חולים, או לספרייה העירונית 'בבית העם', לא צריך לשלם תעריף יומי על חניה של עד שעה. מצחיק שבעירייה חושבים שיום העסקים נגמר כאן ב־16:00 אבל ההסדרים האלה הם שיוצרים את המציאות העגומה שבגללה לא באים למרכז העיר עוד משעות אחר הצהריים המוקדמות".


מהעירייה נמסר בתגובה: "תעריף החניה נקבע בהתאם לשעת הכניסה של הרכב. רכב הנכנס עד לשעה 17:00 מחויב על פי תעריף שעתי. רכב הנכנס לאחר השעה 17:00 מחויב על פי תעריף חד פעמי ומוזל, ללא תלות בזמן החניה ועד לשעה 8 בבוקר. "הסדר זה גובש מתוך הבנה, כי בשעות הערב קיים ביקוש מוגבר לחניון מוסדר, אשר מציע רמת שירות גבוהה ומיקום אטרקטיבי לצד מחיר מוזל לטובת הציבור".