שמגר ואקנין, מבעלי חברת הנדל"ן 'גשם', הספונסרית הראשית של בית"ר ירושלים, אומר בראיון מיוחד ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" בעקבות הצתת מתחם האימונים של הפועל תל אביב, כי הוא משוכנע כי אלה שביצעו את המעשה אינם אוהדי בית"ר.
2 צפייה בגלריה
מתחם האימונים של הפועל ת"א, שנשרף במוצ"ש
מתחם האימונים של הפועל ת"א, שנשרף במוצ"ש
מתחם האימונים של הפועל ת"א, שנשרף במוצ"ש
(צילום: עוז מועלם)
חוקרי מז"פ שהגיעו למתחם האימונים 'חודורוב' על מנת לאסוף ראיות, לקחו את ההקלטות ממצלמות האבטחה שלא נפגעו בשריפה, שהתרחשה בלילה שבין שבת לראשון. גם אנשי חברת הביטוח של 'הפועל' הגיעו כדי לאמוד את הנזק העצום שנגרם לציוד, לחדר הכושר, לקירות, למשרדים, ואפילו למערכות החשמל והאינסטלציה, אשר עלו בלהבות.
אף שבסמוך למקום ההצתה רוססה כתובת גרפיטי ובה ראשי התיבות LF, הרומזים ל'לה פמיליה', קבוצת האוהדים של בית"ר, במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה, כולל אפשרות שהמצית או המציתים רק התחזו לאוהדים מירושלים והמעשה בוצע מסיבות אחרות.

"בכל מגזר יש שוליים קיצוניים"


כאמור, גם ואקנין משוכנע כי אלה שביצעו את המעשה הם לא אוהדי בית"ר, והוא כמובן גינה בחריפות את האירוע החמור. "אני לא מאמין שאלה אוהדי הקבוצה, ואנחנו נגד כל אלימות שהיא בספורט, מוקיעים אותה ומקדשים את ערכי הספורט", הוא אומר.
"ההצתה ב'חודורוב' צובטת לכל מי שרוצה ספורט נקי מאלימות, וגם לנו. לצערי, בכל מגזר יש שוליים קיצוניים שלא מייצגים את הכלל אלא חריגים בנוף. לדוגמה, אנחנו בונים ביישוב ג'סר א־זרקא, שבו רמת הפשיעה הכי גבוהה בישראל, אבל יודעים לעשות את ההפרדה ולהתחבר לחלק הטוב שביישוב הזה. בית"ר כמועדון עושה המון למען הקהילה, ולצערי מה שאוהבים להבליט זה את הדברים השליליים.

קראו גם:

"אתן לך דוגמה. בהפגנות שיש היום ברחובות ראיינו בטלוויזיה שתי גברות מבוגרות שאמרו, לא עלינו, ששר המשפטים מזכיר להן את אדולף היטלר. האם זה אומר משהו על כלל המפגינים? ממש לא. כך גם אמירות או מעשים של בודדים בקרב קהל עצום של מאות אלפי אנשים שבית"ר בליבם לא מייצגים שום דבר".

"הבנו שכספינו ימנע מבית"ר להתרסק"


באוגוסט 2020 חתמה הקבוצה מבית וגן עם קבוצת 'גשם החזקות' על הסכם חסות ראשי לארבע שנים. מדובר בחברה יזמית בתחום הנדל"ן בבעלות שמגר ואקנין ויוסי מזרחי. כחלק מהסכם החסות מתנוסס לוגו של החברה בקדמת החולצות של שחקני הקבוצה הבוגרת וכן על החולצות שרוכשים האוהדים.בזמן שחלף מאז תחילת ההסכם בית"ר הלכה והתחזקה, וחברת 'גשם' החלה לבנות שורה ארוכה של פרויקטים בכל רחבי הארץ. אבל ואקנין גאה במיוחד כשהוא מדבר על המיזמים שנבנים בירושלים.
"המטרה והחזון המוצהרים שלנו הם להיות שחקן מוביל בירושלים, ולכן אנחנו בונים ומחפשים במקביל עוד פרויקטים בעיר הבירה. ירושלים היא כמו מדינה בפני עצמה, ולא סתם יש בממשלה שר לענייני ירושלים". מייד אחר כך הוא אומר בהומור ש"החלום הגדול שלי הוא ש'גשם' תהיה החברה שבונה את בית המקדש".

2 צפייה בגלריה
ואקנין
ואקנין
ואקנין
(צילום: 'גשר החזקות')

5 עובדות על שמגר ואקנין

  • עלה עם משפחתו מצרפת בגיל 8
  • המשפחה מתגוררת עד היום בארנונה
  • נשוי למהנדסת בניין ואב לחמישה ילדים
  • אביו פרופסור לפילוסופיה בבר אילן
  • סבו הוא הרב הראשי של מרסיי

יצוין כי לא מעט חברות מסחריות התרחקו בשנים האחרונות מבית וגן בגלל השם הרע שיצא לבית"ר ולאוהדיה. לכן ואקנין מתבקש להתייחס לשאלה אם הוא לא חש אי־נוחות בנוגע לבעיה התדמיתית של המועדון. "קודם כל אנחנו מאוד כואבים את ההפסד השבוע להפועל תל אביב", השיב ואקנין. "אנחנו עם בית"ר נטו מאהבה למועדון ומאהבה לעיר.
"זו תרומה לקהילה, במיוחד כשבקיץ הבנו שהכסף שלנו יציל אותה מהתרסקות לליגה נמוכה. התחלנו בתקופת משה חוגג והמשכנו עם ברק אברמוב".