עו"ד נמרוד טפר הוא האיש שמונה להיות מפרק 'עמותת הכדורגל הירושלמית - מיסודה של חברת סא.ד.ר', שהוקמה ב־1995 ושלטה בנעשה בהפועל ירושלים במשך 25 שנה, עד לקריסתה המוחלטת. מתוקף תפקידו, טפר ינסה למכור את הדבר היחיד, אולי, שמחזיקה העמותה ושווה סכום כסף כלשהו - השם 'הפועל ירושלים'.
על פי מידע שהגיע לידינו, טפר עובד כרגע בשני מישורים. הראשון: בקשה שהגיש לבית המשפט על מנת שזה יזמין את מי שיחפוץ לרכוש את השם. המישור השני: הסרת שיעבוד השם הפועל ירושלים, שאותו הטיל יוסי סאסי בנובמבר 2019.
1 צפייה בגלריה
אוהד עם צעיף של הפועל ירושלים. בחזרה לעתיד?
אוהד עם צעיף של הפועל ירושלים. בחזרה לעתיד?
אוהד עם צעיף של הפועל ירושלים. בחזרה לעתיד?
(צילום: אורן אהרוני)
בתגובה לדברים הללו אמר סאסי: "אמרו תמיד שסאסי לא מוכר, אז הנה המועדון על המדף שיבואו וייקחו. אני כבר התרסקתי מהפועל ירושלים. אוטו לא יכול לנסוע בלי דלק. יש ירושלמים שאמרו שהם רוצים, איפה הם? אני לומד כרגע את החומר לגבי הפירוק והזכויות ששעבדתי על שם המועדון, ואחרי שאקבל את התמונה הכוללת אחליט על צעדיי". יש לציין כי המדד היחיד שינחה את עו"ד טפר במכירת השם יהיה המחיר.
בהפועל קטמון עוקבים בעניין רב אחר המתרחש. המועדון הקים ועדה מיוחדת שאמורה לטפל בסוגיית רכישת השם הפועל ירושלים, ובמתכונת לשימור השם 'קטמון' בפעילויות העמותה וקבוצות הכדורגל שאותן הוא מפעיל לאחר רכישת השם. מסקנות הוועדה יובאו להצבעת האוהדים בסוף החודש, ובהנחה שהמסקנות יאושרו, ינסו בקבוצה ליצור שותפות ברכישת השם עם יוסי ליפקין, שמעוניין בכך מאוד. בקבוצה מדגישים כי מבנה המועדון, בעלות האוהדים והמערכת המפעילה את קטמון יישארו זהים לחלוטין ורק השם יחזור למקורות.
אורי שרצקי, מייסד קטמון ומנכ"ל המועדון כיום: "לא צועקים 'יש' לפני הגול. בכל מה שקשור לנושא הזה, למדנו שחייבים להיות סבלנים ורגישים. אחרי שהאוהדים יאשרו את שינוי השם נתקדם בכל הפרוצדורות המשפטיות והכספיות, שאני מעריך שיהיו מורכבות ומסובכות. נחבק את כל מי שירצה להיות חלק מאיתנו. אנחנו בקשר טוב עם יוסי ליפקין בנושא, שהוא גם זה שהתניע את מהלך פירוק העמותה של סאסי, ומאמינים שהוא יהיה חלק מהסיפור של רכישת השם".
ואם מישהו אחר יציע יותר כסף מכם וירכוש את השם?
"השם שייך לאוהדים, נלקח מהם, והוא צריך לחזור אליהם. ברגע שנאשר את שינוי שם הקבוצה להפועל ירושלים, כפי שהבטחנו כשיצאנו למאבק לפני 13 שנה, אני לא חושב שמישהו יחשוב לעשות צעד כזה. מי שיצליח לקחת שוב את השם מהאוהדים בעזרת כסף, שיבושם לו. מבחינתי הוא יהיה יוסי סאסי השני. אולי אפילו גרוע יותר".