גיא חדידה אף פעם לא היה כדורגלן ישראלי צפוי, ניגוד גמור לטייפ קאסט של מי שבוחר את ההצעות שלו בכל קיץ על פי כמות הדולרים, ומבלה את זמנו הפרטי בכל מיני מסיבות סלבס. חדידה, בעל תואר ראשון בחינוך, תמיד עשה את הבחירות שלו בצורה שונה לגמרי. במילים אחרות, הוא בחר את הקבוצות שבהן ישחק על פי החומר האנושי שמנהל ומאמן את אותו מועדון. זו כנראה הסיבה שדחה הצעות מחו"ל בשבועות האחרונים, וגם מכמה קבוצות צמרת בליגת העל, והחליט לנחות בפרויקט של שי אהרון וזיו אריה בהפועל.
3 צפייה בגלריה
גיא חדידה
גיא חדידה
חדידה. בא לעבוד
(צילום: עמוס זבולון מחלקת המדיה של הפועל ירושלים )
"היו לי הצעות מקפריסין ומעוד מדינות ביבשת, אבל לא הייתי מוכן לקפוץ על הצעה רק כדי שיגידו שאני משחק בחו"ל. אף פעם לא חתמתי בקבוצה רק כדי לסמן לעצמי וי שהגעתי לאיזה מקום. תמיד השאלה הראשונה היא האתגר, השאלה השנייה היא עד כמה אני יכול לבוא לידי ביטוי, וכמובן השאלה השלישית, כי זו פרנסה, היא הכסף. ברגע שבהפועל היה מענה לשני הפרמטרים הראשונים, הפרמטר השלישי היה פחות משמעותי".
הוא בן 26, וכבר עשה לא מעט בכדורגל, אף שלרוב חובבי הכדורגל הממוצעים הוא קצת מתחת לרדאר. הוא גדל במחלקות הנוער של באר שבע והפועל תל אביב, נסע ליבנה ולבית"ר תל אביב/רמלה של זיו אריה כדי להמציא את עצמו מחדש, והפך באופן כמעט אוטומטי לקפטן מכבי פתח תקווה של הלוזונים, שחיפשו מישהו שינהיג את כוכבי מחלקת הנוער, וחדידה שהוא בעל תואר ראשון בחינוך היה הבחירה האולטימטיבית. "אין לי מילה רעה אחת להגיד על מכבי פתח תקווה או הלוזונים חלילה. סיימנו יפה עם מסקנה משותפת שצריך, גם הם וגם אני, להמשיך הלאה".
"הפועל חיפה, מכבי פתח תקווה או מכבי נתניה הם חברים קבועים בליגת העל שתמיד מגרדים פלייאוף עליון ולהפועל ירושלים, בשיא הצניעות, יש את כל הנתונים להיות שם"
כששי אהרון וזיו אריה פגשו אותו לשיחת היכרות והגישו לו הצעה, חדידה התאהב במיזם של הפועל. "אני מכיר את זיו מבית"ר תל אביב, וכששמעתי ממנו ומשי על הפרויקט הזה שהם רוצים להרים בליגת העל נשביתי בקסם. אומנם הפועל לא היתה בליגת העל 21 שנה, אבל זה מועדון גדול עם קהל, עם מסורת, עם יריבות עירונית מעניינת, ועם רצון יותר גדול מאשר להעביר עונה בליגת העל ולהילחם על החיים. אני לא יודע ולא רוצה לעשות הקבלה עם לידס ואסטון וילה באנגליה, אבל זה בהחלט מועדון שראוי שיהיה בקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. הלב אמר לי שזה הדבר הנכון, ואחרי שהתייעצתי עם המשפחה שלי, שהיתה בעד זה, היה ברור שאני חותם".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל. "נעשה הכל כדי שיהיה להם כיף"
אוהדי הפועל. "נעשה הכל כדי שיהיה להם כיף"
אוהדי הפועל. "נעשה הכל כדי שיהיה להם כיף"
(צילום: עמוס זבולון מחלקת המדיה של הפועל ירושלים )
חדידה מנסה מאז תחילת האימונים להדביק את החברים בפורמולה שאיתה הגיעה האקסית שלו פתח תקווה לליגת העל ועשתה עונה גדולה, שכללה פלייאוף עליון ומאבק על כרטיס לאירופה. "ההצלחה עם פתח תקווה היתה מכיוון שכבר בליגה הלאומית החדירו לנו שאנחנו קבוצת ליגת על שגם שווה פלייאוף עליון וזה שאנחנו בליגה השנייה זו סתם תקלה חד־פעמית שצריך לתקן. בגלל זה עלינו בצורה כל כך חלקה וגם הדחנו קבוצות ליגת על מהגביע (את בית"ר ואת הפועל תל אביב) ונעצרנו רק בגמר מול באר שבע. זו הרוח שאיתה הפועל צריכה לבוא לליגת העל, צנועה, אבל גם מאוד חדורת מטרה כשהמושג פחד לא קיים. זה הכדורגל, ובענף הזה אתה מצליח בזכות האמונה והעבודה הקשה שלך. בסוף, בכל ליגת העל יש רק שניים-שלושה מועדונים עם כסף גדול, אז אנחנו לא באמת שונים מאף קבוצה אחרת".

רצף בדרבי

חדידה מספר שמאז שהגיע להפועל הוא אינו מפסיק להיות מופתע לטובה. "שמעתי הרבה מחמאות על המקצוענות ועל התנאים שיש כאן, אבל רק כשאתה חווה את זה מקרוב אתה מרוצה וגם שואל את עצמך איך מועדון כזה היה כל כך הרבה זמן בליגה השנייה? יש אצלנו רעב עצום שגביע הטוטו והליגה כבר יתחילו כדי שנשחק על הדבר האמיתי. אנחנו בדעה אחת שאנחנו לא באים להעביר את הזמן בליגת העל ולא באים כדי לשרוד אלא כדי לעשות עונה יפה ולהפוך את הפועל לקבוצה שמשתייכת במלוא מובן המילה לליגת העל".
איך עושים את זה?
"אנחנו עובדים כמו משוגעים עם שני אימונים ביום כשזיו פשוט קורע לנו את הצורה. אנחנו מחוברים מאוד אחד לשני, גם החבר'ה הוותיקים וגם החדשים, ואנחנו כבר מתחילים להיות מתואמים על כר הדשא, למרות שאנחנו יוצאים רק בסוף השבוע הזה למחנה האימונים בפולין, ואני בטוח שנחזור ממנו קבוצה יותר שלמה ומאומנת. יש פה בסיס טוב, ועם כל הצניעות, גם אני וגם רוסלן ברסקי מגיעים עם קילומטראז' בליגת העל ועם רזומה בקבוצות צמרת, אז נדע איך לשדרג את העסק ולחבר אותו, כי בסוף מה שחשוב עם האיכות והרצון זה קבוצה שיש בה דבק והיא יחידה אחת".
3 צפייה בגלריה
גיא חדידה
גיא חדידה
גיא חדידה
(צילום: עמוס זבולון מחלקת המדיה של הפועל ירושלים )
כבר דיברו איתך על הדרבי הירושלמי?
"בפעם האחרונה שהיה דרבי בירושלים הייתי בן חמש, אבל בכל מקום שאני הולך בירושלים לא מפסיקים לתאר לי את היריבות העירונית, את המיוחדות, את האווירה של אצטדיון מלא באדום ובצהוב. זו עוד מטרה שסימנו כיעד שחשוב מאוד לאוהדים שלנו, לנצח דרבי, למרות שכספורטאים אנחנו מכבדים כל יריבה וכמובן את בית"ר. ניצחתי דרבי פתח תקוואי, וגם דרבי חיפאי במדי הפועל חיפה, אז יהיה נחמד לייצר רצף בכמה ערים".
אפרופו הפועל חיפה, זה המקום שאליו הפועל צריכה לכוון אולי - שיפולי הפלייאוף העליון ומועדון שאף על פי שהיריבה העירונית שלו היא אלופת המדינה הוא מסתכל לה בלבן של העיניים?
"בוא נדייק: הפערים בין מכבי חיפה להפועל חיפה הרבה יותר גדולים נכון להיום מאשר הפערים בין בית"ר להפועל ירושלים. שנית, כל המועדונים בסגנון של הפועל חיפה, מכבי פתח תקווה או מכבי נתניה הם חברים קבועים בליגת העל שתמיד מגרדים פלייאוף עליון ולהפועל ירושלים, בשיא הצניעות, יש את כל הנתונים להיות שם, אם זה קהל, מגרש ביתי מפואר, מסורת, תנאים, ומועדון שמתנהל כמו קבוצת באמת גדולה. נצטרך לדעת להביא את הפועל למקומות האלה".

חברי ילדות

הנחיתה של חדידה בירושלים היתה טבעית לגמרי גם בגלל ששני חברי ילדות שלו, גיא בדש וסהר בראון, נמצאים כבר זמן מה במועדון. בשנה שעברה הוא היה מספר להם על החיים בפתח תקווה (כולל העובדה שהוא בין הספורטאים הראשונים שחטף את נגיף הקורונה) והם סיפרו לו בסוג של אופוריה שהם הולכים לעלות ליגה. "האיחוד המחודש עם גיא וסהר הוא אחד הדברים המרגשים שקרו לי. גם יש להם לא מעט מניות בכך שבחרתי בהפועל. הם חברי אמת, כדורגלנים מצוינים וההוכחה לכך שעם סבלנות ועבודה קשה מגיעים בסוף לאן שצריך, במקרה הזה ליגת העל".
בשבוע שעבר, באחד האימונים, נשמעו על כר הדשא קנאק חזק וצרחות של כאבי תופת. חדידה לא היה על הדשא כי ביצע תרגיל עם מאמן הכושר בקצה השני, אבל הוא רץ באמוק לראות מה קרה שם. חברו הטוב סהר בראון סובב את הברך ולא היה יכול לעצור את הדמעות כי כל הסימנים מראים שהוא סיים את העונה. "הסתכלתי לסהר בעיניים והתחילו לזלוג לי דמעות. לא מצאתי את המילים לנחם אותו. נשבר הלב שהבחור הזה, אחרי שכבר השתקם מפציעה קשה ועם כוח רצון בלתי רגיל הצליח להגיע עם הפועל לליגת העל, חווה שוב דבר כזה. זה גם הפסד מקצועי גדול לקבוצה, כי סהר בלם פנטסטי ואישיות מיוחדת, אבל אני מכיר אותו המון שנים וסהר הוא אישיות מיוחדת, ואני משוכנע שהוא יתגבר על הפציעה הזו ויחזור לעצמו כמה שיותר מהר".
בינתיים, לצד הדאגה לבראון והרצון לעשות כאן עונה טובה ולהטביע חותם בהפועל, לחדידה עם הספרה עשר על גבו ("כל החיים הייתי מספר 23. רציתי משהו חדש כדי להעצים את האתגר") יש מסר חשוב לאוהדי הפועל: "אני כבר מת לפגוש אותם במגרש, לראות צבא אדום שאחרי המון שנים של אכזבות ותסכול הולך בגאווה ועם חזה נפוח על זה שהוא אוהד את הפועל ירושלים. אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה להם כיף השנה וכבר מחכה לרוץ אליהם אחרי גול".