במהלך השבוע פנה ג'ייקובן בראון לקברניטי הפועל והבהיר להם ששורה של בעיות אישיות משפחתיות כופות עליו לעלות על המטוס הראשון לארצות הברית. במועדון ניסו להציע לשחקן המצטיין של האדומים, ובפירוש השחקן הטוב בליגה, שורה של הקלות וסיוע שיאפשרו לו לסיים את העונה בארנה, אבל אחרי דיאלוג ארוך היה ברור שבראון חייב לטוס למולדתו.
בהפועל, שכבר איבדו השנה את טרנט לוקט בגלל נסיבות משפחתיות טראגיות, פעלו גם הפעם באנושיות ובג'נטלמניות, אף שייתכן שהסיפור הזה יעלה לאדומים בצלחת אליפות. במועדון בחרו השבוע, פרט לניסיון להרעיף אהבה ותודה על לבראון על התקופה שלו פה, לעסוק במציאת פתרונות. "אנחנו עושים הכל כדי למלא את החלל הגדול של ג'ייקובן ולמצוא תחליף ראוי". שמו של ג'רמי פארגו עלה כמועמד להגיע.
1 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בראון
(צילום: ראובן שוורץ)
"אני רוצה להודות להפועל ירושלים ולאוהדים הנפלאים שלה על כל האהבה שהראו לי מהיום הראשון", כתב בראון בחשבון האינסטגרם שלו. "אני מצטער שדברים היו צריכים להיגמר ככה. המשפחה שלי זקוקה לי בזמנים הקשים הללו ואני מקווה שתבינו. אוהב אתכם. לחברים שלי לקבוצה, תודה על הזמנים הטובים והרעים העונה, עכשיו תסיימו את מה שהתחלנו". גם אוהדי הפועל קיבלו בתדהמה את העזיבה של בראון. "תודה לך שחקן ענק. ברור לנו שההחלטה שקיבלת לא קלה אבל הלכת אחרי הלב שלך", כתבו אוהדי הפועל בקבוצות הווטסאפ הפנימיות שלהם.

נא להתנהג בהתאם

אחרי הקטטה המילולית בין הנהלת מכבי תל אביב להנהלת הפועל על אודות הכוונה של שמעון מזרחי ושות' לפרוש מהליגה הישראלית לטובת המשך העונה ביורוליג, עניין שהתמוסס מעצמו אחרי שהיורוליג בוטלה, מתברר שלפעמים יש שיתוף פעולה בין הצהוב מאזור חיוג 03 לאדום מאזור חיוג 02. במהלך השבוע יצאו מספר שחקנים של מכבי, בראשות סקוט וילבקין, נגד דרישות הבידוד של משרד הבריאות ומינהלת הליגה משחקני הכדורסל. "אני אומר למינהלת הליגה, לא אשאר בבית שלי. הכל פה באורלנדו, איפה שאני גר, פתוח, וגם בישראל, ועכשיו אני צריך לחזור שוב לבידוד? ניסיתי להישאר שקט, אבל אני רותח", צייץ וילבקין. לדברים האלה הצטרף גם חברו לקבוצה ג'ייק כהן, שכתב מכתב חריף למינהלת.
מי שמיהר לתמוך בווילבקין הם שני שחקני הפועל ג'ון הולנד וג'יימס פלדין, עניין שלא ממש מצא חן בעיני הנהלת האדומים. גיא הראל כתב השבוע סדרה של ציוצים בטוויטר שנוזפים בשחקניו ובשחקני מכבי על הטרוניה שלהם נגד חוקי הזהירות שנוקטים במינהלת ובמשרד הבריאות: "בחרתם לבוא לכאן. זה מה ששם אוכל על השולחן של כולנו - אז בואו נכבד את החוקים. אני רוצה להיות מאוד ברור. אני לא יכול להדגיש עד כמה אני מעריך את כל השחקנים, ישראלים ולא ישראלים, שהולכים להיות חלק מהליגה שלנו. לאלה שאינם ישראלים - אני יכול רק לדמיין כמה קשה לכם להיות רחוק מהבית, במיוחד בימים אלו עם כל מה שקורה בארצות הברית. אבל דבר ראשון - הליגה לא קובעת את החוקים, היא ממלאת אחר ההמלצות וההוראות של משרד הבריאות. הם הרוויחו את האמון שלנו ואנחנו נותנים להם הרבה קרדיט על האופן שבו הם התמודדו עם הווירוס כאן בישראל".
הראל גם ביקש להדגיש: "תסמכו עלי כשאני אומר ששום החלטה אינה מבוססת על כסף, אפילו לא אחת. באשר לפרוטוקול חזרת הליגה, זה קודם כל למען בטיחותכם האישית, ואחר כך כדי להקטין למינימום את הסיכון שמישהו יידבק ואז זה יסכן את כל הליגה. ברגע שבחרנו לחדש את הליגה, ואנשים בחרו לחזור כדי להיות חלק ממנה - אנחנו חייבים לכבד את החוקים. וכן, זה מה שאנחנו עושים כאן - בוחרים מרצון. אני בטוח שברגע שדברים ישתפרו חלק מההגבלות ישונו, אבל כרגע, אם לא נמלא אותן אנחנו לוקחים סיכון גדול. אף אחד לא נהנה מהמצב שאתם נמצאים בו, וזה מסוג המקרים שאי אפשר להאשים אף אחד (חוץ מאשר את אותו עטלף ארור).
"אם אנחנו רוצים להיות חלק מהליגה, כי זה מה שאנחנו עושים, זה מה שאנחנו אוהבים, וזו הבחירה שאנחנו עושים כדי לשים אוכל על השולחן - בואו נכבד את החוקים. בואו נעשה זאת ביחד ונתפלל לימים טובים יותר. נתראה במשחקים".
בהפועל שוחחו השבוע עם חלק מהזרים על מנת להבהיר להם שוב את הנקודה. לקראת החזרה לליגה ב־20 ביוני מנסים בהפועל לנטרל רעשים, כי מבינים שם כי יש למועדון הזדמנות אולי חד־פעמית לעונה היסטורית שתסתיים בדאבל. הסיפור הזה של הבידוד הוא רעשי רקע מיותרים שיכולים רק להפריע להפועל לסיים את העונה מהנקודה שבה היא הופסקה עם פרוץ נגיף הקורונה.

שער הגיא

גיא דותן (29) חזר השבוע להפועל. הגארד שיחק בעונה האחרונה במכבי רחובות מהליגה הארצית, שנסגרה בעקבות הקורונה. רחובות שאפה לעלות לליגה הלאומית והעפילה לפלייאוף אחרי שסיימה במקום השני (שני הפסדים). דותן העמיד ברחובות ממוצעים של 12 נקודות וחמישה אסיסטים למשחק.
הוא מגיע כגיבוי לסגל של עודד קטש, זכה בתואר השחקן המשתפר של הליגה הלאומית בעונת 2014-2013, היה השחקן המצטיין של הלאומית בעונת 2015-2014 ונבחר לחמישיית העונה של הלאומית בעונת 2016-2015. דותן, שחוזר הביתה כאמור, אמר לנו השבוע: "נוצרה סיטואציה שמתאימה גם לי וגם להפועל, ואני מקווה שאוכל לעזור לקבוצה להגשים את השאיפות שלה. זו קבוצה שרצה שנה שלמה עם שחקנים טובים ומוכחים ואני בא לעזור. אני כבר לא בגיל שבו יש לי דרישות לדקות משחק. אני מוכן בכל רגע נתון לעלות ולעזור כמיטב יכולתי. גדלתי פה, אני ירושלמי שורשי, ובאיזשהו מקום תמיד נמצא אצלך הרצון לחזור הביתה, אבל בקריירה של כדורסלן המציאות מכתיבה את המסע שלך. אני מקווה מאוד שנשמח בעוד חודשיים".