1. הקיפאון שנכפה על הפועל בכל הקשור לשחקני רכש אמור להישבר בשבוע הבא, אחרי שבשבוע האחרון הגיעו ליגת העל וגביע המדינה לקו הסיום ושוק השחקנים ייפתח. בהפועל עובדים כרגע על ניסיון לצרף זרים, אבל גם כאן מדובר במלאכה קשה. ראשית משום שעבור לא מעט שחקנים שסומנו בפנקס של זיו אריה ושי אהרון הליגה בישראל לא מספיק אטרקטיבית. שנית, אלה שכן מעוניינים לשחק בישראל ועונים על הדרישות של הפועל משתמשים במבצע שומר החומות כקלף מיקוח. הם מוכנים להגיע לישראל אבל מפוצצים מחירים בנימוק שהם מגיעים למקום לא בטוח.
2 צפייה בגלריה
שמש. רק רשת
שמש. רק רשת
שמש
(צילום: ברני ארדוב באדיבות הפועל ירושלים)
קברניטי הפועל, וזו לזכותם, לא מרגישים בקיץ הנוכחי שום הבדל משמעותי ביחס לשנים הקודמות, אף שזו הפעם הראשונה שהם מכינים קבוצה לליגת העל. המנגנון עובד כבר כמה שנים טובות ברוטינה מסוימת, אז הלם התרבות, לפחות עד למשחק הראשון, עדיין לא הגיע. בכל מקרה, המספרים של הכסף, העוצמות והקושי במציאת שחקנים כמובן קיימים. בליגה הלאומית הפועל היתה מקום אטרקטיבי, בליגת העל היא עדיין, ובכן, עולה חדשה במלוא מובן המילה.
2. עידן שמש היה אמור להודיע לשי אהרון בתחילת השבוע אם הוא מקבל את החוזה שהוצע לו ונשאר אדום. מי ששכנע את שמש להישאר בהפועל הוא איש העסקים יוסי ליפקין ששמש הגיע לביקור אצלו במיאמי. ביום שלישי בשעות הערב בשיחת ועידה של שי אהרון, סוכנו של שמש אפי סופר והחלוץ עצמו הוכנסו התיקונים הכמעט אחרונים. שני הצדדים יצאו מרוצים, שמש ששודרג (למרות שבלאומית הציעו לו יותר) ואהרון שלא פרץ את גבולות הגזרה שקבע לעצמו מול החלוץ. זה לא רשמי, אבל כל הצדדים העריכו שזו סמנטיקה ושבימים הקרובים תצא הודעה רשמית.
3. הפועל חיפה לא מימשה את האופציה על ויליאם אגדה והוא חזר להיות שחקן הפועל. יואב כץ אמר השבוע על אגדה כי "מחיר מימוש האופציה מול הפועל היה יקר מדי". בכל מקרה, הפועל תנהל משא ומתן עם מועדונים באירופה כדי למכור את החלוץ בסכום שינוע בין מיליון למיליון וחצי שקל, כולל סעיף שיבטיח להפועל נתח ממכירה עתידית של החלוץ. ועדיין, אם הפועל לא תמצא חלוץ זר (או ישראלי, כשבכל הקשור לשוק המקומי כרגע זו משימה בלתי אפשרית) בעל שיעור קומה שעדיף על אגדה, ייתכן שתהיה כאן פניית פרסה שתשאיר את אגדה כחלוץ הפועל לצידו של שמש. הפועל תצא למחנה אימון בפולין בין 16 ל־26 ביולי.
2 צפייה בגלריה
אגאדה
אגאדה
אגאדה
(צילום: עוז מועלם)
4. המשא ומתן עם הבלם קלארק רוברטסון עדיין נמשך, אבל עד שהוא לא יחליט אם פניו מועדות לישראל או שהוא מעדיף הצעות מסקוטלנד יהיה קשה לצדדים להתקדם. רוברטסון הוא בהחלט לא המועמד היחיד לתפקיד הבלם הזר ובמקביל אליו יש עוד אופציות. כל המחמאות להפועל גם במקרה הזה על כך שהיא לא פורצת את מסגרת התקציב שלה רק כדי להתהדר בהחתמה חדשה. במקביל, קלייטוס נומביל חתם לעונה נוספת והוא אמור לשמש כזר השישי (רק חמישה יכולים לשחק ואחד נוסף נרשם בסגל).
5. אהרון ביקר השבוע באימון מכבי תל אביב ונפגש לשיחה חברית עם פטריק ון לוון וברק יצחקי. היחסים החמים בין הפועל לסגנית האלופה לא מבטיחים שום פריווילגיה לגבי שחקן כזה או אחר שייפלט ממכבי כי בסיפור הזה מעורבים גם השחקנים עצמם וגם סוכנים. ועדיין, אם רוסלן ברסקי ישוחרר ממכבי נוכח הרצון שלו לחזור לצד האדום של ירושלים, טלפון של אהרון ליצחקי אמור לקצר את הדרך לעיסקה שכזאת.
6. הפועל הגישה השבוע עתירה לביטול ההחלטה לסגור את הליגות לנוער. הפועל, מקום שלישי במחוז דרום של הליגה השנייה, שרחוקה 7 נקודות מהפסגה, פנתה להתאחדות יחד עם הפועל חיפה מהמקום השני במחוז הצפוני. השתיים (יחד עם רמת השרון, נוף הגליל ובית"ר טוברוק מליגת העל) כתבו בעתירה:
"מדובר בהחלטה בלתי סבירה בעליל, אשר פוגעת קשות במועדונים - דוגמת העותרות - אשר מתמודדים בימים אלה על העפלה לליגות הבכירות. מלבד היותה בלתי סבירה באופן קיצוני, ההחלטה ותהליך קבלתה רצופים פגמים חמורים המחייבים את ביטולה. בין היתר: מדובר בהחלטה שחורגת באופן מובהק מסמכות ההתאחדות לפי תקנוניה, מדובר בהחלטה שרירותית ולא מנומקת, מדובר בהחלטה שמנוגדת להמלצת ועדת הנוער, שהינה הגורם המפקח על הליגות לנוער ונערים, מדובר בהחלטה אשר מהווה ניצול לרעה של המעמד המונופוליסטי של ההתאחדות, העומדת בניגוד לחוק התחרות הכלכלית".
הקבוצות ציינו בעתירה כי למעשה אין שום סיבה להפסיק את העונה: "החל מ־1 ביוני יוסרו כלל מגבלות הקורונה במדינת ישראל, כך שמגבלות שהטילה המדינה בקשר למגפת הקורונה אינן מונעות את קיום התחרויות. פיקוד העורף הסיר את כלל מגבלות ההתכנסות שהיו בתוקף במהלך מבצע 'שומר החומות', אין כל הוראה של רשות מוסמכת אחרת אשר מונעת את קיום המשחקים. החלטת הנהלת ההתאחדות היתה לקונית, שרירותית ובלתי מנומקת" עוד כתבו הקבוצות ביניהן הפועל כאמור:
"מדובר בהחלטה אשר מבקשת להסתמך על 'מצב של כוח עליון' על מנת להפסיק בטרם עת את עונת המשחקים, אבל לא טורחת לפרט, ולו במילה, מהו אותו כוח עליון אשר בגינו הוחלט לבטל את עונת המשחקים. גם בשל כך יש לבטל את ההחלטה". נכון ליום רביעי מועד סגירת הגיליון, ההתאחדות טרם פירסמה את החלטתה.