הפועל בונה על כך ששיתוף הפעולה בין החברים הכי טובים, המנהל המקצועי החדש דן שמיר והמאמן יונתן אלון יובילו את האדומים הכי רחוק שאפשר. אדלסון עדיין לא מעכל את העזיבה של רנדולף. הבחירה של ספידי סמית' להישאר היא בשורה נהדרת. וברשימות הרכש המועמדים הבולטים הם ג'סטין סמית' מחולון וג'יימס בייטמון מקרית אתא.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דן שמיר
דן שמיר
דן שמיר
(צילום: שלו שלום)


1. עולם מוזר: בעוד בהפועל כואבת הבטן כבר יותר משבוע מההחלטה של ליוואי רנדולף לעזוב לטובת מכבי תל אביב, במהלך שהוא חוקי ולגיטימי לגמרי אבל גם מאכזב, נחת כאן באופן מפתיע ביום רביעי שעבר דן שמיר כמנהל המקצועי החדש של האדומים במהלך שהוא גם חוקי ולגיטימי ואפילו מבורך נוכח האיכויות של שמיר וההיסטוריה המוצלחת שלו כאן, אבל די מוזר בהתחשב בעובדה ששמיר הודיע לפני שבועיים לראשי בני הרצליה קבוצתו הקודמת שהוא מבקש להשתחרר מתפקידו "בגלל סיבות אישיות":
כך או כך, המינוי של שמיר נולד בגלל שהפועל זקוקה למנהל מקצועי והחתמת פרסונה של זר בעמדה הזו, היתה סיכון לא קטן אחרי הנטישה של אלכסנדר דז'יקיץ' בעקבות המצב הבטחוני. יתרה מכך, הפועל התקשתה מאד למצוא מנהל מקצועי זר כמו גם מאמן זר בגלל מלחמת חרבות ברזל ולכן פנתה לבסיס האם, אנשים מבית כמו יונתן אלון ושמיר שהם לפני הכדורסל חברים ושיתוף הפועלה ביניהם אמור להיות פורה ומוצלח נוכח הקרבה ביניהם.


"הגעתי למקום שבשבילי הוא מיוחד", אמר שמיר במסיבת העיתונאים שכינסה הפועל ביום ראשון בה הוצג. "הסיטואציה די מיוחדת, יונתן ואני עבדנו יחד בעבר, גם פה בקבוצה. לפני ממש לא הרבה זמן חשבתי שזה זמן טוב עבורי לקחת אוויר, מצד שני גם כמאמן תמיד היו לי נגיעות בניהול. ברגע שההזדמנות הזו נוצרה, לא הייתי צריך לחשוב יותר מדי. לפני שבוע חשבתי שאקח אוויר ואבלה הרבה זמן עם המשפחה, והיום אני במקום אחר. אני לא יודע להגיד מה יהיה בעתיד. אני אוהב לעבור בין תפקידים, זה דבר בריא. התפקיד שלי הוא קודם כל לעזור ליונתן להצליח, לדאוג שהוא יהיה שמח ולתת לו להתרכז בכאן ועכשיו".

4 צפייה בגלריה
משמאל: יונתן אלון
משמאל: יונתן אלון
משמאל: יונתן אלון
(צילום: אורן אהרוני)

2. במסיבת העיתונאים האמורה, גם מתן אדלסון סיפק כמה תובנות מעניינות ומשפט אחד אומלל שבו הסביר את המינוי של יונתן אלון בין היתר בכך ש: "להביא את פיל ג'קסון לא היה ריאלי". זה אמור להיות מצחיק, אבל הרבה יותר גורם למי ששומע את לחשוב שאלון הוא ברירת מחדל, בזמן שגם אדלסון עצמו לא רואה באלון כפשרה וחוסר ברירה אלא החתים אותו כאן בלב שלם. אדלסון אמר על אלון: "חשוב לשים הכל על השולחן, היה לנו חשוב להביא מישהו שמתאים לתוכניות שלנו, ומהר מאוד היינו צריכים להתפשר כדי להחתים, יונתן עשה עונה טובה ולקח גביע. כל שם אחר שהיה פה והיה עושה מה שיונתן עשה, היה ברור לכולם שימשיך. אז למי שאומר שזו לא בחירה נכונה אני חולק עליו. בהתאם לסיטואציה, להביא את פיל ג'קסון זה לא ריאלי, בנוסף לכך הוא עשה עבודה מדהימה ואנחנו מאמינים בו". הבעלים הוסיף לגבי הציוות של אלון ושמיר: "נכון שהיה לנו חזון מסוים, אבל המציאות יוצרת דברים אחרים. גם לגבי המאמן הצהרנו שנרצה להביא מאמן בקריטריונים מסויימים, עם ניסיון ביורוליג או תואר אירופי או בליגה בכירה. עשינו ראיונות בחודשים האחרונים ואתה רואה שאין זמן ואין היענות לבוא לפה, רצינו מאמן כחול לבן איכותי.בשלב הזה היינו צריכים משהו כחול לבן ואיכותי. אותו דבר בעמדת המנהל המקצועי. היה לנו מועמד שהמשפחה שלו לא אישרה לו לבוא, וברגע שהאפשרות של שמיר עלתה זה היה בינגו. דן שמיר מביא ניסיון וחדשנות ואנחנו מאושרים שהוא פה". אדלסון גם דיבר על המעבר של רנדולף למכבי ת"א: "חתימה של רנדולף במכבי ת"א תהיה מכה קשה. נצטרך להכות בחזרה". הבעלים הבהיר לגבי החזרה של הפועל למפעל היורוקאפ: "זו הייתה החלטה חשובה להישאר בליגת האלופות בשנה שעברה, וזו לא הייתה ההחלטה הנכונה. אם ניקח את המלחמה בישראל והמאבק החזק יותר בין מכבי להפועל ת"א. ממקום מקצועי אנחנו רוצים להגיע ליורוליג, והבנו שזו לא הייתה ההחלטה הנכונה ולא רוצים לעשות את זה שוב, אנחנו רוצים להגיע למטרה והחלטנו שזה הזמן הנכון. אנחנו רוצים לזכות ביורוקאפ, התקציב גדל משנה לשנה וברור שאנחנו רוצים לנצח. מבחינה סטטיסטית אנחנו רק אחת מ-20 קבוצות, אבל נעשה הכל כדי שזה יקרה".

3. הבשורה הכי גדולה מהארנה השבוע היתה ההחתמה של ספידי סמית' שכבר היה רגל וחצי מחוץ לארנה בגלל הצעה כספית מפתה מקזאן הרוסית. סמית' פשוט הלך עם הלב אין דרך אחרת לתאר זאת, בעולם בו כמעט כל ספורטאי פונה למי שמשלמת לו יותר, הרכז, אחד מחביבי הקהל בארנה, גילה נאמנות יוצאת דופן להפועל ובחר להישאר. סמית' אמר לאחר החתימה: "לא אשקר, ברגע שהעונה הסתיימה קיבלתי לא מעט הצעות מפתות שמשכו את העיניים שלי אבל שום דבר לא דיבר ללב שלי. אני שמח להישאר במקום שאני גאה לקרוא לו בית, ונרגש לפתוח עונה מלאה עם יונתן וכל הצוות המדהים. ויותר מהכל, אני שמח להמשיך את המסע שלי אתכם, אוהדי הפועל, שתמיד הייתם שם בשבילי. דברים גדולים יקרו בדרך. יאללה הפועל". הרכז חתם לשנתיים.
יונתן אלון, המאמן אמר אחרי החתימה: ״העובדה שספידי בחר להישאר כאן למרות שקיבל הצעות גבוהות יותר אומרת הרבה עליו ועלינו. ספידי הוא אחד הווינרים הכי גדולים שלבשו את מדי הפועל, ואני מאושר שהצלחנו לשמור עליו כחלק בלתי נפרד מהשלד המצוין שממשיך איתנו".

4 צפייה בגלריה
דן שמיר
דן שמיר
דן שמיר
(צילום ארכיון: ראובן שוורץ )

4. דן שמיר אמר לגבי בניית הסגל של הפועל במהלך הקיץ הנוכחי ש: "יש לנו סיטואציה מצוינת ואטרקטיבית למרות מה שקורה, אני בטוח שזה יבוא לידי ביטוי וזה לא בגזרת התירוצים. כל מי שחי בישראל יודע שהספורט הישראלי מושפע מזה, אבל בואו נשים הכל בפרופורציות. יש אנשים שמשופעים מזה בצורה הרבה יותר דרמטית. לבנות קבוצת כדורסל טובה זה דבר חשוב, אני רואה בזה שליחות ונעשה את המקסימום שזה יקרה". הפועל סימנה כמטרות ראשונות של רכש את ג`סטין סמית מהפועל חולון ` ואת ג`יימס בייטמון מקרית אתא. סמית מחוזר מאד באירופה ואילו בייטמון לא שש כרגע לחזור לישראל בגלל המצב הבטחוני.