1 צפייה בגלריה
חלק מחברי העמותה. צילום: 'רצים ללא גבולות'
חלק מחברי העמותה. צילום: 'רצים ללא גבולות'
חלק מחברי העמותה. צילום: 'רצים ללא גבולות'
"הנעליים שונות, השכונות והרקע שונים, השפה שונה - אבל לכל חברי הקבוצה יש מטרה אחת: להצליח במרוץ הבינלאומי בברלין". במילים אלה, לצד תמונה של נעלי ריצה (וזוג אחד של סנדלי טבע) העלו חברי עמותת 'רצים ללא גבולות' פוסט שמתאר בצורה הכי פשוטה את מה שהם עושים - רצים יחד, יהודים וערבים.
כבר תקופה ארוכה שחברי העמותה, שכוללת בני נוער ערבים ויהודים ממזרח ירושלים ומערבה, מתאמנים יחד כנבחרת ריצה משותפת. אומרים שהספורט מגשר על הפערים? ב'רצים ללא גבולות' חיים את המשפט הזה יומיום. הם מצליחים לתקשר דרך הספורט, מעודדים זה את זה, רואים מי צריך עזרה ומפרגנים מכל הלב עד קו הסיום.
על הדרך הם גם מכירים חברים חדשים, כאלה שללא הריצה המשותפת ספק אם היו נפגשים. כעת רוצה 'רצים ללא גבולות' לייצג בסוף החודש את ירושלים ב'מרוץ העיר' הבינלאומי בברלין. אך לצד הרצון הטוב יש גם לא מעט קשיים - ובכללם הוצאה של ויזות, אשרות מעבר מיוחדות ובידוק לנערים ממזרח ירושלים.
אימוני הנבחרת מתקיימים על ידי מאמן מקצועי, ארז כהן, והם נערכים עם תרגום לערבית על ידי רכזת הקבוצה, הנא מחאג'נה. וכך, בזמן שהנערים עושים תרגילים משותפים, מעודדים ומחבקים זה את זה בסיום המרוצים ועוזרים זה לזה ברגעים הקשים, נוצרים קשרים אמיתיים.
"כשהתחלתי את הפעילות בעמותה, לפני חצי שנה, לא האמנתי עד כמה אפשר להשפיע על בני נוער, יהודים וערבים, בעזרת הפעילות שלנו", אומרת מחאג'נה. "אני גאה מאוד להיות חלק מהמשלחת שלנו השנה לברלין".
"היוזמה מאפשרת את המרחב המשותף היחיד שמחבר כיום בין נערים ממזרח העיר לנערים ממערבה. אנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות לערים מעורבות נוספות בישראל", מסכם מנהל העמותה ישראל הס.