הפועל רשמה השבוע החתמה נוצצת במיוחד, כשהחתימה הסנטר אוסטין וויילי (25) מטופאש בורסה, שהיה לשחקן המצטיין בליגה התורכית בעונה החולפת עם עם 15.2 נקודות ו-10.1 ריבאונדים למשחק. כמו כן, ווילי נבחר לחמישיית העונה בליגת האלופות. הפועל תשלם לווילי 2.5 מיליון דולר לאורך חוזה של שלוש שנים.
4 צפייה בגלריה
אוסטין וויילי
אוסטין וויילי
אוסטין וויילי
(צילום: פיב״א)
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל מניפים את הגביע
שחקני הפועל מניפים את הגביע
שחקני הפועל מניפים את גביע המדינה
(צילום: טל שחר)

וויילי, בוגר מכללת אובורן, סיים את עונת הסניור שלו בממוצעים של כמעט דאבל-דאבל למשחק עם 10.6 נק׳ לצד 9.2 ריב׳ ו-1.6 חסימות למשחק. הוא נחשב לסנטר אתלטי מאוד ולאחד הריבאונדרים הטובים ביותר במחזור גילו. את דרכו בקריירה המקצוענית מעבר לים החל במדי טריר מהליגה הגרמנית ומייד הראה יכולת נהדרת עם 14.6 נק׳ ו-8.8 ריב׳ בעונת הרוקי שלו. ב-2022 עבר לנפטונאס הליטאית וגם שם סיפק יכולת יציבה של 10.9 נק׳, 8.9 ריב׳ ו-63% מהשדה בפחות מ-20 דקות למשחק. בעונה שעברה הצטרף כאמור לטופאש ורשם עונת שיא.
אוסטין וויילי אמר לאחר החתימה: "אני מתרגש מאוד להגיע למועדון עם היסטוריה ומסורת מפוארת אבל גם עם עתיד גדול שנעבוד כולנו יחד כדי להגשים אותו. אני כבר לא יכול לחכות לפגוש את השחקנים המצוינים שכבר נמצאים בקבוצה, ובעיקר את האוהדים ששמעתי עליהם כל כך הרבה. יאללה הפועל!"
מאמן הקבוצה יונתן אלון אמר: ״העובדה שאוסטין בחר להגיע אלינו אחרי עונת שיא בטורקיה אומרת הרבה על הכוונות שלנו ועל השאיפה של אוסטין להיות חלק מהדרך המרתקת שלנו לשנים הבאות. אנחנו מקבלים סנטר פיזי מאוד, עם חוש נדיר לריבאונד והתמצאות נהדרת בצבע וכמובן בגיל הנכון. אני בטוח שאוהדי הפועל הולכים להנות ממנו והוא הולך ליהנות מהם״.


אחרי ווילי, הפועל עדיין מעוניינת באוודו אבאס (31) לעמדת הפורוורד. אבאס שיחק בארבע השנים האחרונות בוירטוס בולוניה איתה זכה ביורוקאפ ב-2022 ושנה קודם באליפות. הקבוצה הודיעה השבוע על שחרורם של אלכס טיוס. וג'אקורי וויליאמס.
הפועל אמורה לקבל בקרוב צ'ק ממכבי ת"א על סך 60 אלף דולר עבור התרת חוזהו של ליוואי רנדולף כשחלק מהסכום הוא עבר דמי השבחה. סביר שמתן אדלסון היה מוותר ברצון על הפיצוי הכספי הלא משמעותי הזה אבל מעבר לציניות, המעבר של רנדולף, שקיבל הצעה זהה כספית מהפועל לזו שעליה חתם במכבי אבל רצה יורוליג, הוא מאכזב לא רק בגלל שהפועל איבדה שחקן מצוין אלא גם משום שנדמה שיש כאן תקדים מסוכן של שחקנים שיגיעו לפרוח בהפועל, יתגלו כשוברי שויון וכמעט תמיד יעדיפו את מכבי לא בגלל הכסף אלא משום סוכרית היורוליג שעליה להפועל לפחות בשנים הקרובות לא יהיה מענה.

4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
מכירת המנויים החלה. אוהדי הפועל
(צילום: עוז מועלם)

הפועל החלה השבוע את מכירת המינויים לעונת 2024-2025. המועדון הודיע כי "העונה, בשל אי הוודאות בנוגע לאירוח משחקי היורוקאפ בישראל, ומתוך כבוד לכספם ולזמנם של האוהדים, הוחלט לשווק בשלב זה מנויים לליגת העל בלבד. המחירים התעדכנו בהתאם והוזלו בשיעור ממוצע של כ-20%, וזאת בנוסף לפיצוי שהובטח לכל המנויים בעונה החולפת בשל היעדר המשחקים באירופה. אם וכאשר משחקי היורוקאפ ישוחקו בישראל, כל המנויים ייהנו מתעריף קנייה מוזל לכרטיסים למשחק, והמועדון ישקול לשווק מנוי נפרד לאירופה". בנוסף, הוחלט בהפועל להעניק הנחות נוספות, שיתווספו להנחות הקיימות, עבור אוכלוסיות שונות: אזרחים ותיקים, חיילים בסדיר ובמילואים, בני/בנות שירות לאומי וסטודנטים. אוהדים מאוכלוסיות אלו מוזמנים לפנות למוקד האוהדים ולקבל את ההנחה הנוספת.
כמו כן, המועדון עבר למערכת כרטיסים חדשה והשיק לראשונה מערכת עם אזור אישי שתאפשר לכל הרוכשים לנהל את המנויים שלהם בצורה פשוטה ויעילה. אנו קוראים לכל האוהדים לבצע התחברות ראשונית למערכת, שכן ללא הרישום לא ניתן לרכוש או לחדש מנויים.

4 צפייה בגלריה
משמאל: יונתן אלון
משמאל: יונתן אלון
משמאל: יונתן אלון
(צילום: אורן אהרוני)

יונתן אלון יהיה עוזר מאמן בליגת הקיץ של דאלאס אליה ייצא עם מתן אדלסון (לו יש קשר צמוד עם סגנית האלופה באנ.בי.איי ועם שחקן המאבריקס לשעבר גל מקל. בסופו של יום כל ביקור שכזה הוא מבורך אבל מעבר לזה, הוא גם עוד שלב בהתפתחות של אלון כמאמן. אלון לא צריך להוכיח לאף אחד את הקילומטרז' שיש לו בכדורסל ועד כמה שיש שיטענו שהוא שם לא סקסי הוא ודאי ראוי למשרת מאמן הפועל. השאלה הגדולה היא לא הכישורים שלו אלא האם להפועל יהיה סגל שמסוגל לנצח את תקציבי העתק של הפועל ומכבי ת"א.