1. בהפועל ירושלים, מסתבר, יצרו מפלצת. אין דרך אחרת להסביר את העובדה שאחרי תיקו מאופס בטדי מול הפועל עכו, והגדלת הפער מהמקום השלישי לשבע נקודות, יש כל כך הרבה אכזבה. הפועל הציגה בשני האחרון מול עכו את משחקה הגרוע ביותר העונה (יחד עם התבוסה לרעננה בטדי בסיבוב הראשון). יש לכך כמה סיבות. ראשית, הקבוצה של שי אהרון וזיו אריה כבר סחוטה לגמרי מעומס המשחקים והיא על אדי הדלק האחרונים. שנית, השלד של הפועל העונה מורכב משמונה עוגנים: השוער אדליי, גל מאיו וסהר בראון, גוני נאור והראל שלום, קלייטוס, גיא בדש ועידן שמש.
1 צפייה בגלריה
הפועל מול אח"י נצרת בסיבוב הקודם. נכנסים לישורת האחרונה
הפועל מול אח"י נצרת בסיבוב הקודם. נכנסים לישורת האחרונה
הפועל מול אח"י נצרת בסיבוב הקודם. נכנסים לישורת האחרונה
( צילום: שלו שלום )
השאר הם שחקנים משלימים. במציאות שבה נאור, שלום, בראון ובדש לא כשירים היכולת של הפועל יורדת ב־50 אחוז. ועדיין, לא תשמעו אף אחד במערכת האדומה מתרץ או מתבכיין. המטרה הנעלה של עליית ליגה יותר חשובה עכשיו מהסברים וניתוחים. במידה מסוימת, בניגוד גמור לשנים האחרונות שבהן עליית ליגה היתה יעד, העונה זהו צו השעה. גורם בהפועל אמר לנו השבוע את מה שאמר כשקטמון היתה בליגה א'. "אנחנו כמו אשה שנכנסת לחדר לידה. התהליך הכירורגי והחוויה פחות מעניינים. כל מה שחשוב באמת זה לחזור הביתה עם ידיים מלאות. תאמין לי שכשנעלה ליגה ונחגוג, בלי נדר, אף אחד לא יזכור את התיקו המאופס מול עכו, ההדחה מהגביע או משחקים אחרים שלא ניצחנו. העיקר זה לחצות את קו הגמר, לא משנה הדרך".
2. ההדחה מהגביע על ידי כפר שלם, מסתבר, גרמה לכעס גדול מאוד בקרב אוהדי הפועל, שראו הזדמנות/פנטזיה להגיע אולי עד לחצי הגמר. ברמה הבסיסית של מועדון ספורט שחותר להישגיות יש היגיון בכעס הזה. אבל יש גם צד נוסף למטבע. אם הפועל היתה עולה בהרכב החזק ביותר שלה מול כפר שלם, סביר שהיא היתה קורסת פיזית כי נגמרה לה השמיכה ומשחק כמו זה מול עכו ביכולת כל כך דלה היה נגמר בהפסד. סביר להניח גם, שאם האדומים היו עולים בהרכב החזק שלהם בגביע, אז גם במשחקים הבאים היה קשה להוציא משהו כששחקני מפתח פצועים ואחרים נופלים מהרגליים. תראו למשל את עפולה, שפירקה את כפר סבא בגביע והשבוע עם ההפסד לנס ציונה כנראה פספסה פלייאוף עליון, או את בית"ר תל אביב בת ים, שהניחה בצד את מאבק העלייה והיא מתרכזת בגביע כי שחקניה רוצים להיחשף לקבוצות בליגת העל ולהתקדם לליגה העליונה באופן אישי, פחות כקבוצה. בשורה התחתונה, אין היום בלאומית קבוצה שיכולה לשחק ולהצליח בשני המפעלים - ליגה וגביע, כמו מכבי פתח תקווה בעונה שעברה. בהפועל פשוט עשו חישוב של סדר עדיפויות.
3. קבוצה שרוצה לעלות צריכה לדעת לא להפסיד משחקים כמו אלה נגד עכו. הקבוצה הצנועה של זוהיר בהלול, שחטפה חמישייה ללא מענה מהפועל בסיבוב הראשון, היתה עדיפה בשני בטדי וזר לא היה מבחין מי מהקבוצות נאבקת על חייה ומי כבר בחצי הדרך לליגת העל. באופן מסורתי במחזורים האחרונים של הליגה הסדירה בלאומית קבוצות תחתית לוקחות נקודות מקבוצות הצמרת. הפועל במצב פנטסטי. היא עברה עוד שבוע בלי להפסיד, הגדילה את הפער מהמקום השלישי, והיא תגיע לפלייאוף כשהיא כמה צעדים לפני יריבותיה. ועדיין, פספוס העלייה העונה בפלייאוף, חלילה, שבו הפועל תאבד גובה, עלול להיות בכייה לדורות. ראשית, כי הוא יקבע את המועדון כלוזר נצחי. שנית, כי בעונה הבאה יהיה קשה פי כמה לעלות ליגה.
4. הפועל תפגוש היום בעילוט את אחי נצרת, וביום שלישי תארח את הפועל רמת גן ומאמנה החדש ליאור זדה. שתי הקבוצות נאבקות על כרטיס לפלייאוף העליון ומבחינתן המפגש מול הפועל הוא קריטי. אחי בכושר מצוין עם שלושה נצחונות, תיקו והפסד בחמשת המשחקים האחרונים. רמת גן עם שלושה הפסדים, אבל ניצחון ותיקו בשני המשחקים האחרונים. אחרי שני המשחקים האלה הפועל תפגוש את נס ציונה. למי שזוכר, התבוסה שהנחילו האדומים לסקציה במשחק השלמה התחילה את הבריחה של הפועל לליגה. בקיצור, אסור לחניכים של זיו אריה להפסיד נקודות בשלושת המשחקים הקרובים כדי שלא להגיע לפלייאוף עם קוצב לב. חג שמח.