1. יום שלישי, טדי. הפועל מול עפולה. שבע דקות בתוך המחצית השנייה, בעקבות תאקל מול שחקן יריב הראל שלום עושה תנועה לא נכונה. כפי שהוא מתאר את זה: "כל הגוף שלי הלך ימינה והרגל הלכה שמאלה. הקרסול התעקם ושמעתי קנאק חזק. הרגל פשוט התנתקה מהגוף. באותו רגע הבנתי. אני לא כדורגלן שעבר פציעות קשות תודה לאל בקריירה, אבל היה לי ברור שזה משהו קשה, לא דבר פשוט". אמבולנס פינה את שלום, ממצטייני העונה של הפועל, לבית החולים הדסה עין כרם. "בהתחלה אמרו לי שאין שבר, אבל מומחית שהסתכלה על הצילום אבחנה שבר בקרסול", הוא מספר. "היא אמרה שבדרך כלל פציעה כזו פוגעת גם בשוקית. אמרתי לה שיש לי כאב כמעט לאורך כל הרגל, אז עשינו עוד צילום ואז ראו שיש שבר גם בשוקית".
1 צפייה בגלריה
הראל שלום
הראל שלום
שלום. "הרגל התנתקה מהגוף"
(צילום: ברני ארדוב, מועדון האוהדים הפועל ירושלים)

הראל יודע שהוא סיים את העונה ושמעכשיו לצד ההחלמה ותהליך השיקום הוא יצטרך לעודד את חבריו מהיציע. "אני מבין ומנסה לעכל את הסיפור הזה. אני מקווה שיהיה נס ואחזור. אני מקבל ים של הודעות תמיכה ודאגה לשלומי ואני מנסה להתעודד. כואבת לי הרגל אבל הלב יותר כואב לי. אני מוכן לקבל את הפציעה הזו באהבה ולשבת בחוץ, רק שנעלה ליגה. זה בסוף הדבר הכי חשוב בעולם מבחינתי".

2. הפועל הפסידה ביום שישי שעבר לבית"ר תל אביב רמלה, הרבה בגלל הרעננות של היריבה, וגם לא מעט בגלל שקבוצת הבת של מכבי תל אביב היא אולי המועדון היחיד בליגה הלאומית שמשחק בשיטת לחץ ומשחק מעבר, בדיוק הנשק הסודי של הפועל לאורך כל העונה. הבעיה היא שביום שלישי במשחק נוח יחסית מול עפולה בטדי הפועל נראתה רע וסיימה בתיקו מאופס ומאכזב. מצד אחד, התוצאות הללו מתקבלות בטבעיות נוכח העומס והתשישות של השחקנים. מצד שני, אלה נקודות שהמועדון עלול לבכות עליהן בסיום העונה אם המטרה של כרטיס לליגת העל לא תושג. "ידענו שלא ננצח כל העונה, ידענו שיהיו נפילות פה ושם, וידענו שפיזית התשישות שלנו תעלה לנו בנקודות", אמרו השבוע במועדון. "האופטימיות שלנו היא בעיקר בגלל העובדה שבמשחק מול עפולה כשנתקענו ידענו לפחות לשמור על שער נקי. נקודה במשחק כזה זה לא מספיק אבל זה הרע במיעוטו נוכח המציאות".

3. ביום שני תצא הפועל למשחק חוץ מול ראשון לציון, וחוץ מעידן שמש, שייעשה מאמץ להכשיר אותו, שאר הפצועים בספק גדול למפגש הזה. שמש היה יכול לשחק ביום שלישי האחרון מול עפולה, אבל קיבל מנוחה כי בהפועל ידעו שאם ישחק הם עלולים לאבד אותו לתקופה ארוכה. בלי שמש קשה לאדומים לייצר מצבי הבקעה, וביום שני מול הקבוצה של עמוס לוזון, שנמצאת בכושר הבקעה מעולה, החניכים של זיו אריה יהיו חייבים לחזור למסלול הנצחונות לפני שהדולקות אחרי הקבוצה יסגרו פערים. בסך הכל, למרות שתי התוצאות האחרונות המאכזבות, הפועל רחוקה עדיין חמש נקודות מהמקום השלישי ותלויה לגמרי בעצמה.

4. הפועל היא אולי הגוף היחיד בספורט ובמשק שצפה מראש שהקורונה, הסגר והחזרה לפעילות אינטנסיבית יגרמו לשורת פציעות ולקריסה פיזית של השחקנים. בגלל זה הוכנה מבעוד מועד תוכנית עבודה שאמורה לצמצם למינימום את הפגיעות הפיזיות של השחקנים. ועדיין, רשימת הפצועים של זיו אריה, נכון לסוף השבוע הזה, כוללת את שלום ואת גוני נאור (שברי מאמץ), ואת עידן שמש, סהר בראון וגיא בדש, שסובלים מעומס על השרירים. בהפועל ניסו לאורך כל השבוע לצד טיפולים אינטנסיביים לשחקנים הפגועים גם לנתח שאלונים רפואיים שהשחקנים ממלאים על בסיס קבוע כדי ללמוד את הבעיה. "התחזית שלנו מראש היתה שיהיו פצועים", אמרו השבוע במועדון. "למזלנו ידענו לחלק את העומסים כך שהנזק הוא של פחות שחקנים, כי אם לא היינו חוזים את הבעיה המצב היה עוד יותר גרוע". רק שתבינו, השחקנים הפצועים של הפועל הם כל השדרה המרכזית שלה. עכשיו היא תצטרך לראות איך היא מסתדרת בלי חלק מהעוגנים הללו, עניין לא פשוט בכלל.




שלום. "הרגל התנתקה מהגוף" | צילומים: ברני ארדוב־ מועדון האוהדים הפועל ירושלים

אריה ואגבדיש בבקרת נזקים