אגדה חדשה? בקיץ 2003 עבר ברק יצחקי מהפועל אשקלון לבית"ר, כשהבוס הירושלמי דאז, מאיר פניג'ל, ראה את הנער הצנום שעלה לו 40 אלף דולר הוא תפס את הראש וחשב שעבדו עליו. אבל מהר מאוד התברר שמי שזרק כסף לפח הם דווקא ראשי המועדון הדרומי, שוויתרו על אחד הכשרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי בעבור מחיר מגוחך.
1 צפייה בגלריה
נקשרי בקטמון
נקשרי בקטמון
נקשרי בקטמון
( צילום: דוברות הפועל קטמון)
השבוע דיברו באשקלון על יצחקי ועל הרכש של הפועל קטמון, לידור נקשרי, באותה נשימה. עדיין מוגזם אבל מצית את הדימיון. נקשרי (22), כמו יצחקי גם נסע לכיוון שער הגיא. במקרה שלו היעד הוא האדומים־שחורים של הפועל קטמון.
"הצוות המקצועי רואה בו כישרון מבטיח", נכתב בהודעה למדיה ששחרר מועדון האוהדים האדום - ואומנם המאמן זיו אריה והמנג'ר שי אהרון עקבו תקופה ארוכה אחרי השחקן הצעיר מאשקלון, שכנראה נכנס אצלם לפנקס לפני קרוב לשנה, כשכבש שער נהדר מול קטמון במשחקי ראשית העונה בגביע הטוטו. במהלך החודשים שחלפו מאז נקשרי רק השתבח. אשקלון אומנם ירדה לליגה א', אבל אם צריך לסמן נקודת אור בעונה המסויטת הזו כי אז נקשרי עונה ללא ספק על ההגדרה.
בעונה השנייה שלו בבוגרים הוא הבשיל והתפתח, ואפילו הוסיף מספרים לא רעים, בעיקר בכל מה שקשור לבישולים. הוויתור של המועדון על מי שבמצב תקין היה גדל להיות והסמל של אשקלון עוד עשוי להתגלות כבכייה לדורות.

כרטיס שחקן ביד

נקשרי החל את דרכו בקבוצות הילדים של הפועל אשקלון, אבל כבר בגיל 13 חיפש את מזלו במקומות מסודרים יותר. הוא נדד צפונה לפנימיית כפר גלים כדי לשחק במחלקת הנוער המפוארת של מכבי חיפה, ואפילו זכה בגביע עם קבוצת הילדים, אולם אחרי שנה אחת החליט שהספיק לו וחזר לאזור. הוא העביר שנתיים באקדמיה של מ.ס. אשדוד, ובהמשך חזר הביתה בחוזה שבזמנו נראה כמו עיסקה טובה לכל הצדדים - אבל בפועל היה שיחוק עולמי לנער האשקלוני והרבה פחות למועדון. בחוזה נכתב כי נקשרי יעבור לאשקלון ללא תמורה אולם אם יגיע לבוגרים יחתום על חוזה לשלוש עונות ובסיומו ישוחרר ללא תמורה. מה שנקרא כרטיס שחקן ביד.
נקשרי שיחק בקבוצת הנערים באשקלון ועלה לנוער באחד הדורות הכי מוכשרים של אזור הדרום. בשנותיו בנוער של אשקלון היה נקשרי שותף להעפלה המרגשת מליגת המשנה לליגה העילית לנוער, ובשנתו האחרונה כשחקן נוער, בליגה העילית, אף שותף בסגל של הקבוצה הבוגרת. נקשרי, כדאי לספר, נחשב אומנם לבורג חשוב במערך הקבוצתי, אבל בשום אופן לא היה הכוכב של הקבוצה. שמות כמו דולב אברג'ל, רונן מץ או ויקטור אאולוב קיבלו הרבה יותר פוקוס ממנו, אבל נקשרי לא נתן לזה לבלבל אותו והמשיך לעבוד קשה בזמן שהם הלכו ונמוגו מהרדאר.
אחרי עונה בסגל הרחב של הבוגרים הגיעה עונה אצל המאמן שלומי דורה, שבה שותף נקשרי בחמישה משחקי ליגה בצורה חלקית (121 דקות בסך הכל) ולא בדיוק הרשים. העונה החולפת לעומת זאת כבר היתה סיפור אחר לגמרי: ככל שהעונה התקדמה הפך נקשרי לעמוד התווך של הקבוצה, שותף ב־31 משחקי ליגה (1,745 דקות), שבהם כבש שלושה שערי ליגה ובישל עוד שישה שערים.
נקשרי ניפק רגעי קסם והפגין זריזות, שליטה אבסולוטית בכדור, ובעיקר ראיית משחק שבאה לידי ביטוי במסירות עומק מרשימות בהחלט. חפשו ביוטיוב את השער הנהדר שלו מרחוק במשחק מול קטמון, או את הבישול יוצא הדופן שלו לדור מוסקוביץ' במשחק הליגה מול הפועל עפולה, כשבדרך הוא השחיל לשחקן הגנה בין הרגליים. תענוג. והיה גם בשבוע שעבר שער מרהיב במדי קטמון מול מכבי ת"א (3:3) הראשון של נקשרי באדום שחור.

ראש לשועלים

דורון נקשרי, אביו של לידור והממונה על הספורט בעיריית אשקלון, ליווה את בנו מאז שהיה ילד בן עשר - בחיפה, באשדוד, באשקלון ובכל מקום שרק אפשר. הקרדיט על החוזה שאיפשר לילד לעבור חלק לקטמון מגיע בראש ובראשונה לו. האם העובדה שהאב, שמכיר את כולם וכולם מכירים אותו באשקלון, כבר לא יוכל להיות דומיננטי בקריירה של לידור כמו בעבר תשפיע לרעה - או אולי דווקא הריחוק מהחממה יסייע לילד לפרוח? ימים יגידו.
"הווייז אצלי כבר מתוכנת לנסיעות לירושלים", אמר האב הנרגש השבוע. "אנחנו שמחים ונרגשים ומחזיקים אצבעות". דורון מספר שבמקביל להצעה מקטמון התקבלה גם הצעה ממכבי נתניה, אבל הם העדיפו ללכת לירושלים, מתוך אמונה ששם תהיה ללידור הזדמנות ממשית להשתלב על המגרש ולא רק להיכנס לפוסטר בתחילת העונה כזנב לאריות בנתניה. "אני חושב שעשינו את הבחירה הנכונה במועדון שנותן הזדמנויות לצעירים. המאמן זיו אריה מאוד בונה על לידור כמי שיוביל את הקבוצה בעונה הקרובה. כשבאשקלון, ביקשו ממני שהילד יחזור הביתה מאשדוד, התנאי שלי היה שהכרטיס יישאר אצלנו ביד".

עונת מבחן

"אם הייתי מאמן בליגת העל, חד־משמעית הייתי לוקח את לידור אלי", אומר מוטי איוניר, שהיה המאמן שנתן לנקשרי את ההזדמנות להוכיח את עצמו בעונה החולפת ולרגע לא מצר על כך. "יש לו נתונים שאין לכל שחקן בליגה. הוא יכול בהחלט לקבל במה בליגת העל וגם להצליח במידה שהוא יתרכז נטו בכדורגל. אצלי הוא היה סוס פרא שלקח זמן לאלף".
הוא יצליח בקטמון?
"נקשרי הולך לעונת מבחן לא קלה. באשקלון הוא היה בבית, כולם הכירו אותו והוא הכיר את כולם. להיות בחדר הלבשה חדש זה לא פשוט, אבל אם הוא יידע להתרכז נטו בכדורגל אני באמת חושב שהוא שחקן ששווה ליגת על".