בשבוע שעבר קיבל דן איינבינדר מכתב בהנהלת בית"ר ובו הודעה שלפיה אם הוא לא ימצא קבוצה עד תום חלון ההעברות הוא משוחרר מהמועדון לאלתר. חלון ההעברות החדש, נבהיר, הוא עניין לא פתור עדיין.
ההחלטה אומרת שהוא מסתיים עם חידוש משחקי הליגה (כנראה ב־31 באוקטובר) ותחילתו 11 ימים קודם לכן (20 באוקטובר). בצד של איינבינדר זועמים מזה זמן על ההתנהלות מולו מצד משה חוגג ושות', אבל המכתב הזה באמת שבר מבחינתם את כל השיאים האפשריים. "אי אפשר לשחרר שחקן באופן חד־צדדי כי על פי השיטה הזאת אין שום תוקף משפטי לשום הסכם בעולם הכדורגל. בשיטה הזאת קבוצה יכולה לשחרר שחקן מתי שבא לה, ושחקן יכול לעזוב בחינם מתי שמתחשק לו. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק".
2 צפייה בגלריה
דן  איינבינדר
דן  איינבינדר
דן איינבינדר
(צילום: ראובן שוורץ)
איינבינדר מבין שמשה חוגג סוחב אותו מהאף להליך בוררות. בהתחשב במאזן הכוחות, לחוגג אין שום בעיה עם זה, גם במקרה שיפסיד בהליך המשפטי, שכן הוא נחוש להיפטר מאייניבינדר, מה גם שהליך כזה יימשך שבעה-שמונה חודשים לפחות, והוא, בעל הבית, לא מאמין שמספר 9 ייקח סיכון שכזה. בצד של אייניבינדר הבינו מזמן את הרמז שמגרש אותו מבית וגן. אפילו ניסו שם באופן לא רשמי לבדוק אם לשחקן יש אפשרויות אחרות שיגמרו את הסיפור ללא מלחמות שאף אחד לא רוצה בהן. איינבינדר מחוזר, אבל רק על ידי מועדונים קטנים, ואין לו שום עניין לחזור אחורה. המתווה של חוגג, שלפיו הוא ישלים לו את השכר, פחות מעניין אותו.
הנימוק הוא כזה: "אם הסיבה לשחרור שלי היתה באמת מקצועית הייתי אולי מתפשר. אם היה נימוק הגיוני להתעללות שמעבירים אותי פה, אולי הייתי מוותר. במציאות שבה גם התנהלתי למופת, התנהגותית וחברתית, גם קיצצתי את סכומי הכסף שבעל הבית דרש ממני להוריד, כולל שכנוע מסיבי של חבריי לקבוצה לנהוג כמוני - באיזו אמתלה מראים לי את הדרך החוצה?"
הבעיה של חוגג היא שאיינבינדר לא עושה טעויות. הוא לא שובר את הכלים, לא מעגל פינות במקצוענות כי הוציאו נגדו צו גירוש, ובעיקר ממלא את פיו מים. עורכי דין נוברים בכל פיסת מידע אפשרית על מנת לגבש כתב הגנה או כתב תביעה. עורכי הדין של בית"ר/של חוגג בבעיה לא קטנה בסיפור הזה. איינבינדר צח כשלג גם מבחינת ההתנהגות שלו, אבל לא רק. הוא מאוד פופולרי ואהוב בבית וגן על ידי כולם. אין אחד שיגיע לבוררות הזאת ויטה את הכף לכיוונו של חוגג.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
מספר 9 אומנם שותק, אבל הוא כבר שכר את שירותיו של מומחה בתחום, עו"ד רועי רוזן, שאמור לייצג אותו במקרה שהוא ובית"ר יגיעו לערכאות משפטיות. זה יהיה המעמד הראשון והיחיד שבו איינבינדר ייתן דרור לכל מסע הייסורים שעובר עליו מאז שחוגג החליט שהוא לא יכול לראות אותו. בין הסעיפים שאיינבינדר יתבע בבוררות הזאת יהיו הדברים שלהלן. הראשון: מלוא חוזהו במועדון עוד מלפני הקיצוץ ב־25 אחוזים.
שכן מבחינת איינבינדר אין שום היגיון בעובדה שהוא גם קיצץ בשכרו וגם הפך למרות זאת לפרסונה נון גרטה. אבל זה לא רק הכסף. בסעיפי התביעה של קשר בית"ר יהיו גם פגיעה במוניטין, פגיעה תדמיתית (למראית עין נראה כאילו איינבינדר נתן לבית"ר במעשה שלו או בהתנהלות שלו סיבה לזרוק אותו לכל הרוחות, מה שלא נכון בעליל), נזק לקריירה ופגיעה נפשית. איינבינדר, אם יצטרך, יגולל בבוררות את כל מה שעובר עליו מהרגע שבו הוחלט שמקיאים אותו מבית"ר, ותאמינו לנו שהבנאדם עבר ועובר גיהינום אחד גדול.
הבעיה של בית"ר תהיה כשהיא תטען שהיא לא מעוניינת באיינבינדר מקצועית. הרי גם רוני לוי וגם יוסי בניון, אף שבבית וגן טוענים שהם אמרו שהם לא רוצים את איינבינדר, לא הסכימו מעולם לשתף פעולה עם הסיפור הזה. יתרה מזאת, בקשה של ראשי המועדון מלוי ובניון לצאת לתקשורת ולהגיד שהם לא רוצים את איינבינדר כשיקול מקצועי, כשחוגג כבעלים עושה כמצוותם, נתקלה בסירוב מצידם. זה נכון גם בנוגע לדראפיץ' וברדה, שבדקו את הסטטוס של איינבינדר מול חוגג, הזמינו אותו לסגל למשחק מול קרית שמונה, שבוטל, וראו בו חלק אינטגרלי מההרכב הפותח שלהם, עד שהבינו שלא כדאי להם להיכנס עם חוגג ראש בראש בסיפור הזה והם צריכים להתיישר לפי הרצונות שלו.
חוגג צפוי לטעון שבשיחות שקיים על השחקן, ובכלל זה פגישה של היו"ר אלי אוחנה עם אביו של איינבינדר, הובהר שאין שום רצון לפגוע בו, כולל התחייבות של חוגג להשלים לקשר את חוזהו במלואו בכל קבוצה אחרת שימצא אולם הוא פשוט מסרב להתפנות.