1. מחר תצא הפועל לגליל לאחד המשחקים החשובים שלה העונה, מול גליל גלבוע, במסגרת רבע גמר גביע המדינה, משחק שאין ממנו דרך חזרה. אחרי שתי זכיות במפעל, הפועל רוצה להשלים זכייה שלישית ברציפות, כשמולה המרעננת הרשמית של ליגת העל בכדורסל, עם שישה נצחונות ושני הפסדים בלבד. עוד לפני המשחק מול מכבי, בהפועל הודו שהראש גם במשחק בגליל. "עם כל הכבוד למפגש מול מכבי, המשחק ביום ראשון הוא נוקאאוט, אין הזדמנות לתקן ואסור לנו לעוף מהגביע. אנחנו רוצים לנצח ולעלות לחצי הגמר. עד שיקרה אחרת, הגביע הוא שלנו ואנחנו רוצים להשאיר אותו בארנה", אמרו גורמים בהפועל. קפטן גלבוע גליל, נתנאל ארצי, ואחד הכשרונות המבטיחים בכדורסל הישראלי, מחכה בקוצר רוח למשחק הזה.
2 צפייה בגלריה
הפועל מניפה גביע. רוצים לשמור על התואר
הפועל מניפה גביע. רוצים לשמור על התואר
הפועל מניפה גביע. רוצים לשמור על התואר
(צילום: אורן אהרוני)
למי שלא יודע, נספר שבקיץ הוא חוזר על ידי קטש, אבל גלבוע גליל הטילה וטו על שחרורו. "שמעתי על ההתעניינות של הפועל, אבל ברגע שהקבוצה שלי אמרה את דברה זה הפך ללא רלוונטי. ביום שני זו תהיה מלחמת עולם כי אנחנו קבוצה מאוד מחוברת, מוכשרת ומשפחתית שרוצה לקפוץ מדרגה, והגביע זו הבמה לעשות את זה. אנחנו הולכים למשחק מול קבוצה מדהימה עם מאמן אדיר, שגם עברתי איתו אליפות אירופה בנבחרת. נבוא כמו גברים כדי להפתיע, כי למרות שעל הנייר הפועל פייבוריטית ברורה, זה משחק של חמישה מול חמישה ובערב נתון הכל יכול להיות".
תגיע בקרוב להפועל?
"זה מועדון ענק ועצם ההתעניינות שלהם הפתיעה אותי מאוד. כרגע אני בגליל גלבוע, אבל יש לי חיבור מיוחד לעיר ירושלים. אני אוהב לבוא לבקר ולא מוותר על הגעה לעזורה בשוק מחנה יהודה".
2. הפועל קיימה אתמול (אחרי סגירת הגיליון) את הסופר קלאסיקו הראשון של העונה מול מכבי תל אביב. המשחק הזה הוא הרבה יותר עניין של יוקרה והצהרת כוונות מאשר בעל משמעות אחרת, כי קרבות המאני טיים מול הצהובים־כחולים בפיינל־פור, ואולי הרבה לפני זה בחודש פברואר בגביע, עוד לפנינו. עודד קטש והקבוצה שלו אומנם רשמו הפסד ראשון העונה בליגה, אבל הם בהחלט צריכים להיות מרוצים כי הם סימנו וי גדול גם על העפלה לרבע גמר הגביע וגם ניצחון על איקגואה במשחק בין השתיים ביום רביעי שעבר, אחרי שיומיים קודם לכן ידם של הבוסנים היתה על העליונה. קטש וקברניטי הפועל יודעים שאי אפשר לנצח כל הזמן וההפסד לנס ציונה הוא לא יותר ממכה קלה בכנף.
3. אבל מה שמדיר שינה מעיניו של קטש, ובצדק, זו התלות המוחלטת של הקבוצה שלו בג'ייקובן בראון, ולכן גם במצב הכתף הפגועה שלו, שאין לדעת מתי ואיפה היא תכריע אותו ותיאלץ אותו לשבות מפעילות. בראון קיבל מנוחה במשחק השבוע מול נס ציונה, ואז למדנו שני דברים עיקריים. הראשון: בלי התרומה של הקפטן הפועל נחלשת משמעותית. פתאום גם טיישון תומאס, מניה בטוחה בארנה, פחות מתפקד (5 מ־12 ל־2, 0 מ־1 לשלוש). פתאום סולימן בריימו, שפורח מאז שבראון חזר לעניינים, עם 11 נקודות בלבד מול נס ציונה, שלא לדבר על ג'ימיל וילסון, שבקושי מצא את הטבעת עם שש נקודות בלבד, ומלקולם היל, שעדיין בתהליך של הבראה מהפציעה בכף היד שלו, עם חמש נקודות. "מהיום חתם בהפועל ידענו מה המשמעות של ג'ייקובן אבל החיסרון שלו לא יכול להיות תירוץ בהפסדים", הסביר קטש. "גם מלקולם היל עדיין לא מוצא את המקום, היד עדיין קצת מציקה לו".
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: ראובן שוורץ)
4. ספק אם קטש, אולי הווינר הכי גדול בכדורסל הישראלי, חש בנוח עם ההפסד לנס ציונה, אבל אם כבר לרדת מהפרקט מנוצחים, סביר שהמאמן של הפועל היה רוצה שזה יקרה דווקא במשחק הזה. לאורך עונה, בטח אינטנסיבית כמו זו של הפועל, מועדון וסגל שחקנים צריכים קריאת השכמה כדי לצאת מאזור הנוחות והתחושה שהכל בסדר ושהם בלתי מנוצחים. זו גם כנראה היתה התחושה בארנה בכל הקשור לליגה המקומית, עד שבאה נס ציונה והרסה להם את רצף המשחקים ללא הפסד.
"אנחנו צריכים מידה של צניעות, להפנים שלא בכל משחק ננצח בקלילות. כל קבוצה שמשחקת נגדנו מקבלת בוסט של אנרגיה, גם מנטלית וגם מקצועית. חלק מלהיות ספורטאי זה לדעת להתאושש מהפסדים כאלה. קיבלנו את הבעיטה שלנו בתחת, ואני מקווה שזה יעשה לנו טוב", אמר קטש בסיום.





צילום: באדיבות הפועל בנק יהב ירושלים

ארצי. את עזורה הוא כבר מכיר

הפועל מניפה גביע. רוצים לשמור על התואר | צילומים: אורן אהרוני, ראובן שוורץ