טל דיין | מאמן אישי

"ההכנסות ירדו ב־60 אחוז"
המאמן טל דיין גדל והתחנך בבית שקידש ספורט. אביו, כדורגלן העבר וקפטן הפועל ירושלים מישל דיין, היה אחד הספורטאים הגדולים של העיר, מה שהנחיל אצל הבן את האהבה לספורט. לפני שש שנים וחצי זה גם הפך למקצוע, ודיין נחשב כיום לאחד המאמנים הירושלמים המובילים.
4 צפייה בגלריה
טל דיין
טל דיין
טל דיין
(צילום: פרטי)
דיין: "ביומיום אני מעביר אימונים אישיים בחדר כושר תוך ליווי תזונתי צמוד ועמידה ביעדים. כשהחל המשבר עוד הצלחתי לקיים אימוני אאוטדור עם חלק מהמתאמנים שלי, וכשממש החמירו עם ההנחיות וכבר אסור היה לצאת מהבית המשכתי להעביר את האימונים ב'זום', כי אתה חייב להמציא את עצמך מחדש.
"עם זאת, לא משנה עד כמה זה 'נוח' לאמן מרחוק, ואפילו כשמצליחים לשמור על שגרה מסוימת, שום דבר לדעתי לא יכול להחליף את המגע והאינטרקציה הישירה עם האנשים. המשבר כמובן גם פגע כלכלית באופן משמעותי, וגם כשקיימת האופציה של האימונים בחוץ או דרך האון ליין, לא כל האנשים מתחברים לזה.
"אני מדבר על כך שההכנסות וכמות המתאמנים ירדו ביותר מ־60 אחוז. אני חושב שבתקופה הזו כל אחד מאיתנו עשה עם עצמו קצת חשבון נפש, ואין ספק שזה עושה טוב להיות יותר עם המשפחה ולבלות איתם בצורה קצת אחרת. בשגרה אני לא נמצא הרבה בבית כי האימונים מתפרשים לאורך כל שעות היום והערב בהתאם ללו"ז של הלקוחות, ואני שמח שיש לי את הזמן עם המשפחה. עם זאת, אני כל כך מתגעגע לקשר עם המתאמנים, ותמיד אשמח לקבל חבר'ה חדשים שרוצים לעשות שינוי ולהשקיע בשגרת חיים בריאה וטובה. האינסטגרם שלי: @taldayan10".

רוני הלל | סטודיו B1

"הפסקתי מיידית את תשלומי המנויים"
כבר שנתיים וחצי שסטודיו B1 בסינמה סיטי הוא מהבולטים בתחומו הודות לשיטת האימון הייחודית של רוני הלל, שמשלבת עבודה בקבוצות קטנות עם מעטפת הכוללת אימונים, תזונה ואוזן קשבת, שהפכו את הקשר עם הלקוחות ליותר ממקצועי. לכן כשפרץ המשבר העמיד הלל את רווחת מתאמניו לפני הכל.
4 צפייה בגלריה
רוני הלל
רוני הלל
רוני הלל
(צילום: פרטי)
הלל: "הדבר הראשון שעשיתי ביום שסגרו לי את הסטודיו היה לעצור את הוראות הקבע של המתאמנים שלי. זה מה שהרגיש לי הכי נכון לעשות, כי בסוף אנחנו יחד באותה סירה. במשך חודש העברתי שיעורים און ליין בפייסבוק בחינם, ולא רק למתאמנים שלי אלא לכל מי שרצה. עבורי ספורט זה לא רק עבודה ואימונים אלא גם שליחות.
זה לשמור על אנשים בריאים, לתת להם להבין שהגוף שלהם הוא המכונה היקרה והחשובה בעולם, ולכן צריך לתחזק אותה, ובוודאי בימים כאלה כשלאנשים אין יותר מדי שגרה והם תקועים בבית.
"בימים הראשונים מאוד התרגשתי כי נכנסו לאימון המקוון 80-70 אנשים, ביניהם מניו יורק, ספרד ומדינות אחרות. בשבוע האחרון התחלתי תוכנית של אימון קבוע ביום, במחיר של 80 שקל לשבוע (שבעה אימונים), בעיקר כדי לשמור על הקהילה שהיתה לפני המשבר. מסתבר שיש אנשים שאוהבים או נוח להם לקיים אימונים בבית, כך שאני באמת שוקל להמשיך אימונים אישיים כאלה גם לאחר המשבר.
"בסוף הקורונה עזרה לנו לחשוב מחוץ לקופסה. בינתיים עדיין לא קיבלנו תשובות ממתחם הסינמה סיטי איך בדיוק נקבל מהם עזרה אבל הם אמרו שהם יקלו. כשנחזור אני בעצם מתחיל מאפס מתאמנים, כשבפרוץ המשבר הזה הייתי עם 250 מתאמנים ושמונה מאמנים. הגדלתי את המקום שלי לא מזמן מתוך אמונה שהוא באמת יחזיק את עצמו, אלא שבינתיים נשארנו עם ההשקעה, ההלוואה, ההוצאות, הארנונה, והכנסה אמיתית אין. אבל אני מאמין שמהר מאוד נוכל לחזור לעצמנו.
"אנשים מרגישים עכשיו בכלובים, וברגע שיאפשרו להם לחזור לשגרה אני בטוח שעם כל הקושי הכלכלי, אנשים יתעדפו אימונים על פני יציאות ובילויים. אני מאמין שנצא מחוזקים תרתי משמע מהמשבר הזה, ובינתיים אשמח לפגוש עוד מתאמנים דרך האינסטגרם studiobe1@ או בפייס: סטודיו לאימון פונקציונלי be1".

יאיר כמאג'ני | מאמן כושר ולחימה

"בניתי חדר כושר בבית"
חייו של יאיר כמאג'ני היו כרוכים בספורט לכל אורכם. כיום הוא מאמן כושר אישי ומורה לאומנויות לחימה (בצה"ל שימש כמדריך קרב מגע), ובכדי לרכוש השכלה משלימה בתחומו, אף לומד תזונה במכללת רידמן. כשמשבר הקורונה פרץ, כמאג'ני ידע שהעבודה לא תהיה אותו דבר, אבל כמו באימונים - הוא לא חשב לוותר לעצמו.
4 צפייה בגלריה
יאיר כמאג'ני
יאיר כמאג'ני
יאיר כמאג'ני
(צילום: פרטי)
כמאג'ני: "כשמשרד הבריאות הנחה לסגור את מכוני הכושר, 'סטודיו מטי', שבו אני עובד, נסגר. במקום לשבת ולהתייאש חיפשתי פתרונות ואלטרנטיבות, כפי שאני תמיד נוהג ברגעי משבר, ומיד העברתי את כל הלקוחות שלי לאימוני חוץ בפארקים ובמקומות פתוחים. זאת כשהחורף הירושלמי עדיין נמשך והיווה מכשול נוסף. לאחר מכן, כשההגבלות התגברו, מצאתי אלטרנטיבה להמשכת האימונים הפרטניים והעברתי אותם מחצר הבית שלי דרך ה'זום'.
"לצורך זה בניתי לעצמי מיני מכון כושר ביתי בחצר וציידתי אותו במשקולות ובאביזרי כושר שהזמנתי. האימונים המקוונים הצליחו אפילו מעבר למצופה וסיפקו אותי כמאמן וגם את המתאמנים, שהצליחו לשמור על שגרת אימונים כשלא יכלו לצאת מהבית. כלכלית, הפגיעה היתה מאוד קשה, אבל נעזרתי במענק של המדינה לעצמאים והמשכתי להתפרנס חלקית מההכנסות של אימוני האונליין. עכשיו אני רק מחכה שמשרד הבריאות יאשר מפגשים של יותר משני אנשים לפעילות גופנית, כדי שאוכל להשתמש בחצר האימונים יחד עם המתאמנים שלי. יצא שדווקא הקורונה הביאה אותי לבנות משהו שיעזור לי לקיים אימונים אצלי בבית גם אחרי סיום המשבר, וכך אאמן את הלקוחות שלי גם פרונטאלית וגם דרך האונליין. כולם מוזמנים לצפות בפעילויות שאני מעביר באינסטגרם: @Yair_k, וכמובן לבוא ולנסות".

רחלי אולחוב | מאמנת כושר אישית

"מצאתי את עצמי חסרת הכנסה"
רחלי אולחוב היא מדריכת כושר אישית ואמא טרייה, שרגילה לעבוד עם לקוחות ממגוון אוכלוסיות וגילאים, לצד כאלה הזקוקים לה כמאמנת שיקומית. מעל לכל הקשיים שפוקדים אותה בימים אלו, מה שבאמת מעסיק אותה היא הדאגה לשלומם של המתאמנים שלה, שאיתה היא מתקשה להתמודד.
4 צפייה בגלריה
רחלי אולחוב
רחלי אולחוב
רחלי אולחוב
(צילום: פרטי)
אולחוב: "‎רוב השנה אני עובדת בשיא המרץ ורצה ממקום למקום כי כושר זה פאן, אבל גם בגלל שיש מיליון ואחד דברים לדאוג להם בבית. המצב החדש שנקלענו אליו הפתיע אותי מאוד בכל מה שקשור לשגרת חיי עם בעלי ועם הילדה, אבל בעיקר בנוגע לעבודתי עם קהל המתאמנים שלי, שפתאום הופכת ללא חוקית.
‎בתחילת המשבר לא ממש ידעתי איך לנהוג עם המתאמנים שלי, כשמעלי ריחפה השאלה איך אוכל לתת מענה ולהעביר שיעור טוב, כשאין קרבה פיזית.
הייתי חייבת למצוא את הבאלאנס שיכיל אותי וגם אותם. הדבר הראשון היה באמת לאמץ את אפליקציית ה'זום' ולהעביר דרכה את האימונים שכל כך היו חסרים להם, וכמובן כדי שאוכל להמשיך להתפרנס. הקושי העיקרי שנוצר הוא העובדה שאני לא נמצאת ליד המתאמנים, מה שמנע ממני את היכולת לדרבן אותם ולהשגיח עליהם בדרך שאני אוהבת ושבה אני מאמינה. קושי נוסף הוא שלא לכולם יש בבית את הציוד הנדרש עבור אימון טוב ומספק.
"מבחינה כלכלית, מצאתי את עצמי חסרת הכנסה כי אני עצמאית שזו ההכנסה היחידה שלה. גם כשעוד היה אפשר לאמן אחד על אחד המתאמנים עדיין חששו בגלל העניין של הקרבה הפיזית, וגם אני נרתעתי מזה ולא חשבתי שנכון לקחת את הסיכון בשביל הכסף. האפשרות היחידה שנותרה שלי היא להמשיך לקיים אימונים באמצעות המדיה. זה אומנם לא הרבה, אבל כל מה שכן ניתן לעשות בימים טרופים אלו - זו ברכה, ואני לא מדברת על העניין הכלכלי אלא על נפש: יש לי הרבה מאוד לקוחות שהשעה הזו שהם מגיעים אלי היא כל עולמם: ללא ילדים, ללא שום עבודה או מטלה אלא נטו בשביל עצמם, ואני בטוחה שזה חסר היום להרבה מאוד אנשים. באשר אליי, אני מתאמנת כדי להעלות לעצמי את המורל, וקוראת לכולם להצטרף אלי. חפשו אותי בפייסבוק: רחלי אולחוב - מאמנת כושר אישית".