בבית"ר עובדים על תוכנית אסטרטגית לעונה הבאה תחת ערפל כבד ומציאות שבה לא ממש יודעים מה יהיה. במועדון מתפללים שליגת העל בעונה הבאה תחודש במועד המוקדם ביותר ושמינהלת הליגה ומשרד הבריאות יחד עם משרד הספורט יגיעו לסיכום שלפיו יהיה קהל במשחקים. ללא קהל, הנזק הכלכלי של בית"ר יגיע לפחות לכ־20 מיליוני שקלים, מכת מוות עבור המועדון. "אנחנו לא יודעים איך עושים תקציב בלי הכנסות מכרטיסים", אמר לנו השבוע גורם בבית וגן. "זה תרחיש אימים עבור בית"ר ועבור הקבוצות הגדולות בליגת העל".
2 צפייה בגלריה
משה חוגג.
משה חוגג.
משה חוגג.
(צילום: ראובן שוורץ)



כפי הנראה כרגע, במועדון לא יחזירו לעבודה את עובדי המינהלה שיצאו לחל"ת. הקיצוץ הרוחבי בסך 25 אחוז יגיע בעונה הבאה, כך נראה, ל־30 אחוז משכר השחקנים. במציאות הנוכחית, כדי שבית"ר תמשיך להיות קבוצה ראויה בליגת העל ותשאף להתברג בצמרת, במועדון יהיו חייבים לגייס/לחסוך בין 15 ל־20 מיליוני שקלים. זה אומר שממכירת שלושה זרים: אנטואן קונטה, פרדי פלומיין ולוי גארסיה, בית"ר אמורה להכניס סכום של לפחות עשרה מיליוני שקלים ולחסוך את שכרם (כל אחד מהם בעלות מעביד, זו הוצאה שנתית של כשני מיליוני שקלים). הסצנריו שלפיו שוק הכדורגלנים יכווץ מעתה וסכומים בסדרי הגודל הללו יהיה קשה מאוד להשיג מעמיד את כל הסיפור הזה בסימן שאלה גדול.
"הקורונה פגעה בכל העולם, לא רק במדינת ישראל", אומר סוכן שחקנים בכיר שמייצג חלק משחקני בית"ר. "הסכומים האלה של כמה מיליונים עבור כל שחקן שמועדון מעמיד למכירה לא כל כך ריאליים במציאות החדשה. יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להשיג את הסכומים האלה במצב השוק החדש של הכדורגל העולמי".
2 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(צילום: עוז מועלם)
בינתיים, יוסי בניון ורוני לוי מנסים במידת האפשר לעבוד על העונה הבאה ובוחנים כל מיני שחקנים בעלויות נמוכות ממדינות בעולם ומהליגות הנמוכות בישראל. הדעה הרווחת היא שבעונה הבאה ליגת העל תוצף בשחקנים מהלאומית וכן מליגה א', ובזרים זולים. בבית"ר בוחנים בימים אלה את השוק האפריקאי ומדינות אחרות שנחשבות לכוח עבודה זול יחסית.
במועדון טרם קיבלו החלטות אופרטיביות לגבי העונה הבאה ומחזיקים אצבעות שליגת העל תחודש במהרה. בבית"ר מגבשים עמדה בלתי מתפשרת יחד עם קבוצות אחרות בליגת העל, לרבות הקבוצות הגדולות, לקבלת סיוע מהמדינה. "אנחנו מצפים שגם הספורט כמו גם מגזרים אחרים במשק יקבלו רשת ביטחון מהמדינה כי אחרת הספורט במדינת ישראל יקרוס", אמרו לנו השבוע במועדון.
משה חוגג, אגב, ציין לחיוב את ראש העירייה משה ליאון על כך שעיריית ירושלים הקדימה את ההקצבה השנתית לקבוצות הירושלמיות. ההקצבה השנתית היתה אמורה להגיע לבית"ר ולשאר הקבוצות הירושלמיות בחודש אוגוסט אבל הופקדה כבר בשבוע שעבר. "בזמן שהטוטו עוצר לנו הקצבות שמגיעות לנו כדת וכדין, ראש העירייה משה ליאון הקדים לנו את ההקצבות כי הוא מבין את גודל השעה", אמר חוגג השבוע.
בבית"ר יישבו בימים הקרובים עם איתמר ניצן, אופיר קריאף ושלום אדרי על הארכת החוזים שלהם. במקביל לתוכנית אסטרטגית לקבוצת הבוגרים במועדון עובדים גם על תוכניות למחלקת הנוער. במסגרת הזו תקציב מחלקת הנוער יצומצם משמעותית.
למרות שמדובר בהערכות מוקדמות וכל מה שבאמת מעסיק את ראשי המועדון הוא העניינים הכספיים וחזרה לליגה שהיא קריטית, נראה כי מי שיעמוד על הקווים בבית"ר גם בעונה הבאה יהיה רוני לוי.
העובדה שלוי מעוניין להישאר בבית וגן, התמיכה הטוטאלית של יוסי בניון במאמן בית"ר והעובדה שחוגג מתחיל להפנים שאין אלטרנטיבות ראויות מקרבות את לוי לעונה נוספת בבית וגן. ברמה הפורמלית, אם הליגה מסתיימת היום, בית"ר מסיימת במקום השלישי וזוכה בכרטיס לאירופה (על אף העובדה שאופ"א מתכננת פורמט מסוים שמסכן את מי שזכה בכרטיס לאירופה כדין).
על פי החוזה של לוי, אם הוא מעפיל לאירופה חוזהו מתחדש אוטומטית. לא הוא ולא חוגג ישתמשו בעניין המשפטי הזה אלא יישבו למשא ומתן. שניהם, מסתמן, רוצים בחתונה. העניין הזה יעלה על השולחן אחרי שבבית וגן יסיימו לכבות שלל שריפות דחופות יותר.



לוי. רצון הדדי

חוגג. זקוק למחשבון
| צילומים: ראוובן שוורץ