עיסקת יוקרה בבקעה. השבוע נמכר פנטהאוז קוטג' שמונה חדרים ברחוב מרדכי היהודי בשכונה. מדובר בבית ערבי עתיק ומפואר עם רצפות פסיפס ותקרות גבוהות. הוא מכיל בין היתר ארבעה חדרי אמבטיה ושלוש מרפסות סוכה גדולות שמשקיפות אל הנוף השכונתי. הנכס משתרע על פני 273 מ"ר, והוא כולל גם 70 מ"ר זכויות בנייה.
2 צפייה בגלריה
מבט מבחוץ
מבט מבחוץ
מבט מבחוץ
(צילום: יח"צ)
סכום העיסקה נקבע על כ־12.3 מיליון שקל, בעוד שהמחיר המבוקש עמד תחילה על 13.5 מיליון שקל. העיסקה נערכה בעזרת עליזה פרידלנד מסניף 'רי/מקס חזון' בעיר, וערן לוי מ'תפנית נכסים', שניהם חברים בלשכת המתווכים בירושלים.
בעלת הבית שמכרה את הנכס מספרת כי הם קנו את הבית ב־1977. בסמוך לדירה היתה יחידת המחסן שהיתה בשימוש, שאותה הם קנו מחברת השיכון 'עמידר', וכעבור חמש שנים הם הגישו בקשה לשינוי תב״ע, שבמסגרתה חוברו שתי היחידות ליצירת פנטקוטג׳ בגודל של 273 מ"ר ומרפסות בשטח של כ־90 מ"ר.
2 צפייה בגלריה
מבט מבפנים
מבט מבפנים
מבט מבפנים
(צילום: יח"צ)
עוד היא מציינת כי עבודת הבנייה נעשתה בהקפדה יתרה על כל האלמנטים הייחודיים של הבית, כגון התקרות הגבוהות והחלונות המקומרים, והכל באישור ועדת השימור. לוי, שייצג את הרוכשים, זוג ירושלמים, מציין כי לטובת השלמת העיסקה היה צורך בעיסקה נוספת צדדית שנעשתה עבור חניה פרטית לטובת הבעלים החדשים. החניה הזאת מושכרת כעת למשך 20 שנה במחיר של כ־150 אלף שקל.
לדברי השמאי ועורך הדין קובי ביר, מחיר של כ־45 אלף שקל למ״ר משקף שווי סולידי וריאלי של דירות יוקרה בסביבה.