הוועדה המחוזית החליטה לאשר להפקדה תוכנית פינוי־בינוי ענקית בשכונת גילה, זאת למרות שהיזמים טרם השיגו את הרוב הדרוש של 60 אחוז חתימות מצד הדיירים הקיימים. הוועדה המחוזית נימקה את החלטתה בכך שמדובר בפרוייקט בסדר גודל משמעותי לשכונה כולה, כשהיא מסתמכת על החלטת העירייה להצטרף ליזמים כמגישת התוכנית המוצעת. כביכול זהו קידום הליכים משמעותי, אך יש לזכור שמדובר בלא יותר מ'קיצור דרך זמני'.
1 צפייה בגלריה
הבניין בשכונת גילה
הבניין בשכונת גילה
הבניין בשכונת גילה
(צילום: אוסף פרטי)

מדובר במתחם ברחוב הרדוף ובו רצף של שישה מבנים. על פי התוכנית המוצעת על מתחם בן 17 דונם יוקמו חמישה מגדלים בגובה של 27 עד 37 קומות ועוד שני מבנים נמוכים יותר בני 9 קומות. בקומות המסד יוכשרו שטחי מסחר ותעסוקה וסך הכל המתחם יכלול 750 יחידות דיור. 10% מכלל הדירות יהיו קטנות (עד 55 מ"ר) ו־%10 אחוז נוספים בגודל בינוני עד 80 מ"ר. עד כה בחלק העיקרי במתחם הושג המינימום המבוקש ברף של 60% חתימות, אך בכניסות של הרדוף 9, 11 ו־13 הושגו חתימות בהיקף של 37 אחוז בלבד מהדיירים.
"אני מייצג לפחות 20 בתי אב", טוען א' אחד מהדיירים שלא הסכימו לחתום, "ויש עוד לא מעט מתנגדים נוספים. הרבה דברים בתוכנית לא ברורים או מוסדרים, כאשר באופן אישי, אני בכלל לא מעוניין לגור במגדל". לדבריו, הנציגות הקיימת של הדיירים לא נבחרה מלכתחילה. "יש שני נציגים שביקשו לצאת מהייצוג ומכרו כבר את דירותיהם אך בפועל הם עוד רשומים ככאלה. נציגה נוספת בכלל לא מתגוררת כאן וגם לא מחזיקה באף נכס.


"העירייה נכנסת כאן בנימוק שהיא באה לסייע ליזמים לקידום התוכנית אלא שבסוף יצטרכו להגיע להחתמה של 60 אחוז לפי החוק הקיים. הבעיה היא שכבר שלוש שנים מנסים להגיע ליעד המינימלי, ועדיין לא עמדו במשימה, אז אני לא רואה איך ייפתר הפלונתר, ואני מאמין ומקווה שהתוכנית בסוף תיתקע ולא תצא לפועל".
מהוועדה המחוזית נמסר: "מאחר והעירייה הצטרפה לא נדרשות הסכמות בכלל. מעבר לצורך ציינו שיש היקף הסכמות רחב של מעל 60% מכל המתחם, עם זאת באחד המבנים חסרות שלוש חתימות".