צעד משמעותי לקראת פתיחת מוזיאון הסובלנות ברחוב הלל במרכז העיר. השבוע קיבל המתחם את היתר העירייה לאכלוס ('טופס 4'). זאת לאחר שבשבועות האחרונים התקיימו במתחם בדיקות מקיפות של אנשי מקצוע, מהנדסים, נציגי העירייה וגורמי בטיחות מטעם שירותי הכבאות וחברת החשמל.
2 צפייה בגלריה
הגדרות הוסרו. מוזיאון הסובלנות השבוע
הגדרות הוסרו. מוזיאון הסובלנות השבוע
הגדרות הוסרו. מוזיאון הסובלנות השבוע
(צילום: עמית שאבי)
עם קבלת האישורים הנדרשים חתם מחזיק תיק התכנון והבנייה בעיר אליעזר ראוכברגר על היתר האכלוס. לאחר קבלת ההיתר הורדו, בתחילת השבוע, הגדרות שהקיפו את המתחם מאז הקמתו. המשמעות היא שהחללים הציבורים, כולל האמפיתיאטרון והגינות המקיפות את המבנה, נפתחו לראשונה למעבר הציבור הרחב ולהנאתו.

זמני פתיחה וסגירה


עם זאת, המבנה והמוזיאון עצמו עדיין נותרו סגורים, וכל שנותר הוא להוציא רשיון עסק למוזיאון עצמו כדי להפעיל את הפונקציות השונות במתחם. לפני כן מתוכננת בקרוב הפעלת בית קפה במתחם, שנפתח השבוע, וכן קיום אירועים שונים בחללים הפתוחים ובאמפיתיאטרון. בין השאר הכוונה היא לשלב את המקום באירועי החוצות שבמרחב הציבורי, שיתקיימו כבר ביום העצמאות הקרוב.

קראו גם:

נזכיר עוד שלפני קבלת טופס 4 השבוע נערכו לפני כשנה מספר אירועים בודדים בתוך המוזיאון, ובהם הכנס השנתי של ה'ג'רוזלם פוסט', במעמד ראש הממשלה דאז נפתלי בנט. אירועים אלה התקיימו על בסיס רשיון אירוע נקודתי זמני עבור כל אחד מהם.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון הסובלנות
מוזיאון הסובלנות
מוזיאון הסובלנות
(צילום: פרטי)
עוד לקראת פתיחת המתחם, לאחרונה שופץ החניון התת־קרקעי של המוזיאון, שנמצא בצד השני של המתחם מתחת לכיכר החתולות. היקף העבודות הללו מוערך במיליוני שקלים. גורמים בהנהלת המוזיאון מוסרים כי פתיחתו הרשמית תתרחש עד ספטמבר הקרוב.