עין כרם, כך מסתבר, תהיה קצת פחות ציורית וירוקה. הוועדה המחוזית שדנה בתוכנית הבנייה בעין כרמית, החליטה לאשר אותה להפקדה אם כי במתכונת מצומצמת מהתכנון המקורי.
2 צפייה בגלריה
תהפוך למתחם מגורים ומלונאות. פנימיית כרמית
תהפוך למתחם מגורים ומלונאות. פנימיית כרמית
תהפוך למתחם מגורים ומלונאות. פנימיית כרמית
(צילום ארכיון: שלומי כהן)
גובה המבנים הונמך ל־8 ו־10 קומות בלבד, מספר יחידות הדיור צומצם ל־1,000 במקום 1,250, לפחות בגירסה המקורית, והבינוי יתאפשר רק באזור הצמוד לשכונת קרית יובל ולבינוי הקיים. עוד יופקעו 35 דונם לטובת שטחים פתוחים (שצ"פ), ובשוליים הצפוניים יוכשרו שני תאי שטח למלונאות, שכבישי הגישה אליהם יהיו מצפון בלבד ולא מתוך המתחם המתוכנן.
היזמים אף נדרשים להקצות שטח בן כ־14 דונם למבני ציבור, וכן נקבע בוועדה כי תנאי להוצאת היתר ראשון יהיה פיתוח קודם כל של מתחם מבני הציבור. המבנים המתוכננים ישמשו גם לצורכי מתחמי פינוי-בינוי הסמוכים שמקודמים בוועדות התכנון.

2 צפייה בגלריה
עין כרם
עין כרם
עין כרם
(צילום: אדווה חולי)

הטבע נלקח בחשבון


בניגוד לפעילי הסביבה, שטענו לפגיעה בערכי הטבע המקומיים, הוועדה קבעה כי מדובר בתוכנית מיטבית שתחובר לשכונות הקיימות ולא תפגע בערכי טבע שכן מדובר באזור שכבר בנוי בחלקו ושימש בעבר את פנימיית כרמית, ומכאן גם שמו. התוכנית הסופית אושרה לאחר הגשת תסקיר איכות הסביבה, סקר עצים וסדר טבע עירוני.

קראו גם:

בסופו של יום, אפילו נציג המשרד להגנת הסביבה בוועדה, אבי בן צור, תמך בתוכנית המוצעת. רק חברי הוועדה אדיר שוורץ ומתן נחום התנגדו לה והתייצבו לצידם של הארגונים הירוקים, סגן ראש העירייה יוסי חביליו וועד התושבים של עין כרם.
"מדובר בתוכנית שהיא רעה לירושלים בכלל ולקרית יובל בפרט", תוקף שוורץ את ההחלטה. "אין בה היגיון תכנוני, סביבתי או תחבורתי. נילחם יחד עם התושבים באמצעים משפטיים ואזרחיים ובכל דרך אפשרית כדי למנוע את זה".