שוב הטבע הירושלמי הופך לקורבן של מפלצות הבטון: בתוכנית הבנייה של המגדלים במתחם 'כרמית' מעל לעין כרם יצטרכו לכרות כ־700 עצים, כך מעריכים הגופים הירוקים שמתנגדים לתוכנית הבנייה, שאושרה להפקדה במקומית בשבוע שעבר. אומנם מדובר בגירסה הראשונית שתעבור כנראה שינויים עד לאישור הסופי במחוזית, אולם בכל מקרה יהיה מדובר בעקירה של מאות עצים והעתקתם של עשרות נוספים.
1 צפייה בגלריה
עין כרם
עין כרם
עוד נגיסה בטבע הירושלמי. עין כרם
(צילום: אדווה חולי)

יחד עם זאת, בלחץ של מהנדס העיר יואל אבן, הוחלט עוד בטרם הגשת התוכנית כי בשטח נרחב של כ־40 דונם מהמתחם, באזור הקרוב לעין כרם, לא תהיה בנייה כלל והוא יוקצה להקמת פארק פתוח לקהל הרחב.

הטבע נחנק

הגופים הירוקים עדיין יוצאים בתוקף נגד עיקרי התוכנית גם במתכונת המצומצמת, שהוצגה בשבוע שעבר לראשונה לחברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
"מתחם 'כרמית' בשיפולי עין כרם הוא דוגמה מצוינת לקלות הדעת שבה העיר ירושלים מוותרת על נכסי הטבע שלה", טוענת, יו"ר 'ירושלים ירוקה', נעמי צור. "היא מפירה את האיזון הנדרש בקידום תוכניות לציפוף עירוני. זאת מכיון שבסמוך למתחם גם מקודמות תוכניות פינוי־בינוי ברחובות אולסבנגר-ברזיל, וברחוב הנטקה למעלה, בהם מתוכנן בינוי גבוה וצפוף לאורך תוואי הרכבת הקלה".
מהעירייה נמסרה התגובה הבאה: "נושא עקירת העצים נידון בוועדה המקומית, בה השתתפה גם הגברת נעמי צור. הוועדה בחרה בחלופה מצומצמת יותר מזו שהוצגה בדיון, המקטינה את שטחי המגורים ומפחיתה משמעותית את מספר העצים שייעקרו. עם הצגתה, ידוייק מספר העצים שניאלץ לפנות".