אחרי 20 שנה בתפקיד: מנכ"לית מרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה" ירושלים, מירה אלטמן הודיעה על פרישתה. בשנת 2001 מירה אלטמן מונתה לתפקיד מנכ"לית מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים שבבעלות משותפת של הסוכנות היהודית (75%) ועיריית ירושלים (25%).
2 צפייה בגלריה
מירה אלטמן, המנכ"לית היוצאת של בנייני האומה ירושלים
מירה אלטמן, המנכ"לית היוצאת של בנייני האומה ירושלים
מירה אלטמן, המנכ"לית היוצאת של בנייני האומה ירושלים
(צילום: אילן בשור)
במהלך 20 שנות כהונתה של אלטמן, בנייני האומה הפך למותג ירושלמי, ישראלי ובינלאומי מוביל הודות למגוון האירועים והתערוכות המרכזיים שהתקיימו בו. אלטמן אירחה בבנייני האומה נשיאים וראשי ממשלה, אנשי תרבות ומשפט, אדריכלים ואנשי כלכלה באירועים רבים וחשובים בעיצוב ההיסטוריה הפוליטית, החברתית והתרבותית בישראל.
במהלך השנים מרכז בנייני האומה אירח כמה מהאירועים המיתולוגיים בתולדות החברה הישראלית, ביניהם הקונגרסים הציוניים, משפט דמיאניוק, חידוני התנ"ך, אירוויזיונים, טקסי פרס ישראל, ועידות נשיא, נאום נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יום העצמאות האמריקאי ועוד.
החל משנת 2007, אלטמן שוקדת ומובילה את מגה התוכנית לפיתוח ובינוי של בנייני האומה – פרויקט בנייני האומה 2030, בהשקעה כספית של קרוב ל-800 מיליון שקלים. בשנים האחרונות יחד עם עו"ד דוד שמרון, יו"ר בנייני האומה הובילו לאישור התוכנית שתהפוך את בנייני האומה למרכז קונגרסים בינלאומי חדשני ומתקדם, הגדול ביותר במזרח התיכון.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה פרויקט בנייני האומה
כך ייראה פרויקט בנייני האומה
כך ייראה פרויקט בנייני האומה
(הדמיה: באדיבות קק"ל)
"אלטמן קיבלה חברה חדלת פירעון בשיא האינתיפאדה והיום לאחר תב"ע מאושרת ופרוגרמה להרחבה משמעותית של בנייני האומה שהיא מובילה מזה כעשור, אלטמן הצליחה להפוך מגרש חום לזכויות ששוות קרוב למיליארד שקלים. אלטמן הביאה את חברת בנייני האומה ירושלים למצב אופטימלי בו היא נמצאת היום עם הון עצמי של עשרות מיליונים ועם אופק מבטיח".
"במהלך 20 השנים האחרונות שאלטמן מנהלת ביד רמה את מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים היא עשתה בנוסף דברים רבים", מסרו בהנהלה. בשנים 2017- 2019 הייתה חברה בוועדת היגוי של עמותת "החוט המשולש" שחרתה על דגלה טיפול בנוער ובצעירים בסיכון. ושימשה שימשתי כיו"ר של מלון שפיים, מלום כינר ואתר הנקרות בראש הנקרה.
תוכנית הפיתוח הגרנדיוזית של בנייני האומה ירושלים כוללת: בניית מרכז קונגרסים בינלאומי בשטח של 55,000 מ"ר, המרכז יציע שטחי תערוכות ואולמות תצוגה רב תכליתיים בשטח של 9000 מ"ר ובגובה של 12 מטר, 3 בתי מלון, שני מגדלי משרדים, שטחי מסחר ופנאי, מתחם דיור מוגן ועוד.
בימים אלה בהובלה של אלטמן הופקדה לאישור תב"ע תוכנית פיתוח גדולה, לבניית מלון בריאות ונופש בראש הנקרה. כמו כן, אלטמן כותבת פרוגרמות ונותנת יעוץ בנושא פיתוח עיסקי, ותיירותי. היא כתבה פרוגרמה לבניית מרכז כנסים לבית התפוצות, וליזם/משקיע בבודפשט לבניית מתחם עיסקי גדול של משרדים, מלונות, מרכז מסחרי ומרכז כנסים.