מה האמריקאים עושים ברחוב הסדנא? ל-mynet ירושלים ו'בונוס' נודע כי שגרירות ארצות הברית שכרה שתי קומות שבנייתן לא הושלמה בבניין כדורי שבאזור התעשייה של תלפיות.
2 צפייה בגלריה
מכאן תנוהל הקמת השגרירות. המתחם בבניין כדורי
מכאן תנוהל הקמת השגרירות. המתחם בבניין כדורי
מכאן תנוהל הקמת השגרירות. המתחם בבניין כדורי
(צילום: פרטי)
השכרת הקומות נחתמה לטווח ארוך, והיא נועדה ככל הנראה עבור ביסוס מתחם התארגנות לתקופת ההקמה של מבנה הקבע של נציגות ארצות הברית במתחם אלנבי, הצמוד לדרך חברון. ל'בונוס' נודע כי קומה אחת תיבנה לפי סדר גודל של כ-2,000 מ"ר ואילו הקומה הנוספת בשטח של כ- 1500 מ"ר. השגרירות תקבל לידיה את השטחים ברמה של מעטפת בלבד והם בעצמם יבנו את המשרדים בהתאם לדרישות ולתקנים האמריקניים. לצורך כך הם גם יעסיקו מהנדסים ופועלי בניין זרים מתורכיה, שינהלו ויבנו את המתחם החדש מתחילתו ועד סופו. בנוסף, הממשל האמריקאי שוכר גם שטח תפעולי הנמצא בצמוד לבניין, הפונה לרחוב הסדנא.
2 צפייה בגלריה
הקמת שגרירות ארה"ב
הקמת שגרירות ארה"ב
הקמת שגרירות ארה"ב
(צילום: shutterstock)

בבניין כדורי (בבעלות קבוצת כדורי) שנחנך רק לפני כשנתיים, ישנו חניון תת קרקעי בעל מספר מפלסים ואת המבנה מאכלסים גם מספר רשות ממשלתיות ביניהן רשות הרישוי. את עיקר שטחי המסחר בבניין תופס סניף הדגל של רשת השיווק יוחננוף, המתפרש על פני שתי הקומות הראשונות.

אמריקה זה כאן


כזכור, רק לפני שבועות אחדים אושרה תוכנית הבנייה באופן סופי למתן תוקף בוועדה המחוזית, והשלב הבא הוא הוצאת היתרי חפירה ותחילת העבודות במקום. משניתן האור הירוק לתוכנית כל ניהול הפרויקט להקמת מבנה השגרירות מתוכנן להתבצע מהמרכז הלוגיסטי החדש בתלפיות, , כשפרויקט ההקמה במתחם אלנבי צפוי להימשך מספר שנים. למקום צפויים להגיע משלחות של מומחים מארה"ב שיתחלפו מעת לעת כאשר לצידם יועסקו גם גורמי מקצוע ישראלים. הסבת הקומות בבניין כדורי לייעודו החדש נערכת כבר בימים אלה.

דברו בשקלים


כירושלמים טובים , הסתקרנו לדעת כמה כסף משלמים ידידינו מעבר לים על השכרת מתחם כה נרחב. לא נרשמה הפתעה כשבשגרירות הזרה לא ניאותו להסגיר פרטים וכך גם נהגו בעלי הנכס. על כן פנה 'בונוס' לשמאי ועורך הדין קובי ביר לקבל הערכת מחיר: "דמי השכירות למשרדים בירושלים, נעים בגבולות שבין 90 שקל למ״ר ברמת מעטפת, ועד 120 שקל למ״ר למשרדים ברמת גימור מלאה ובאזורי ביקוש״. קראו עוד:
- מלון בירושלים דורג כאחד מחמשת המלונות הטובים במזרח התיכון ובצפון אפריקה ״בהתחשב במיקום, אזור התעשייה תלפיות שהינו נחות יותר ביחס למרכז העיר וגבעת שאול, ובהתחשב בהיקף השטח המושכר, 3,500 מ״ר ובהנחה כי שגרירות ארה״ב היא בבחינת שוכר 'עוגן' יציב וחסר סיכון, סביר כי דמי השכירות לשטחי המשרדים, ברמת מעטפת, יעמדו על 80-85 שקל למ״ר, כלומר בין 280-300 אלף שקלים בחודש רק על המשרדים עצמם ללא המתחם הפתוח וללא שטחי חניה שמן הסתם גם כלולים בעיסקה".
משגרירות ארצות הברית לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.