לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הועבר היום (ד') מכתב המבקש לשחרר את הקפאת אישורי התוכנית לבניית שכונה חדשה בצפון ירושלים באזור שדה התעופה הנטוש עטרות.
על המכתב חתומים השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, חברי כנסת מהליכוד ובראשם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר ימינה, ש"ס ויהדות התורה. כמו כן, לצד חברי הכנסת חתומים גם רבנים ובראשם הרב הראשי של ירושלים.
2 צפייה בגלריה
שדה התעופה הנטוש בעטרות
שדה התעופה הנטוש בעטרות
שדה התעופה הנטוש בעטרות
(צילום: שלומי כהן)
"אנו מבקשים ממך אדוני רה"מ לאפשר לוועדה המחוזית להתכנס, לאשר את התוכנית להפקדה , ולהשלים את כל הליכי אישורה כדי לצאת לביצוע. אנו סמוכים ובטוחים אדוני רה"מ שכפי שאזרת עוז לפני כ- 25 שנה לאשר את שכונת "חומת שמואל" בדרום ירושלים, למרות קשיים שונים, כך תמצא גם הפעם את הדרך, לאשר במהרה את הקמתה מחדש של "עטרות" במקומה ההיסטורי", כתבו.
במכתב לראש הממשלה מציינים בין השאר, את הראיון שנתן למיינט ול"ידיעות ירושלים" יו"ר הרפובליקאים בישראל, עו"ד מארק צל, המקורב לנשיא טראמפ. בראיון הצהיר צל כי מבחינת הממשל בוושינגטון אין מניעה לבנייה בעטרות וכי ההחלטה נתונה בידי ממשלת ישראל בלבד.
את המכתב העביר לראש הממשלה ח"כ עמית הלוי. נציג מחוז ירושלים בסיעת הליכוד.
2 צפייה בגלריה
עטרות
עטרות
עטרות
(צילום: יואב דודקביץ')
כזכור, בחודש מאי קבעה ועדת השימור כי שדה התעופה ההיסטורי בפאתי העיר לא יפונה או ייהרס. זאת על רקע התוכנית לבנות שכונה חרדית חדשה בסמוך, שבה יוקמו אלפי דירות. ייתכן שבעתיד המתחם אף יוכשר לשימוש מחדש.
שדה התעופה בעטרות, ובשמו המקורי 'קלנדיה', הוקם בידי הבריטים בשנות ה־20 לשימוש אזרחי, בעוד כל שאר שדות התעופה המנדטוריים היו צבאיים. השדה בעטרות היה פעיל כ־80 שנה, כשמתום המנדט ועד מלחמת ששת הימים הוא שימש את הירדנים ששלטו אז באזור.